Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 17:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH NV
I har garanteret fået disse spørgsmål en masse gange men jeg var inde for at prøve og se om nogle af de tidligere spørgsmål kunne besvare mine og det syntes jeg ikke rigtigt... Så Here goes... Jeg skal til og igang med at dyrke mine egne planter og ønsker derfor så mange gode oplevelser som muligt.
Jeg har tænkt mig at investere i en HPS lampe 400watt fra tyskland men de har en del at vælge imellem. Jeg synes ikke at de havde nogle særligt gode beskrivelser af hver enkelt, så hvilken skal jeg vælge? Philips? Jeg har hørt at en god pære kunne være MASTER SON-T PIA green power, men er den kun til blomstring?
Jeg har også hørt at det kunne være en god ide med et skab, er det nødvendigt? Jeg er bange for at svitse de stakkels planter.

Håber at i kan hjælpe :D
Og på forhånd Tak.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Prøv at tjekke http://www.dcfonline.dk/cf/. Her burde du kunne hente en del hjælp til såvel indendørs som udendørs dyrkning.

Hvad angår pæren, er jeg desværre ikke lige manden til at svare.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Østjylland
tror det er en smags sag hvad man vælger, men den der hedder Sun-T agro er lidt forbedret i det blå spektrum, og skulle dermed give mere kompakte planter når du vegger, og stadig være god i blomst.
Jeg bruger selv "sun-t pia greenpower" til blomst. men du kan få en lignene fra mange forskellige producenter, det er en dem der yder højt (angivet til 58000 Lm ved 400 w mener jeg at huske). Om det er pengene værd at give det ekstra for pæren ved jeg ikke, det må være op til folk selv.

mvh.

Edit: Jeg har 600w i et skab på 1,2 m2 og jeg har ingen problemer med varmen. Det kommer helt an på om din skabshøjde lader dig holde fornuftig afstand til planterne, og om du har tilstrækkelig udluftning.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Jeg vil også anbefale en SON-T AGRO, hvis du vælger kun at købe én lampe. Den er rigtig god til blomstring og giver også 30% mere lys i blå spektrum, end andre blomstrings-HPS'er.
Hvis du har mulighed for at sætte et helt rum af til dyrkning, vil jeg mene det er at foretrække fremfor et skab. Du får noget nemmere ved at holde styr på varmen, og som reflektion kan du jo hænge hvid plastik ned fra loftet (det er på hanfburgs hjemmeside, hvis du er i tvivl om hvad det er).
Jeg vil også anbefale dig at dyrke i hydroponics - byg det selv, det er nemt og der er mange forskellige systemer at lege med.
Eks: Billede
Pris: ca. 50kr eksl. pumpe.
God fornøjelse! :)

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Tusind tak for hjælpen :) Det er lidt af en jungle at finde rundt i alt det udstyr. Super fedt at i er så venlige at hjælpe en igang med at dyrke.
Bukker og nejer for Jer :lol:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du er altid velkommen til at smide dine spørgsmål herinde, men for en god ordens skyld så søg lidt på de forskellige ting, for godt nok er dyrkning af cannabis et enormt emne, men de fleste ting har været oppe og vende og der ligger virkerlig mange guldkorn og gemmer sig i arkiverne rundt omkring - her, som på andre foras..

Held og lykke med det

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Jeg står nu og skal købe lampe og tilbehør til denne. Jeg har fundet et start kit i Tyskland men jeg er usikker på hvad ballast hedder på tysk og ved derfor ikke om det følger med. Jeg har også været inde på en dansk hjemmeside og de har et luksus kit med nogle x-tra ting i. Kan det betale sig at investere i den dyre? Jeg ved heller ikke om det har nogen betydning om reflektoren er nubret eller glat.
Hvis i har gode råd med hensyn til lampe valg så fyr endelig løs. :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg vil ihvertfald forslå dig at have styr på følgende ting først:

Hvor skal mit grow være, skab, værelse, stue ?
Hvor meget plads har jeg til rådighed og hvor mange planter regner jeg med at have stående?
Hvor stealth skal mit grow være?
Hvilket medie vil jeg dyrke i - jord, hydro ?
Hvor mange penge kan jeg ligge til side til protjektet?

- Der er sikkert mange flere, men find ud af hvad du vil før du begynder at handle ind, hellere lave en står ordre end 10 små (selvom udstyret heltsikkert får en til at trække på smilebåndet)

men om ikke ande kan jeg kun anbefale hanfburg, jeg har endnu kun oplevet positive ting fra deres side..

(Forresten kan jeg anbefale at bruge http://world.altavista.com/ til oversættelse af udenlandske websites)

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Jeg regner umiddelbart med at skulle dyrke i et værelse (gæsteværelse :lol: ) Jeg regner som sagt med at skulle købe en 400w lampe og når jeg får sorteret hannerne fra bliver det vel til en 4-6 planter. Mit grow behøver ikke at være særligt stealth, da jeg bor alene. Det med pengene er jeg lidt i tvivl om, jeg tør næsten ikke starte ud med at købe for en formue, tænk hvis nu jeg gør tingene helt forkert :?

Det var nemli hanfbrug jeg var inde på og var ikke sikker på om der fulgte ballast med.

Tusind tak for venligehden. :D

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Danmark.
Hvis du nu skulle gøre tingene, er der jo ikke andet før end at prøve igen, når du dyrker indendørs har du jo lidt flere chancer end udendørs :wink:

Men mener du forkert ren udstyrsmæssigt? Det tror jeg ikke er særligt relativt.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Oh så kan jeg næsten forstå du har rigelig med plads.. "bare det var mig" :lol:

Du kan selvfølgelig sagtens starte ud med en 400w hps men jeg er 100% sikker på at der ikke går lang tid før du bliver hooked på hobbyen og ender med et noget større setup med den plads..

Jeg kan ihvertfald anbefale dig at overveje at dele dit rum op i 3
- Stiklinge/moderplante rum
- Vegge rum
- Blomstrings rum

Det er enormt let at dele op med et par lægter og noget plastik, det første der popper op i mit hovede er at du skal overveje at se "I grow chronic" som jeg mener findes på video google, den er genial især med dine forhold!

Det ville være 100% optimalt hvis du har et vindue til rådighed i værelset hvor du kan hente frisk luft fra og samtidig kan smide din udsugning ud igenem vinduet, (Jeg har set sådan nogle runde udsugnings huller man kan få i ruder, men det kræver du har et kulfiler på udsugningen, men det vil du udentvivl være nødsaget til ligemeget hvad hvis hele din hytte ikke skal dufte af skunk.. :>

men lad være at bestille noget endnu og sug alt det information du kan finde, til dig! din bestillings liste vil heltsikkert se anderledes ud om en måneds tid når du har mere styr på tingene..

Kig forresten lidt på http://www.dcfonline.dk også, der er massere af information at hente i deres forum!

Senest rettet af guldsky007 08 nov 2006 01:31, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Nej du har ret, jeg må jo bare kaste mig ud i det og gøre mit bedste. Jeg tror også at det bliver mere overskueligt når man endelig kommer igang. Jeg tror efterhånden brikkerne er ved at falde nogenlunde på plads men jeg er af den lidt skeptiske type, så hellere være på den sikkre side.

Det er fantastisk at i er så venlige.
Tak for det. :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]