Ionium skrev:
Der er tilsyneladende mange som mangler en brugbar og sikker metode til ekstraktion af kodeinen fra kodimagnyler. Mange melder om susen for ørerne, opkast m.m, tydelige tegn på at der er alt for meget acetylsalicylsyre(ASA) tilbage i det ekstrakt de har indtaget. Det skyldes sandsynligvis at der ikke er taget højde for at pillerne også indeholder en base, magnesiumhydroxid, som reagerer med ASA'en og ændrer den til dens meget vandopløselige saltform.
Den følgende metode tager højde for dette, idet den bruger en stærkere syre, citronsyre, til at uddrive ASA fra dets salt, hvorved udfældning sikres.
Man skal bruge:
- Kodimagnyler.
- Citronsyre.
- 2 glas.
- En ske eller andet at røre rundt med.
- Et køleskab, eller anden måde at nedkøle sit glas inklusive indhold.
- En vægt med 1 grams intervaller eller mindre.
- Et måleglas, engangssprøjte, eller en anden måde at måle vand rimeligt præcist op med. Ovennævnte vægt kan også bruges, en mL vand vejer nøjagtigt et gram.
- En måde at måle pH på, pH-sticks fra apoteket er udmærkede.
- En morter(kan undværes, men jeg vil anbefale den)
- En tragt og noget filterpapir - et kaffefilter er sandsynligvis udmærket til formålet.
Fremgangsmåde:- Knus først pillerne i morteren, eller knus/findel dem så godt som muligt på anden vis, hvis ikke du har en morter.
- Tilsæt derefter 0,75 gram citronsyre for hver pille, og bland det godt sammen med pillesmulderet, knus gerne citronsyren med morteren oså.
- Hæld det hele over i et glas, og tilsæt 3 mL vand for hver pille, og omrør i 10 minutter for at sikre at alt citronsyre er opløst(dette er ret vigtigt!).
- Mål pH på væsken, hvis ikke den er 3,5 eller derunder tilsættes mere citronsyre, men pH'en burde passe hvis mængden af tilsat citronsyre er korrekt. Hvis pH er under 2,5 bør man hæve den ved at tilsætte f.eks. tvekulsurt natron.
- Derefter sættes glasset i køleskab i 3-4 timer, hvorefter indholdet filtreres. Væsken indeholder nu næsten al kodeinen fra pillerne, men praktisk talt intet ASA, da dette er udfældet og dermed filtreret fra.
Et godt tip til at afkorte filtreringstiden er at hælde forsigtigt for at få så lidt som muligt af bundfaldet med i starten, og så først tømme bundfaldet over i filteret når det meste af den klare væske er løbet igennem, og lade det dryppe af i noget tid, evt. i køleskab.
Husk, det er væsken der skal indtages, IKKE bundfaldet!
God fornøjelse, og
husk at dosere korrekt!http://www.erowid.org/pharms/codeine/codeine.shtmlKommenter gerne metoden, kom med tilføjelser, videreudviklinger, rettelser, opklarende spørgsmål.
Håber det kan bruges!

Fuuuck *GG*
Jeg har lavet udtræk med min eks nogle gange -han sagde han havde læst om det og bla bla:
Vi kogte noget vand, smed 30 piller ned i et kaffefilter...
Jeg stenede derefter ud i vores druk'n'drug skur, og min ex og hans ven prøvede sig videre frem... Åbenbart uden held -dog ikke vel videne om det ha ha
Resultat:
de kom ud med en KÆMPE bunke ''codein'' i pulver form.
Eftersom jeg intet anede om hvad fanden det var (codein) eller hvilken virkning det ville have, indtog vi hele bunken (hmm ca 10 g, hvis det havde været feta)
Mærkede ikke en skid (trods at jeg dexede)...
men nu giver det jo lidt mening, for de/han var jo helt galt på den *G*
-Synd min ex er død, for så kunne vi havde haft den syge griner på, over at vi har lavet det forkert HVER gang... Og vi forsøgte maaange gange...
*kokser, skriver med semilukkede øjne haha*