Hey.
Syntes ikke at du får nok hjælp minimal, syntes at du skal gå på
http://www.dcfonline.dk og tjekke deres gro-guide i, der er svar på alle dine spørgsmål, da jeg var helt "grøn" læste jeg den, nu føler jeg mig ikke grøn mere og jeg får noget seriøst godt skunk, jeg bruger kun cfl, ingen grund til at bruge hps, kun folk med misbrug eller pusher-tendenser der kører den stil. Stealthgrowers burde kun bruge CFL, for det første fylder et setup meget mindre, der er ikke brug for en røgalarm, idet at CFL ikke antænder planter når de hænger for tæt på. Faktisk rører mine lamper ved planterne, dog dør de blade/buds der er i kontakt med lampen, men for at hæve lampen 1cm når det sker, er da vist et rimelig godt alternativ til at der sker et uheld og der går ild i noget. Oven i det så bruger den meget mindre strøm end en hps, faktisk kan du køre både et veggeskab og et blomstringskab på 360w. Ideen med at bygge 2 skabe, i det superrum du har der, er at du kan høste en 100g skunk hver 9-13 uge. hvis man ryger mere skunk end det så har man et problem alligevel.
Men lamper er ikke alt, du har også brug for jord, leca-sten, potter, gødning, udluftning (som der er blevet snakket mest om), blæser, hygro/thermometer og mylar.
Korrekt, reflektoren skal lampen sidde under, sådan at alt det lys, som lampen ellers kaster op imod loftet, bliver sendt modsat vej og spredt udover urten.
Så nævner du at du gerne vil give dine planter det bedste og bruge HPS, der er en gut der har vundet en 2plads til ICcup i holland med MAXgrow CFL. Der er ingen grund til at bruge hps mere, cfl er lige så godt.
Men du skal læse den guide, der er en masse info om luftfugtighed, plantens faser, mulige sygdomme, overgødning, topping, kloning, phværdier og ekstremt meget mere nyttig viden, meget mere end jeg kan give dig på nuværende tidspunkt, har selv kun dyrket i 5 år, det vil sige at jeg har haft en 18-20 grows, nu er jeg osse ved at lære det.
Men tjek den guide og må jeg byde dig velkommen til et af naturens goder, der er ikke noget der er bedre end at stå ved sit skab den 24/12 med en splif i munden, godt igang med at studere de planter, som står foran en, i et nærmest sommeragtigt skær, det er præcis der man ved hvorfor man dyrker urten, det har ikke noget med profit at gøre, det har noget med synet, smagen, lugten og hele glæden ved at forkæle en plante, der senere skal forkæle en selv og vennerne

, man deler af sin urt
Nu snakker jeg som et vandfald, men det er mit favorit emne, sidder med en splif af mit homegrown i munden, lytter til nirvana og nyder at skrive.
Dyrker du også udenfor?
go ryger der
- Elven Raver