Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 21:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Ja, kort og godt :)

Hvordan kan man gøre sig sikker på man ikke er blevet snydt i en handel med hash, og hvilke metoder kan man bruge for at tjekke kvalitet?

Titel:
Medlem

Hvis du køber større mængder så ryg lidt først.
Ellers så stol på din dealer eller lad vær med at køb.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
jeg plejer at lugte mig frem

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland 6000
du kan nemt se, føle og lugte det. hvis det er noget helt mørkt, blødt og strengt lugtende (duftende) så er det sikkert godt. men hvis du får en klump som er hårdede end sten og ikke lugter af noget og det er helt lysebrun, er der ikke så stor chance for at du har skudt papegøjen ;)

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Hamber skrev:
du kan nemt se, føle og lugte det. hvis det er noget helt mørkt, blødt og strengt lugtende (duftende) så er det sikkert godt. men hvis du får en klump som er hårdede end sten og ikke lugter af noget og det er helt lysebrun, er der ikke så stor chance for at du har skudt papegøjen ;)

Det modsatte kan jo også være tilfældet, i begge eksempler.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus N
zomgwtf skrev:
Ja, kort og godt :)

Hvordan kan man gøre sig sikker på man ikke er blevet snydt i en handel med hash, og hvilke metoder kan man bruge for at tjekke kvalitet?

Ryg, lugt, smag og mærk dig frem, så plejer man ikke være i tvivl. Find en dealer du stoler på. :wink:

peace bubbles

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Nu ved jeg ikke hvor erfaren zomgwtf er mht. kvalihash.... Men det er fandme ikke svært at finde ud af hvor godt ens stads er uden at man behøver ryge det men: se, mærk og lugt... God hash ser... ja, godt ud (man kan typisk se det glimte lidt i form af krystaller eller også ser det glat og ikke mat ud) og det mærkes lidt klistret hvis det bliver lidt varmt og så lugter det i modsætning til lort rent faktisk af hash, jo kraftigere jo bedre!!

Håber det ka' bruges og hvis nogen er uenige må de endelig sige til!!

//Edit: Det er selvfølgelig afhængig af om det er en lettere crumbly pollen eller en zlazket marok... Jeg syntes desuden godt man kan påstå at jo hurtigere det reagerer på varmer (smelter eller bobler) jo bedre er det, grundet det store indhold af olier.

Mht. pot/skunk er det primære at se på varen, er der mange krystaller er det godt... Tætheden af budsne har ikke noget at sige... Derefter lugter man naturligvis.... Elsker lugten af frisk skunk... Hvis man sniffer ordentlig til så kilder det i næsen :lol:

///Edit: Burde vi ikke lave en sticky-kvalitetsguide... Ku være sprødt!

Titel:
Medlem

ZlazkeFrø skrev:
Nu ved jeg ikke hvor erfaren zomgwtf er mht. kvalihash.... Men det er fandme ikke svært at finde ud af hvor godt ens stads er uden at man behøver ryge det

Ja jeg er ret ny og har købt noget 1 gang hos en dealer, som ja, lad os bare sige det ikke er en person jeg vil stole på hvis jeg havde et valg :P mht. det i har sagt i tråden tror jeg dog ikke jeg er blevet snydt, og virkningen er da fin nok ved rygning :) men det er meget rart at vide, specielt hvis man skal op og have noget af det dyrere stads.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus Omegn
ZlazkeFrø skrev:
Mht. pot/skunk er det primære at se på varen, er der mange krystaller er det godt... Tætheden af budsne har ikke noget at sige... Derefter lugter man naturligvis.... Elsker lugten af frisk skunk... Hvis man sniffer ordentlig til så kilder det i næsen :lol:

mange krystaller er ikke altid ensbetydende med go' urt, da THC-indholdet jo kan variere i krystallerne, men ja som tommelfinger-regl får man mere THC jo flere krystaller der er :wink:

Fik en gang noget skunk der var bedækket af krystaller men uden den store virkning, og har smagt skunk uden synderligt mange krystaller der kickede ass...

Og ja, lugten af frisk skunk ER uimodståelig :joint:

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Danmark.
Jeg har røget pot i i svingende perioder (har været clean i 2 - 3 måneder, for lige at få cellerne i Hr. Hjerne tilbage) i omkring et år, og har kun selv købt pot, så derfor er jeg lidt vildfaren mht hashen, i siger krystaller, lugt og mathed i det? Jeg har købt noget, og umiddelbart lidt mat i det. Vil et billede være behjælpeligt for jer?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Bring it on... Så kan vi komme med et skud i tågen hvorefter du fortæller os at vi ikke har ret :lol:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

zomgwtf skrev:

Det er alt sammen gode råd, som folk kommer med og de virker især, hvis hashen ikke på nogen måde er blandet op med diverse binde- og konsistensmidler. En producent kan sagtens blande terpentin, olie, paraffin/stearinlys eller lignende i hashen for at få den til at virke slasket, duftende, blød og lækker.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Malkavian skrev:
zomgwtf skrev:

Det er alt sammen gode råd, som folk kommer med og de virker især, hvis hashen ikke på nogen måde er blandet op med diverse binde- og konsistensmidler. En producent kan sagtens blande terpentin, olie, paraffin/stearinlys eller lignende i hashen for at få den til at virke slasket, duftende, blød og lækker.

Det er efter min mening ret let at spotte om det er tilfældet... Det får en lidt anderledes måde smuldre på og virker løst i det... Og hvis man mistænker dette kan man jo lige varme med en lighter og snuse ind... Hvis det er blandet op med andet end hash så lugter det ikke ligeså kraftigt og også lidt 'anderledes'... Det er svært at sætte ord på men jeg ka godt spotte det, købte engang i en rygerklub hvor de altid blandede med stearin.... Dårlig stil!!

Men ja man ka aldrig være helt sikker før man sidder og ryger stadset!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Har et godt tip.

Køb lidt. Gør det koldt, det vil sige ikke i lommen eller lign i 5 indtil den evt varme fra pusherens lommer er forsvundet. Mix klumpen, jo mere klæbrigt og "fugtigt" det er jo bedre. hvis det er tørt og du kan knække det af er det næsten altid noget lort som du ikke skal give mere end 40-45 kr for v/1g.

Mvh Mikkel

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Heroppe ser det forkert ud hvis en ny kunde undersøger klumpen for meget når personen køber, det bedste råd jeg kan sige er at købe en lille portion, og så tage den med hjem for at se den igennem :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Sådan er det desværre blevet nogle steder. og her hvor jeg bor.

Men jo flere pushere der er jo mere krævende kan du være. At se klumpen først og røre osv er helt okay IMO. Hvis pusheren ikke kan tage det så har han ikke ordenlig hash.

Mvh Mikkel

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
DoYouSpeakWak?? skrev:
Sådan er det desværre blevet nogle steder. og her hvor jeg bor.

Men jo flere pushere der er jo mere krævende kan du være. At se klumpen først og røre osv er helt okay IMO. Hvis pusheren ikke kan tage det så har han ikke ordenlig hash.

Mvh Mikkel

Enig.

Mht at blande stearing ind i hashen, har jeg aldrig hørt om før. Og håber da ikke jeg har været udsat for det. Tager jeg helt fejl, hvis jeg har hørt, at stearin er meget sundhedsfarligt at ryge / indånde?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]