Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 00:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 117 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6
Forfatter besked
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 8000 Botanical Dimensions
DR-D skrev:
Ok der er vist stadig delte meninger kan jeg læse mig til.

fandt denne som er pro økologiske.

http://www.helsenyt.com/frame.cfm/cms/id=2827/sprog=1/grp=8/menu=6/

Dog kan jeg godt se at der mange andre steder hævdes det modsatte...

Her er problematikken af en enkelt rapport beskrevet:

http://www.kursus.kvl.dk/shares/vt/300_materialer/Naturvidenskabens_skjulte.pdf#search='%C3%B8kologisk%20mad%20sundere'

Jeg har svært ved at se, at økologiske varer per definition er sundere for menneket/naturen.
Men jeg er jo ikke naturvidenskabsmand; er der ikke nogen er jer, der har nogen tanker omkring dette?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Joda: Humanister sutter pik for pebernødder!

Titel:
Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: Vejle
Enki skrev:
Det jeg forsøger at sige er at i det kosmiske regnskab er en energi en energi. Om den er i dig, en plante, en planet, eller 2 dråber vand i øret på en hamster er ligegyldigt for universet. Men vi som individer vurderer noget energi som bedre end andet. Men det er vores egne fuldkomment subjektive overvejelser og derfor ikke et argument for hverken den ene eller anden føde kilde.

Tag ikke fejl, jeg syntes også at den lille kippekalv er sød, og ville elske at klappe den og snakke med den. Men ville ikke betænke mig 4 sekunder over at lave et måltid ud af den hvis jeg er sulten.

Hej Enki.
Det er nogle rigtig gode argumenter du kommer med synes jeg.
Men ifølge samme logik er det vel bare min egen moralske illusion om hvad der er rigtigt og forkert, samt loven, der forhindre mig i at gå ind til min nabo og slagte ham ned, for derefter at spise ham.
Det vil sige at hvis jeg bare kan overbevise mig selv om at det du siger er korrekt, så er der intet i vejen ved at gøre det? Universet er jo lige glad, så det gælder vel bare om at skjule det godt, så ingen opdager det, og så har jeg gratis mad :D sweet..
Hvilke(n) faktor(er) har jeg overset?

Mvh spacey.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
ManFromAnotherPlace skrev:

Jeg har svært ved at se, at økologiske varer per definition er sundere for menneket/naturen.
Men jeg er jo ikke naturvidenskabsmand; er der ikke nogen er jer, der har nogen tanker omkring dette?

som sagt er det ikke bevist at det er bedre for mennesker. hvad angår naturen, så skal man huske at økologisk produktion kræver et større område, da udbyttet ofte er omkring 40% lavere end konventionelt landbrug. så man er nødt til at tage mere land i brug hvis man skal dyrke meget økologisk. endvidere kræver økologiske landbrug større brug af landbrugsmaskiner, da der skal luges mere ukrudt og sådan.

som nicheproduktion er økologi udmærket, men det ville ikke være godt hvis hele verden gik over til at dyrke økologisk. det ville kræve meget energi og plads, og det ville i sidste ende ramme naturen hårdt.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Dankdawg, hvad er det da for noget vås. Større pladsbrug, ja men så slap vi også for alle de sprøjtemidler som skader jorden og miljøet + os der indtager det.

I øvrigt, fedt at se hvor langt denne tråd er gået. Og hvor langt den er bevæget sig væk fra hovedemnet! :D
Men det gør nu ikk noget, fedt at se at diskussionen flourerer.

Titel:
Medlem

Citat:

Hej Enki.
Men ifølge samme logik er det vel bare min egen moralske illusion om hvad der er rigtigt og forkert, samt loven, der forhindre mig i at gå ind til min nabo og slagte ham ned, for derefter at spise ham.

fuldstændig korrekt. hvis du kan håndtere det indeni, på mere end førdøjelses området, ligesom f.eks ham tyskeren, er der rent kosmisk ikke et problem tilstede. Du vil få problemer med hans familie dog, og i samme ånd vil jeg sige at når køer får skarpe tænder og spidse kløer skal jeg nok holde mig væk.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Gaia skrev:
Dankdawg, hvad er det da for noget vås. Større pladsbrug, ja men så slap vi også for alle de sprøjtemidler som skader jorden og miljøet + os der indtager det.
.

Det er da rigtigt hvad jeg siger. Der ville ikke være mere natur tilbage, hvis du skulle dyrke alt økologisk. Jeg tror faktisk slet ikke at man ville være i stand til at brødføde så mange mennesker hvis ikke vi havde et industrialiseret landbrug. Hvad angår sprøjtemidler, så er de jo også blevet mere effektive, så man ikke behøver at bruge så meget.

Det er fint at du kalder det for vås, men jeg ser dig da ikke komme med nogle modargumenter. Hvis udbyttet er 40% lavere, så vil det betyde to ting: enten skal man udnytte mere plads og det vil gå ud over naturen. Men det er ikke alle steder man har mulighed for at inddrage mere natur til landbrugsjord, og i disse områder ville madproduktionen falde, hvilket ville resultere i hungersnød.

Økologisk produktion er et fint alternativ for de få, ikke for de mange. Derudover, så skal man altså huske at økologiske landbrug forurener mere på andre måder.

Desuden er det som sagt ikke dokumenteret at økologiske produkter er sundere.

Titel:
Psychedelia Sponsor

Enki skrev:
Citat:

Hej Enki.

fuldstændig korrekt. hvis du kan håndtere det indeni, på mere end førdøjelses området, ligesom f.eks ham tyskeren, er der rent kosmisk ikke et problem tilstede. Du vil få problemer med hans familie dog, og i samme ånd vil jeg sige at når køer får skarpe tænder og spidse kløer skal jeg nok holde mig væk.

Ok, lyder meget logisk.
Nu kan det være jeg overfortolker lidt, men siger du ikke at pga. køerne ikke kan forsvare sig, gør det dem lettere at avle, og dermed gode som fødekilde? (og de smager jo også godt) Så den eneste grund til at vi ikke avler mennesker, ifølge samme logik, er at de er besværlige at avle og muligvis ikke smager godt (ved det dog ikke, har ikke smagt menneske).

Men skulle da ikke mene det var umuligt at avle mennesker på nogenlunde samme måde som f.eks. svin eller høns. Man kan jo egentligt bare spærre dem inde og bruge dem til noget så fornuftigt som kattemad, hundekiks samt knogler og skind til gelatine. Hvis vi tager de fattige og folk med i forvejen forfærdelige eksistenser, udryder vi i samme omgang de problemer, og deres familier har i forvejen ikke noget at sige, så dem behøver vi ikke bekymre os om.

Lyder lidt ondt i mine ører, men har endnu ikke selv smidt illusionen om godt/ondt 100%. Men ifølge den logik du fremfører, vil ovenstående ikke være helt iorden? Eller er der nogen argumenter for ikke at gøre det, eller misforstår jeg dig?

Edit: Har nu lige søgt lidt på nettet efter smagen af menneske kød, det skulle eftersigene smage ret godt og forskelligt efter hvilken person der er tale om. Der er mange beskrivelser af smagen, for en uddybning se f.eks. denne side: http://food.oregonstate.edu/ref/culture/taboo_allen.html

Titel:
Medlem

Citat:
Ok, lyder meget logisk.
Nu kan det være jeg overfortolker lidt, men siger du ikke at pga. køerne ikke kan forsvare sig, gør det dem lettere at avle, og dermed gode som fødekilde? (og de smager jo også godt) Så den eneste grund til at vi ikke avler mennesker, ifølge samme logik, er at de er besværlige at avle og muligvis ikke smager godt (ved det dog ikke, har ikke smagt menneske).

og at vi identificerer os med hinanden, hvilket i sig selv er en påstand med modificationer, for med alle de krige vi har er det tydeligt at det ikke er tilfældet. Jeg har selv en mistanke om at det mest bunder i at det er præget i alle racer at, at æde deres artsfæller er dårligt for genernes udbredelse og dermed artens overlevese. Med undtagelse af enkelte handyr der dræber andre hannders unger, men det er også rodfæstet i netop at ville lade sine egne gener overleve, andre hanner accepterer konkurenters avl.

Citat:
Men skulle da ikke mene det var umuligt at avle mennesker på nogenlunde samme måde som f.eks. svin eller høns. Man kan jo egentligt bare spærre dem inde og bruge dem til noget så fornuftigt som kattemad, hundekiks samt knogler og skind til gelatine. Hvis vi tager de fattige og folk med i forvejen forfærdelige eksistenser, udryder vi i samme omgang de problemer, og deres familier har i forvejen ikke noget at sige, så dem behøver vi ikke bekymre os om.

kald mig kynisk, men det ville ikke undre mig engang ville blive virkelighed. I ramme alvor talte amerikanske forskere på et tidspunkt om at lave protein kager ud af faldne soldater og fodre de levende med. Det blev naturligvis aldrig til noget, og kom slet ikke engang på tale i deres regering, men alene det at tanken eksisterede siger mig et eller andet.

Citat:
Lyder lidt ondt i mine ører, men har endnu ikke selv smidt illusionen om godt/ondt 100%. Men ifølge den logik du fremfører, vil ovenstående ikke være helt iorden? Eller er der nogen argumenter for ikke at gøre det, eller misforstår jeg dig?

ja jeg er arts egoist og identificerer mig med mine artsfæller, derfor har jeg ikke lyst til at komme dem i kraniet, men det er igen min egen subjektive vurdering som helheden eller "gud" om du vil er ligeglad med. Jeg identficerer mig derimod ikke med køer selvom jeg syntes at kalve er nuser ligesom de fleste andre dyreunger er det. dybere stikker det ikke.

Citat:
Edit: Har nu lige søgt lidt på nettet efter smagen af menneske kød, det skulle eftersigene smage ret godt og forskelligt efter hvilken person der er tale om. Der er mange beskrivelser af smagen, for en uddybning se f.eks. denne side: http://food.oregonstate.edu/ref/culture/taboo_allen.html

ok, kool, men jeg har stadig ikke lyst til at prøve det. Jeg er også ganske betænkelig ved om ikke arvelige sygdomme kan overføres. Vores enzym lighed med svin har ihvertfald været under mistanke længe for at være skyld i mange allergier, og måske ligefrem vores voldsomme vækst (vækstfremmere) hvor hver generation overhalder den forgående i vertikalt (egentligt også horizontalt hehehe, men det er McD's skyld :p)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Omkring det med fluen, så har jeg faktisk hellere ikke bevidst slået sådan en ihjel i et godt stykke over et år. Ubevidst er det sidste dyr jeg dræbte en snegl jeg trådte på på vejen, det gjorde mig sku også i ret skidt humør, så lad venligst være med at påstå det kun er kør og tilsvarende dyr der har en "kærhedsfaktor" som der undgåes at slå ihjel. Jeg har også pænt store problemer med de edderkobber jeg har indendøre, fordi i vinter halvåret kan man(jeg) jo ikke bare smide dem udenfor da det sandsynligvis vil resultere i den visse død for dem....

Titel:
Psychedelia Sponsor

Okay, så tror jeg at jeg forstår dig bedre, Enki.

Nu håber jeg bare at du kan se at din subjektive vurdering
om at du ikke vil spise menneskekød, er den samme subjektive vurdering
som vegetaren (som synes det er synd for dyrende) der ikke vil spise dyrekød laver.

Du siger at du ikke vil spise menneskekød pga du identificerer dig med dine artsfæller.
Dermed siger du at du ikke ønsker selv at blive spist/udsat for den smerte det vil være
at blive avlet som dyr bliver avlet nu.
Vegetaren som synes det er synd at spise dyrende, identificerer sig med dyrende,
og ønsker lige som dig ikke at blive påført den smerte.

Du siger at du ikke identificerer dig med dyr, ligesom vegetaren ikke identificerer sig med planter, efter som de er så forskellige fra en.

Jeg prøver ikke at sige at noget er mere korrekt end andet, blot at hvis du vil bruge
det argument at planter også føler smerte, som et modargument mod vegetarisme, bør du overveje
om du ikke selv gør nøjagtigt det samme som vegetaren.

Det kan være at det slet ikke var meningen at det skulle være et modargument mod vegetarisme,
men synes at det virkede som du opfattede det som en begrundelse for ikke at være vegetar,
det at planter føler noget der kan ligestilles med smerte.
Kan også være det bare var mig der følte mig trådt over føderne, da jeg selv er vegetar :D

I øvrigt synes jeg også det virker meget interessant hvordan du er nået frem til konklusionen
at helheden/gud/whatever er ligeglad med hvordan vi behandler vores med-væsner på denne jord.
Selv om jeg lige nu er enig i, at det ikke kan nytte at tro noget er mere rigtigt end andet, da vi ikke kan
forudsige hvordan vores handlinger vil komme til at påvirke helheden. Men det er ikke det samme som at være
ligeglad, da det bare er det modsatte at tro noget er det rigtige.
Kan selv hverken komme med afgørende argumenter der støtter din påstand eller afskriver den som falsk.
Men det er måske for off-topic og bør gemmes til en anden gang.

Mvh spacey.

Senest rettet af spacey 01 nov 2006 23:52, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Lige til at starte med, synes jeg du skulle tage og læse dine egne kilder ;)
Det sidste link du kommer med, siger jo netop at det kræver et avanceret nervesystem at føle smerte.

Enki skrev:
NowhereMan skrev:
Bevidsthed er desværre ikke noget man kan måle, heller ikke på mennesker, så har svært ved at se hvad det er du prøver på at bevise!

at det er ikke mindre synd for en plante, end et dyr at blive frataget sin ret til at leve for at vi kan leve. Eller, begge dele er fuldtud rimelige.

Nej, det var jo faktisk ikke det du prøvede at bevise, det du ville bevise var at planter er bevidste bare fordi de kan reagere på ydre stimuli.
"Når man kan måle at planter reagerer må de også have en form for bevidsthed"
Bagefter prøver du så at trække i land, med at sige at det kræver en intelligent reaktion, før det er bevis for en bevidsthed. Men så ville mit skakprogram jo også være bevidst, endda mere bevidst, da reaktionen programmet kommer med, er noget mere intelligent end det planter kan præstere.

Citat:
prøv nu at læse citaterne jeg har kommet med og kig i kilderne. Det er ikke bare "en reaktion" det er så kompleks en kæde af hændelser at det ligner et nervesystems reaktion, og udløsning af smertestillere når planten udsættes for traume.

Hvordan er det lige du kommer frem til at det er smertestillere? Hvis det er dine citater du hentyder til, står der bare at der sker en kemisk reaktion i planterne, hvilket så sammenlignes med den kemiske reaktion man kan se i dyr, men som lige så godt kunne sammenlignes med så meget andet.
Det dine kilder beviser er at nogle planter kan føle berøring, men der er lang vej fra at kunne registrere et insekt, til at føle noget der kan betegnes som smerte. Planter har ikke brug for at kunne føle smerte, der er en grund til at dyr og mennesker kan føle smerte, nemlig at de kan lære fra deres fejl, så de ikke gentager en handling som forvolder skade på dem selv.
Planter har heller ikke noget nervesystem, de har noget lignende men det er langt fra avanceret nok til at kunne frembringe en bevidsthed som er en nødvendighed for at føle smerte.

Citat:
Du forsøger at gøre noget meget komplekst til noget forsimplet. Du vil have det til at være en ren mekanisk reaktion, men i samme åndedrag kan det også siges om dyrenes reaktion, som dermed ikke et udtryk for bevidsthed.

Jeg har ikke sagt at dyrs reaktion nødvendigvis er et udtryk for bevidsthed. Jeg har netop sagt at man ikke kan måle bevidsthed!
Jeg tror personligt at mange dyrearter er bevidste, fysisk ligner de os, så ind til andet er bevist kan jeg ikke se hvorfor man ikke skulle tro at mange dyrearter er bevidste og kan føle smerte præcist som os.

Her har du et par artikler som ret godt forklarer misforståelsen med at planter kan føle smerte:
http://tabish.freeshell.org/animals/plantpain.html
http://articles.animalconcerns.org/ar-v ... pain2.html
http://www.skepdic.com/plants.html

Citat:
ja jeg er arts egoist og identificerer mig med mine artsfæller, derfor har jeg ikke lyst til at komme dem i kraniet, men det er igen min egen subjektive vurdering som helheden eller "gud" om du vil er ligeglad med.

Hvis jeg var interesseret i at andre skal fortælle mig hvad gud mener, ville jeg læse vagttårnet eller vågn op! Gider du ikke godt lige skrive at det er hvad DU personligt tror om gud, i stedet for at ophøje din egen religion til sandheden for os andre?

Titel:
Medlem

spacey skrev:
Okay, så tror jeg at jeg forstår dig bedre, Enki.

Nu håber jeg bare at du kan se at din subjektive vurdering
om at du ikke vil spise menneskekød, er den samme subjektive vurdering
som vegetaren (som synes det er synd for dyrende) der ikke vil spise dyrekød laver.

jeg har heller ikke sagt andet. Det jeg siger er at det er hat og briller at begynde at tale om at andre er onde pga. deres valg, eller at det er et forkert valg :)

Mht helheden er det naturligvis en tro. Det kan også godt være at der sidder en sur gammel gud mand oppe i skyerne som taler torden til fjolser han selv skabte i sit eget billede. Jeg ved det ikke, men jeg tror ikke sådan.

Titel:
Medlem

NowhereMan skrev:
Det sidste link du kommer med, siger jo netop at det kræver et avanceret nervesystem at føle smerte.

og argumenterer for at planters har en forbløffende lighed. Det laver ikke en sammenkobling imellem de to TYPER sanse apperater, andet end at reaktionen er hinanden lig. Ligesom de måler smerte.

Citat:
Nej, det var jo faktisk ikke det du prøvede at bevise, det du ville bevise var at planter er bevidste bare fordi de kan reagere på ydre stimuli.
"Når man kan måle at planter reagerer må de også have en form for bevidsthed

Bagefter prøver du så at trække i land, med at sige at det kræver en intelligent reaktion, før det er bevis for en bevidsthed. Men så ville mit skakprogram jo også være bevidst, endda mere bevidst, da reaktionen programmet kommer med, er noget mere intelligent end det planter kan præstere.

det er din egen konklution baseret på noget jeg ikke siger. Jeg trækker ikke i land, jeg udvidder emnet. Smerte hos os er intet andet end en kemisk reaktion på stimuli. planer gør det samme. Men når det er planter må det ikke hedde smerte, hvorfor? fordi at deres sanseapperat har en anden kemisk struktur end dyrs?

Citat:
Hvordan er det lige du kommer frem til at det er smertestillere?](quote]

det står der i deres konklution. det er deres sammenligning.

Citat:
Hvis det er dine citater du hentyder til, står der bare at der sker en kemisk reaktion i planterne, hvilket så sammenlignes med den kemiske reaktion man kan se i dyr, men som lige så godt kunne sammenlignes med så meget andet.

men det gør de ikke.

Citat:
Det dine kilder beviser er at nogle planter kan føle berøring, men der er lang vej fra at kunne registrere et insekt, til at føle noget der kan betegnes som smerte.

siger du, jeg vil dog hellere tage forskernes ord for ligheden.

Citat:
Planter har ikke brug for at kunne føle smerte, der er en grund til at dyr og mennesker kan føle smerte, nemlig at de kan lære fra deres fejl, så de ikke gentager en handling som forvolder skade på dem selv.
Planter har heller ikke noget nervesystem, de har noget lignende men det er langt fra avanceret nok til at kunne frembringe en bevidsthed som er en nødvendighed for at føle smerte.

siger du, men der ikke enighed med dig, blandt en lang række forskere der betegner det som smerte. i den forstand at planten føler ubehag OG kommunikere ubehaget videre til artsfæller omkring den.

og tag dit veganer propaganda og stik op i .....n, giv mig lign studier ikke veganeres mopsede forsøg på at bortforklare de fund som forskere der ikke har interesse i hverken det ene eller det andet udfald, har lavet.

Citat:
Hvis jeg var interesseret i at andre skal fortælle mig hvad gud mener, ville jeg læse vagttårnet eller vågn op! Gider du ikke godt lige skrive at det er hvad DU personligt tror om gud, i stedet for at ophøje din egen religion til sandheden for os andre?

tror du jeg taler på guds vegne? hvorfor tror du det? Jeg kan udelukkende giv udtryk for min egen holdning og det er det jeg gør. Det jeg skriver er f.eks ikke Anders Foghs holdning, er det så svært?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Jeg vil på forhånd beklage hvis der bruges ord i nedenstående tekst der virker forkerte eller forvirrende, men jeg synes simpelthen at emnet er ude på et plan hvor vi ikke har tilstrækkelige ord i det danske sprog

I hvilken del af en plante forestiller vi os så at bevidstheden sidder? Eller sagt på en anden måde, hvortil bliver disse "smerte" signaler ført hen? I dyr og menneske tilfælde er det hjernen men planter har ikke et tilsvarende "organ" til at fortolke de elektriske/kemiske signaler. Jeg spørger lidt nysgerrigt fordi jeg kom til at tænke på hvor længe en plante i så fald kan betragtes som værende i live og dermed i henhold til visse dele af emnets argumentation i smerte. Eksempelvis kan mange rodfrugter lave nye planter ud fra meget få dele af "roden" ligesom salat er i stand til at skyde igen fra et lille stykke af stokken. Kan man ud fra det konkludere at hvis man skærer en kartoffel (eksempelvis) i 4 stykker lemlester man den, men hvis de alle sammen får lov til at spirer og udvikle sig har man i stedet lavet kloning uden bedøvelse? Hvor stor en del af en rodfrugt skal der til før man kan tale om at det stadigt er et individ (eller levende organisme hvis i foretrækker det ord), Jeg vil på ingen måde påstå at der ikke sker en kemisk reaktion, men jeg har meget svært ved at forholde mig til at der skulle være en bevidsthed i planten som opfatter dette som værende noget negativt, eller i det hele taget tillægger det en værdi.

Edit: spelling errors

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Enki skrev:
NowhereMan skrev:

og argumenterer for at planters har en forbløffende lighed. Det laver ikke en sammenkobling imellem de to TYPER sanse apperater, andet end at reaktionen er hinanden lig. Ligesom de måler smerte.

Den sætning giver vidst ikke så meget mening..
Er du ikke enig i at det kræver et avanceret nervesystem at føle smerte, som din kilde jo siger?
Hvordan måler man smerte?

Citat:
Citat:
"Når man kan måle at planter reagerer må de også have en form for bevidsthed"

det er din egen konklution baseret på noget jeg ikke siger. Jeg trækker ikke i land, jeg udvidder emnet.

Er det da ikke korrekt at du først siger at bevidsthed er en forudsætning for en reaktion?
Mener du stadig det?

Citat:
Smerte hos os er intet andet end en kemisk reaktion på stimuli. planer gør det samme. Men når det er planter må det ikke hedde smerte, hvorfor? fordi at deres sanseapperat har en anden kemisk struktur end dyrs?

Nej, grunden til det ikke hedder smerte, er fordi en bevidsthed er nødvendig, for det vi kalder smerte. Ind til videre er der intet der tyder på at planter er bevidste.

Citat:
og tag dit veganer propaganda og stik op i .....n, giv mig lign studier ikke veganeres mopsede forsøg på at bortforklare de fund som forskere der ikke har interesse i hverken det ene eller det andet udfald, har lavet.

Læs da de links jeg kommer med! Det har jo intet med propaganda at gøre, hvilket du også ville vide hvis du havde gidet at læse det.
Du virker ret naiv, hvis du tror forskere ikke har nogen interesse i at gøre den spændende opdagelse, at planter føler smerte.
Det er en god ide at have en smule kritisk sans, bare fordi en forsker konkluderer noget, betyder det ikke at det er sandheden. Især hvis det stider imod alt sund fornuft.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
I Denis Leary skal vi sandheden finde

Citat:
6 - Meat

I love to smoke. I love to smoke and I love to eat red meat. I love to eat raw fucking red meat. Nothing I like better than sucking down a hot steaming cheese burger and a butt at the same time. I love to smoke. I love to eat red meat. I'll only eat red meat that comes from cows who smoke, ok!? Special cows they grow in Virginia with voice boxes in their necks. "[VB] Moo"

I tried eating vegetarian. I feel like a wimp going into a restaurant. "What do you want to eat sir? Brocolli?" Brocolli's a side dish, folks. Always was, always will be, ok? When they ask me what I want, I say, "What do you think I want!? This is America. I want a bowl of raw red meat right now. Forget about that. Bring me a live cow over to the table. I'll carve off what I want and ride the rest home! [Making riding noises]"

I gonna open up my own place. Open my own restaurant and get away from you people. I gonna open up a restaurant with two smoking sections; Ultra and Regular, ok? And we're not gonna have any tables or any chairs or any napkins. None of that pussy shit. Just a big wide open black space. And all we're gonna serve is raw meat, right on the bone! And only men are going to eat there, naked men, sitting around a big giant camp fire, and no men's room either. You have to piss, you mark your territory like a wolf! And if some guy has a heart attack from eating too much meat, fuck him, we throw him in the fire! More meat for the other meat-eaters! Yeah!

Because you gotta have goals. Because everybody in this room knows everybody who's quitting. You all have that friend who's quitting it. You know what I mean? The guys quitting it, "I quit smoking. I quit drugs. I quit drinking. I quit meat, and I feel great. I get up in the morning and have a nice big bowl of oat bran. I go to the bathroom for three and a half hours. I have another bowl of oat bran. I go back in the bathroom for six more hours. All I do is eat and shit, I'm gonna live forever! My colon is the strongest muscle in my body right now. I could pass Elvis through my colon right now."

And all these cereals they have, Cracklin' Oat Bran, and Horkin' Fiber Chunks, you know? Cereal used to come with a free prize. Now it comes with a free roll of toilet paper in every box. Guys get up on Sunday morning, "Forget about the New York Times, I'm gonna need the Bible. I got a big one brewing here." "Dad, there's a phone call!" "I'm on Genesis, God dammit! You tell 'em to call back after the creation!" People checking their own feces for fiber. You have too much free fucking time on your hands, ok.

Red meat, white meat, blue meat, meat-o-fucking-rama. You will eat it. Because not eating meat is a decision. Eating meat is an instinct! Yeah! And I know what it's about. "I don't want to eat the meat because I love the animals. I love the animals." Hey, I love the animals too. I love my doggy. He's so cute. My fluffy little dog.. He's so cute- There's the problem. We only want to save the cute animals, don't we? Yeah. Why don't we just have animal auditions. Line 'em up one by one and interview them individually. "What are you?" "I'm an otter." "And what do you do?" "I swim around on my back and do cute little human things with my hands." "You're free to go." "And what are you?" "I'm a cow." "Get in the fucking truck, ok pal!" "But I'm an animal." "You're a baseball glove! Get on that truck!" "I'm an animal, I have rights!" "Yeah, here's yer fucking cousin, get on the fucking truck, pal!" We kill the cows to make jackets out of them and then we kill each other for the jackets we made out of the cows.

You will eat the meat folks, because this country was founded on two things. Meat, and war. You eat enough fucking meat, you wanna kill somebody. That's the way it works. That was the ultimate American dream. During that Persian Gulf War, I was sitting in my living room, naked, with a can of Budweiser and a three inch stake watching the war, live, on TV. I had a six foot erection with a giant cheese burger on the end of it. I ate so much meat during the war that by the time the war was over three weeks later, I was like, "No no no. We need to keep fighting. Make a couple of stops on our way home from the Persian Gulf. First stop! Vietnam! Surprise the fuck out of those people, huh?" "You make a movie?" "Not this time, pal!"

Personally, I think Mama Cass said it best when she said, "[Choking noises]" "All the leaves are [Choking noises]" "Monday [Choking noises]"

http://www.endor.org/leary/#Meat

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 117 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]