Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 17:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Hashrygning og tobaksrygning
Jeg ryger kun hash. 18%  18%  [ 13 ]
Jeg ryger kun cigaretter. 4%  4%  [ 3 ]
Jeg ryger både hash og cigaretter. 35%  35%  [ 25 ]
Jeg ryger hash sjældent, men dagligt cigaretter. 14%  14%  [ 10 ]
Jeg ryger hash sjældent og ryger ikke cigaretter. 17%  17%  [ 12 ]
Jeg ryger ingen af delene. 3%  3%  [ 2 ]
Andet (kommentér) 8%  8%  [ 6 ]
Afgivne stemmer : 71
Forfatter besked
Insane psychedelia user!

Jeg har hørt fra nogle rundt omkring, at folk der ryger hash typisk også selv ryger cigaretter, så jeg vil lave en lille undersøgelse, om det også forholder sig sådan i virkeligheden. Da der er relativt mange herinde der ryger/har røget hash vil jeg gå ud fra at det er et godt udgangspunkt. Nu ser jeg bort fra, hvis der er nogen der ryger pibe (med tobak) eller andre former for tobaksrygning - i så fald, må dem der ryger pibe gå ind under cigaretter.

Ved afstemningsmuligheden "Jeg ryger sjældent hash..." forstås at sjældent er under en gang om måneden. Når der tænkes på tobaksrygning, menes at man ryger fast, som her er defineret som at ryge dagligt.

Det skal også lige nævnes at evt. tobak der indgår i joint/bongmix ikke tæller som, at ryge tobak.

Selv ryger jeg sjældent hash, men ryger fast tobak/cigaretter.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Jeg havde en influenza for 7-8 år siden, som resulterede i manglende lyst til nikotin.
Det første "røgfrie" år begrænsede jeg rygningen til fester. Men siden da, tror jeg seriøst ikke, at jeg har røget over 20 smøger...altså smøger med den originale blend :)
Det forholder sig på en anden måde med tjalden!
De sidste 10 år har jeg, med lidt hurtig hovedregning, misbrugt små 25 kartoner smøger til mit forbrug af cannabisprodukter...sådan ca. plus/minus...
Tobaksrygning er IMO spild af penge, da det ikke giver en nævneværdig effekt...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Out in the perimeter with no stars
Nikotin er fedt, det er min bedste ven, hvad fanden skulle man ellers gøre, på sit job, megastresset, en udvej, nikotin.

Men jeg ryger osse thc-produkter hver dag, mest skunk for tiden.

Syntes dog, at folk kun skal ryge cigaretter, når de har brug for det. f.eks i stresssituationer hvor der ikke lige er mulighed for at indtage andre "afstressende" sager.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: in fantasyland
jaa jeg er så daglig bruger af nikotin og jeg må da sige jeg nyder det, dog ryger jeg ikke så meget fed mere lidt desværre da jeg ville prøve det i en medicinsk sammenhæng

Titel:
Junior medlem

jeg ryger min ene joint uden nicotin om aftenen med skunk og knaster (urte tobak)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Out in the perimeter with no stars
jeg ryger også joint uden nicotin, jeg rister min tobak og nogle gange smider jeg den i koldt vand, det virker bare.

Titel:
Admin
Brugeravatar

For lidt over et år siden stoppede jeg for bestandig med at ryge tobak efter at have røget dagligt i 3-4 år. Hashen stoppede jeg dog ikke med og jeg ryger det stadig jævnligt. Jeg ryger dog kun joints og chillum nu. Da jeg røg tobak var det som om min hals og lunger bedre kunne klare bong og store piber. Idag begynder jeg at hoste hvis jeg tager et hvæs på en bong.

Egentlig er det en smule underligt at man ikke kommer til at hoste af joints, men gør af cigaretter. Men det er nok bare tilvænning.

-Jimmy Carter

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Tja, jeg krydser af i andet.

Jeg ryger hash rimeligt ofte dog ikke hver dag. Smøgerne ryger jeg kun i ny og næ, og det som oftest kun som en ussel substitut for den joint, der, hvis jeg røg den, ville gøre mig alt for groggy og tåget dagen efter.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Ryger ikke cigaretter, men kun hash.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Entheospace
Det er som om hvis man ryger THC et par gange om dagen daler ens lyst til nikotin syntes jeg.

Mht. helbredet er nikotin jo langt farligere.
Så det er næsten sundt at ryge pot hver dagxD

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg ryger cannabis ca. én gang hver uge. Sommetider oftere og helst sjældnere.

Hvad nikotin angår, ryger jeg vandpibe ligeså tit, som jeg ryger cannabis, men jeg har dog også et forbrug af cigaretter ved siden af mit vandpibe-forbrug. Jeg er selskabs-ryger, og ryger i forbindelse med fester eller andre sociale begivenheder, hvor der er andre rygere til stede.

Jeg begyndte som selskabsryger, før jeg havde rørt nogle andre former for rusmidler (herunder mener jeg bl.a. kaffe, alkohol, cannabis og svampe).

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Jeg har aldrig indtaget nikotin (bortset fra passiv rygning og rester i mix), indtager også kun sjællent Thc, men det sker da :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Kvittede smøgerne for 3 års tid siden, men har inden for det sidste halve år dog i sjældne nødstilfælde røget Manitou rulletobak, hvis der ikke er noget skunk at fyre i.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i ingenting... +/-
Siden høsten i september, er der røget thc ind flere gange i ugen, i nogle perioder hver dag. Men nu er resten af stashet kommet i glas, og gravet ned :), så skulle det være til at holde en god pause.

Smøgerne er en fast del af min alkohol indtagelse, så hver weekend ryger der (desværre, havde det sgu lige så sjovt dengang jeg ikke røg) et par pakkers røg indenbords. I hverdagene ryger jeg normalt ikke tobak.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
The Truth skrev:
Det er som om hvis man ryger THC et par gange om dagen daler ens lyst til nikotin syntes jeg.

:yeah:

ryger kun 4-8 smøger om dagen de perioder hvor jeg ryger meget hash. Normalt ryger jeg 10-20 stks. Kan godt få kvalme af cigaretter når jeg er skæv

Titel:
Insane psychedelia user!

Det er sjovt, det er omvendt for mig... jeg ryger flere cigaretter når jeg er skæv :)

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Ryger cannabis ca. 1 gang pr. måned i snit, og ryger aldrig "rene" cigaretter.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ryger en 10-15smøger dagligt når jeg ikke indtager thc

Jeg har sådan set ikke noget fast forhold til hashish, nogle uger ryger jeg overhovedet ikke, andre hverdag..

Iøjeblikket har jeg tvunget mig selv til en lille pause efter et par ugers heftigt forbrug! :joint:

- det er rart at vide at man ikke er mere afhængelig end man kan klare et par uger uden røgen selvom det holder hårdt de første dage..

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Det bliver kun til 10 cigs på hverdag for mig. På den måde har jeg en ide om det er nemmere at stoppe når jeg engang skal det til

Ryger meget sjællent hash. Kun når jeg kan få noget som er værd at ryge. bornholmer hash er ikke til joints mest til bong. Så god skunk er altid nummer 1 hos mig.

God ryger :D :D

Mvh Mikkel

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Danmark.
Jeg ryger omkring tyve cigaretter om dagen, fandens til lort og pengespild, men jeg kan ikke lade være. THC'en ryger ned et par gange om måneden, og jeg er enig med at man næsten ikke rygre når THC'en af indenbords.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]