Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 11:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Nedtur
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lidt uden for fredericia
Jeg røg pot for første gang i går. Jeg blev mega syg, kastede op, og alt hvad der høre med til en gadin ned tur. :(
Tænke på om der er nogen der kan forklare hvorfor, og hvordan jeg undgår det.
jeg ved ikke om jeg tør at ryge igen :cry:

På forhånd tak. :lol:

P.S. det var joint jed røg. :shock:

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nørrebronx
det kommer lidt an på hvor meget du røg, over hvor lang tid, om du var påvirket af alkohol, hvad det var for noget pot du røg og så videre. første gang jeg blev skæv fuckede det også helt op, og jeg har lært at det er federe at ryge en lille smule ad gangen over længere tid så er det nemmere at finde ud af hvor meget man holder til og hvornår det går fra at være fedt til nederen .

det er bare op på hesten igen :D

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Det er jeg glad for at høre. troede sgu det var mig der var noget galt med. jeg havde ikke drukket. tror der var okay meget i jointen.
tog kun en 5-6 hiv og var nede på få minutter

Titel:
Medlem

måske var pot'en en meget høj kvali

godt råd hvis du også som mig er meget følsom med hash i starten så hold dig fra at ryge det på vandpibe! det var ikke sjovt sidste gang jeg gjorde det

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

vandpibe er jeg blevet fra rådet da jeg er ny i faget.
vil bare gerne ryge en joint i weekenden og have det fedt.
men det er altså lidt svært at forstille sig efter den røv tur jeg havde i går.

Titel:
Medlem

tro mig hash kan gøre underværker! du skal bare være tålmodig, og hvis du ikke kan klare så meget så er det jo bare at ryge lidt mindre :wink: du kan jo altid ryge lidt mere hvis det ikke er optimalt.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Det kan godt være jeg spørger dumt. :(
Men hvad gør pot eller hass ved jer siden i syntes det er så fedt. :lol:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Hanibal skrev:
Det kan godt være jeg spørger dumt. :(
Men hvad gør pot eller hass ved jer siden i syntes det er så fedt. :lol:

Udvider bevidstheden på nogle punkter, indskrænker den på nogle andre

Sanserne bliver forstærket, lyd, lys, musik og mad bliver meget bedre, ting der normalt er kedelige og monotone får en ny mening

Griner på hvis man ikke ryger hver dag/flere gange om ugen

Pot giver imo den bedste rus til nogle ting, hvor hash eller indica strains er dejlige til en aften med film på projektoren. Couch-lock og hvad der følger med. Nogen gange så slemt at man ikke engang kan overskue at gå på toilettet :lol:

Ryg stille og roligt hvis det er noget super-pot. Du skal nok få effekt, og tit er den snigende skævert også den mest behagelige og stille rus

Du skal nok bare prøve det et par gange, lær rusen at kende og giv dig hen i rusen. Prøv at være positiv over den nye verden og slap af. Hvor underligt det end lyder så hjælper det at grine, rusen forstærker din sindstilstand, hvis du er glad bliver du gladere, hvis du har nedtur på kan du få en god hash-nedtur. Man kan derfor "snyde" rusen ved at opretholde et "kunstigt" humør, som så derefter bliver forstærket og dermed "ægte" godt humør

Tit er det nok bare at smile :)

Latter smitter, ligesom gaben, derfor kan man også blive i godt humør bare af at kigge på et billede af f.eks. en baby med kæmpe grin på, eller bare lytte til nogen der griner (i virkeligheden eller fx. film) i rusen

Held og lykke med den fortsatte udforskning af THC. En af grundene til at jeg så godt kan lide cannabis, tror jeg, er fordi der ikke er en rus der er ens, man kan manipulere rusen hen i den retning man foretrækker, og derved føles rusen forskelligt selv efter års hverdagsrygning. Selvom stort forbrug nedsætter de sjove ting ved rusen og gør en sløvere i stedet, og uden de store psykoaktive effekter. Effekter som kommer igen hvis du stopper med at ryge. Tit er en pause på en uge nok til at det føles mange gange stærkere at ryge samme mængde

Titel:
Medlem

det er faktisk et super spørgsmål! :D

jeg kan jo ikke svare for de andre, men personligt synes jeg trippet er fedt, det er jo ikke bare det samme som at drikke sig fuld, og så tror jeg at det er noget af det basale ved vores tilværelse, det med at flygte fra virkeligheden og se anderledes på virkelighed, man giver ligesom slip og laller langsomt ind i en anden verden. det går så galt når man ryger fordi at ens virkelighed er kedelig at man konstant vil flygte fra den.

jeg bruger hash som et fest stof men det er også fedt bare at flade ud med sine venner til.

hvis du vil vide mere kan du jo evt se "viden om - afhængighed" så vidt jeg ved ligger det under stoffer i medierne, søg og du vil finde :D

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Jeg har trillet en ny med meget lidt i den prøver jeg i aften og håber det går godt.. for jeg har købt 30g og dem skulle jeg jo nødig af med igen.... :lol:

Titel:
Dedikeret medlem

Nu ved jeg jo ikke, hvordan din setting var, men prøv sammen med én god ven og så ellers i hyggelige, vante omgivelser. Og så bare puf roligt på den, som der allerede er blevet sagt. Der er jo ikke noget, der haster, og hvis du ikke bliver skæv, så ryg lidt mere.
Og hvis du får nedtur (altså mentalt) så se lidt tegnefilm eller noget i den stil. Så begynder det trælse nok at gå væk stille og roligt, og så kan du måske få øje på de rare ting. Det kan kræve lidt tilvænning.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: in fantasyland
hader couch lock damn bare en af de sidste gange hvor jeg røg igennem kunne ikke en skid se filmen det var ufedt og min ven kunne ikke se underteksterne :).

Xp3rt skrev:
Hvor underligt det end lyder så hjælper det at grine, rusen forstærker din sindstilstand, hvis du er glad bliver du gladere, hvis du har nedtur på kan du få en god hash-nedtur. Man kan derfor "snyde" rusen ved at opretholde et "kunstigt" humør, som så derefter bliver forstærket og dermed "ægte" godt humør

Tit er det nok bare at smile Smile

ja det tror jeg på glemmer aldrig en nogle af de første gange jeg røg mig og min ven grinte vores røv i laser(de er helede nu) og vi tænkte slet ikke over det var potten da det stort set kun virkede i hovedet

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hinsides godt og ondt
jeg spørger sikkert dumt nu, men hvad er "couch lock"

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
deaz skrev:
jeg spørger sikkert dumt nu, men hvad er "couch lock"
Det kan frit oversættes til 'sofa låst' og betyder bare en meget stenet rus som ikke lægger op til de vilde fysiske udskejelser men mere cozy synken-ned-i-puderne effekt eg. Indica-rus

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]