Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 22:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: en blomstereng omgivet af flyvende grønne guldfisk! (i Århus))
Hey!
Jeg ville lige høre hva i mener man skal prøve første gang indenfor psykedeliske stoffer hvis det ikke skal være svampe!

Alle siger at man skal starte ud med svampe, men jeg har den ulempe at jeg hele livet har haft en fobi for svampe :? , så svampe er klart udelukket!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Eftersom du har placeret det i Visionære antager jeg du ikke ønsker syntetiske stoffer.
LSA (Hawaian baby woodrose el. Morning Glory) var en mulighed. Har dog ikke erfaring med dem.
Ayahuasca var en anden. Men det er nok en kende voldsomt som første psykedeliske oplevelse.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg vil råde dig til at prøve LSA. Søg lidt på det.

Det er lovligt at købe LSA-frø i Danmark, og der er masser af information på nettet om netop disse frø.

Rusen skulle ligne LSD ifølge mange erfarne psykonauter, men da jeg (desværre) ikke har prøvet LSD endnu, kan jeg ikke udtale mig om dette. :)

Titel:
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Hvis det ikke er syntetiske stoffer du er ude efter, så kan denne post ikke bruges til meget..

Men 2c-b ville også være et godt førstegangsstof imo..

Ellers søg lidt på det, der er masser af topics, med for og imod

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rundt på gulvet
Jeg vil os forslå dig LSA Hawaian baby woodrose, synes det minder en del om svampe trip.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Hvordan kan man have en fobi for svampe?
Kaktus var også en mulighed, hvis det skal være naturligt..
Ellers vil jeg også mene, at 2CB ville være et glimrende stof til første gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

NowhereMan skrev:

Ligesom man kan have en fobi for alt andet.

Jeg har også personlig en form for svampefobi. Det er ikke smagen, der gør, jeg hele tiden udvikler nye teknikker til at tygge og sluge svampene på. Det er fordi, jeg siden barnsben ikke har kunne fordrage at spise alle former for svampe. Desværre.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Kjær skrev:
NowhereMan skrev:

Ligesom man kan have en fobi for alt andet.

Jeg har også personlig en form for svampefobi. Det er ikke smagen, der gør, jeg hele tiden udvikler nye teknikker til at tygge og sluge svampene på. Det er fordi, jeg siden barnsben ikke har kunne fordrage at spise alle former for svampe. Desværre.

Fordi du har en smule aversioner mod at spise svampe, kan man vel næppe kalde det en form for fobi!
Fobi = Sygelig frygt eller angst for noget.
Men det var sådanset ikke meningen at jeg ville til at diskutere hvad en fobi er, det er en smule OT, blev bare nysgerrig efter at høre hvordan man udvikler en svampefobi..

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Har heller aldrig brudt mig om svampe da jeg var yngre, tror det bundede i min had overfor champignons som var slimede og smattede. Det var konsistensen som jeg ikke kunne lide, men er da begyndt at spise dem

Hvis du ikke kan fordrage friske svampe, så tør dem? De første tørre jeg åd smagte af pinde og jord. Slet ikke slemt :)

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: in fantasyland
smid svampe i noget chokolade måske?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

sekstoi skrev:
smid svampe i noget chokolade måske?

Nu har manden jo en fobi for svampe, så er jeg er ret sikker på han IKKE ville få et godt trip - med viden om at have indtaget det han frygter. Hvis edderkopper var psychedeliske, tror jeg ikke araknofober ville spise dem, i chokolade eller ej (dårligt eksempel, lol).

Nu er jeg ikke selv bruger af syntetisk psychedelika (endnu..), men prøv at kigge på http://www.erowid.org - der er et hav af forskellige former for psychedeliske stoffer. Svampe er blot en lille del af dem alle. Læs om hvert enkelt stof, og find et der passer til din personlighed.

Titel: wow!
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: en blomstereng omgivet af flyvende grønne guldfisk! (i Århus))
hehe der er sq mange muligheder! men vil da prøve at tjekke dem ud.. angående min fobi så ved jeg godt det lyder utrolig mærkeligt, men det er virkelig en sygelig frygt jeg har for dem! mener det kaldes for cylofobi (eller noget i den dur) hehe.. og med eller uden chokolade så ville jeg aldrig kunne indtage lortet!! men med hensyn til morning glory.. skal man så bare fråde frøene eller...?

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: in fantasyland
troede da ikke fobien var så slem Mecka din bong :)

og ja alex du kan godt fråde MG rå, men nogle anbefaler dog aligevel at lave et ekstrakt, bare vær sikker på der ikke er konserveringsmidler på frøene, køb nogle du ved hvor der ikke er

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Xp3rt skrev:
Hvis du ikke kan fordrage friske svampe, så tør dem? De første tørre jeg åd smagte af pinde og jord. Slet ikke slemt :)

Jeg spiser også kun tørre svampe. ;)

Titel: Re: wow!
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I de tusind landes sø
Ice_cold_Alex skrev:
med hensyn til morning glory.. skal man så bare fråde frøene eller...?

Søg og du skal finde. Der ligger vist også en guide til ekstraktion i leksikonet.
Og nej, du skal ikke bare æde dem.

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Da jeg var mindre var jeg også bange for svampe. Jeg tror det hænger sammen med at jeg altid fik at vide at jeg ALDRIG måtte spise svampe når jeg var i skoven, og altid skulle vaske hænder hvis jeg havde rørt ved dem, da de kunne være giftige. Det er dog forsvundet med årene.
Tror det er det samme fænomen som at man som barn kan "lære" at edderkopper er farlige, ved at se voksne mennesker blive bange og måske endda løbe skrigene væk hvis de ser en edderkop.

Jeg vil nok anbefale MDMA (ecstasy) som førstegangs psykedelisk stof, fordi det er så mildt ved sindet, og fordi man næsten altid får en god oplevelse. Hvis du beslutter dig for MDMA, så sørg for at læse om stoffet, da der er nogen forholdsregler der er vigtige at tage når man bruger det. Og hvis du tager det i form at ecstasy-piller, så sørg for at teste pillen med et testkit før du spiser den.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]