wolfcreek skrev:
Problemet er at CaCl ikke er specielt fedt at bruge til IPA. Men epsom salt er svært at få fat i og jeg er ikke meget for at smide vaske soda ned i. Så bliver det jo basisk og så dur straight to e ikke. Så vil PE jo bllive freebase og forsbvinde over i yxlene. Fatter ikke rigtigt Geez vil bruge det. Jeg tror nu godt CaCl2 vil kunne gå, det bliver ihvertfald min løsning.
Det kan godt være, at calciumchlorid ikke er specielt fedt(?) at bruge?
Har du prøvet Matas mht. MgSO4 - det tror jeg ikke du har!
I den tabel jeg har linket til, står der sort på hvidt, at K2CO3 bruges til at tørre bl.a. alkoholer. Hvorfor følger du ikke den?
Et salt, der er i stand til at binde vand vil som oftest først optage krystalvand, før det opløses, hvilket afhænger af vandets damptryk. Du vil kunne se dit tørremiddel klumpe sammen på bunden af en gennemsigtig flaske, når det optager krystalvand.
Hvis du tilsætter tilstrækkeligt med tørremiddel i dit solvent, vil laaangt det meste af vandet, som forklaret, være bundet og der vil således ikke være tilgængeligt vand til en syre/base-reaktion.
Fra din kemiundervisning(?) ved du jo givetvis, at syre/base egenskaberne kun viser sig i vandigt miljø under normale betingelser