Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 19:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Nowhere
Jeg havde for ganske nylig en lang diskussion med en kammerat, om hvorvidt det var normalt at hallucinere på hash.
Han påstod at når der var tale om hash, specifikt, forekom det ofte pga. den relativt høje THC værdi - og jeg påstod, at det er uhyre sjældent med hallu'er på THC.

Hvad siger I?

Jeg kom senere til at tænke på noget, jeg mener at jeg har læst: at man kan opleve illussioner på forskellige stoffer, der er forskellige fra hjernens reaktion ved hallucinationer, men som minder om det.
Kunne dette være tilfældet med THC?

Skriv med erfaringer mht. hallu-lignende oplevelser på cannabis - og hjælp mig med, hvorvidt der er kemisk/medicinsk forskel på hallucination >< illussion.

[img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
dude, hvis du læste hvad jeg så af hash og alkohol, så ville du være som [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img] smilien

Nogle af mine trip-rapporter:

1. http://www.psychedelia.dk/trips/trips.php?show=view&id=509
2. http://www.psychedelia.dk/trips/trips.php?show=view&id=508
3. http://www.psychedelia.dk/trips/trips.php?show=view&id=505 (hallu'er)
4. http://www.psychedelia.dk/trips/trips.php?show=view&id=500 (hallu'er)

Speciel:
5. http://www.psychedelia.dk/trips/trips.php?show=view&id=501 (hallu'er!!!!!)

Men alle gangene har været blandet med alkohol, så jeg ved ikke om det gør den helt store forskel. Og jeg tror, at nogle af de ting jeg så var en ren indbildelse fordi jeg var så blæst - men jeg kan forsikre dig om at de andre ting som jeg så, var jeg helt overbevist om at de fandtes/skete.

Men who knows... jeg er totalt svag når de handler om alkohol og stoffer - skal ha SÅ lidt for at opleve SÅ meget [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Nu skal jeg på "ferie"! Ses om to uger [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

/Edit: Link-edit

[ 19 Juli 2003: Besked ændret af: aliaarhus ]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg har ofte synsforstyrelser på Hash og jeg har en enorm kreativ visualitions dvs. billeder som jeg selv danner ved at forestille mig ting... Nogen mennesker forveksler ofte disse med objektive hallucinotioner men det er nogen man selv skaber udfra sin egen evne til at omsætte tanker til billeder...

Medlem

Geografisk sted: Utopia
ja det er noget nøjeren noget [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img] jeg har det også med at visualisere ting som jeg ser så jeg tror at det er noget andet, det forekommer mest når jeg har røget.

Junior medlem

Geografisk sted: Svendborg
Kun én gang har jeg prøvet at trippe farver af tjald; dog så også under andre omstændigheder end normalt: Jeg havde 1 time før jeg røg løbet 7 km. Det, vi røg, var 70 kr. pollen med et skud dansk pot på en 45*6 cm glastjubang. Ét fuldt kammer sendte mig til trip-land i 4 efterfølgende timer. Jeg har muligvis haft en mindre hash-psykose, er jeg efterfølgende blevet fortalt.

Men som den eneste, i en stor vennekreds af rygere, har jeg trippet farver af tjald; min pointe derfor værende, at det er noget, der sjældent sker (alment set). Selvfølgelig bliver man visionelt mere kreativ, men det kan man ikke kalde at hallucinere (kreativitet er evnen til bevidst at skabe).

Dedikeret medlem

http://www.psychedelia.dk/forum/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=3&t=000779

Cannabis Produkter er ikke hallucinogene!

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Kæft!

Hash er et hallucinogen!

Punktum.

[img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Herfølge
jeg er pisse skæv nu hvordan er man nået når men er skæv [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg syntes det er lidt betænkeligt,at en moderator i et Cannabis forum,med bestemthed,frejdigt påstår man ikke kan få hallucinationer af at spise Cannabis produkter.

Smurf jeg ved ikke hvor længe du har indtaget Cannabis,men jeg har gjort det i over 25 år,og ved Gud,jo man kan GODT hallucinere på spist Cannabis.Fordi du ikke selv har prøvet at få det,kunne det jo være at andre havde oplevet det?

Jeg må indrømme at når jeg ryger det, får jeg heller ikke de store farvelader,men det er når man spiser det der sker sjove ting og sager. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Og det er et faktum. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

edit:
Det her er ikke noget jeg har siddet og lumret mig til på Erowid.Der er ting jeg selv har oplevet.
Lyt og lær.. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Insane psychedelia user!

Jeg tænkte den samme tanke Gonzo.

Smurf3000, vågn nu lige op, du linker selv til et topic hvor der er fyldt med beviser på at man kan hallucinere af hash, og du prøver med dit wannabe biokemi at bevise det modsatte.

Men du tror måske at det er laced ? At de onde dealere putter pcp eller syre på hash (jeg ved godt at LSD ikke kan ryges) ?

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af aliaarhus:
de sidste to dage har jeg bevist, at det rent faktisk godt kan lade sig gøre.

For 2 dage siden røg jeg ca 1,5g med en ven, halvt om halvt. Jeg blev så skæv, at jeg begyndte at høre mennesker løbe hen imod os. Jeg så også en mand med en hvid bluse der gik, ca 50 meter fra os, jeg var overbevist om at han var steget af en hvid varevogn som rent faktisk KØRTE forbi mig og standsede.. manden gik ud, og gik videre. Min ven sagde, at der ingen biler var - men jeg nægtede at tro det. Det føltes som om vi var på et slagmark, angrebet af soldater. Og vi måtte ikke dræbe soldaterne, ellers ville de ikke kunne vande blomsterne.

Jeg lå også på ryggen i skoven - lige da jeg lukkede øjnene, så jeg mickey mouses ansigt. Da min ven begyndte at køre nogle jungle-lyde på sin nye telefon med de nye 16/32-bit ringetoner, så var jeg pludselig i en jungle... og mickey mouses ansigt var der stadig... pga frølydene fra telefonen og musikken, så forvandlede mickey mouse sig om til en frø - men hans ansigt blev ved med at være normalt... det var kun hans krop der blev forandret... musikken fortsatte, og han blev mere og mere sur over at han ikke kunne lave sit ansigt om til et frøhoved... derfor lavede han flere hundred kopier af sig selv, fordi han var så sur, og så begyndte ham og kopierne at springe over mit hoved - side til side - til musikkens rytme. Senere da jeg gik hjem til lejren og lagde mig i sengen, så jeg de stærkeste og skarpeste grønnefarver som jeg rullede i... det var ligesom Ringenes Herrer i starten i "alfeland". Det bedste BADTRIP jeg nogensinde har haft [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Igår var der også den smukkeste solnedgang - der have jeg også røget, og vi satte os på en fodboldbane... himlens lyseblå/orange/røde farve blev til lyserød, og træerne fik nogle sjove ansigter. Himlens farver smittede på mellemrummet mellem bladene, og det blev lyserødt/grønt... det var så smukt.

Der er mange flere ting, og jeg laver en trip-rapport når jeg kommer hjem. Men den her tur er et bevis på at man kan hallucinere af hash.

[ 21 Juli 2003: Besked ændret af: aliaarhus ]
<HR></BLOCKQUOTE>

Det lyder vildt... Pas nu på du ikke får en psykose

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

@Anima:

hehe, tja [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] tror der skal en del til, jeg er også utrolig stærk psykisk, og selvom det var et badtrip og jeg følte mig dårlig til pas, så kunne jeg godt li de ting jeg så - og dagen efter var jeg fuldstændig frisk og gik ud på fodboldbanen og fik scoret nogle mål i et par kampe.. og det plejer normalt ikke at være standard :P

Men jeg føler også jeg har lært en del af disse to badtrips - jeg har også altid ment, at man lærer mere af badtrips end de gode, og det følte jeg helt klart her. Jeg har også besluttet mig for at stoppe med at ryge i noget tid, nu hvor sommeren snart er færdig og skolen nærmere sig =) så det var alt fra mig for denne omgang!

Ved selvfølgelig også, at hvis man begynder at se sådan nogle ting, så er det nok fordi man har fået for meget - og hvis man gerne vil blive ved med at se sådan nogle ting, så skulle man forsøge med svampe eller syre... men på den anden side: jeg skal ha 5 øl for at blive stiv, og mht stoffer, så skal der også meget lidt til... så jeg er svag, og det er derfor! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Nævnte det kun også fordi smurf3000 sagde at man ikke kunne hallucinere, og det er jo klart et bevis på at man kan... tror han har været skæv der ... men jeg glemmer i hvertfald aldrig Mickey Mouse! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

de sidste to dage har jeg bevist, at det rent faktisk godt kan lade sig gøre.

For 2 dage siden røg jeg ca 1,5g med en ven, halvt om halvt. Jeg blev så skæv, at jeg begyndte at høre mennesker løbe hen imod os. Jeg så også en mand med en hvid bluse der gik, ca 50 meter fra os, jeg var overbevist om at han var steget af en hvid varevogn som rent faktisk KØRTE forbi mig og standsede.. manden gik ud, og gik videre. Min ven sagde, at der ingen biler var - men jeg nægtede at tro det. Det føltes som om vi var på et slagmark, angrebet af soldater. Og vi måtte ikke dræbe soldaterne, ellers ville de ikke kunne vande blomsterne.

Jeg lå også på ryggen i skoven - lige da jeg lukkede øjnene, så jeg mickey mouses ansigt. Da min ven begyndte at køre nogle jungle-lyde på sin nye telefon med de nye 16/32-bit ringetoner, så var jeg pludselig i en jungle... og mickey mouses ansigt var der stadig... pga frølydene fra telefonen og musikken, så forvandlede mickey mouse sig om til en frø - men hans ansigt blev ved med at være normalt... det var kun hans krop der blev forandret... musikken fortsatte, og han blev mere og mere sur over at han ikke kunne lave sit ansigt om til et frøhoved... derfor lavede han flere hundred kopier af sig selv, fordi han var så sur, og så begyndte ham og kopierne at springe over mit hoved - side til side - til musikkens rytme. Senere da jeg gik hjem til lejren og lagde mig i sengen, så jeg de stærkeste og skarpeste grønnefarver som jeg rullede i... det var ligesom Ringenes Herrer i starten i "alfeland". Det bedste BADTRIP jeg nogensinde har haft [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Igår var der også den smukkeste solnedgang - der have jeg også røget, og vi satte os på en fodboldbane... himlens lyseblå/orange/røde farve blev til lyserød, og træerne fik nogle sjove ansigter. Himlens farver smittede på mellemrummet mellem bladene, og det blev lyserødt/grønt... det var så smukt.

Der er mange flere ting, og jeg laver en trip-rapport når jeg kommer hjem. Men den her tur er et bevis på at man kan hallucinere af hash.

Dedikeret medlem

DEx> man får bare ik' halluer... ... sørgeligt hallucinogen ...

Insane psychedelia user!

Hold kæft hvor er du hjernedød [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
Hvis det er rigtigt at THC ikke er hallucinogent, så er jeg godtnok nødt til at justere mit verdensbillede en anelse. Det vil så sige at alt hvad jeg har set af underlige ting under indflydelse af THC er den skinbarlige virkelighed...f.eks. den lille planet med ringe omkring på cirka 5 cm i diameter, der en dag fløj forbi mig midt i stuen efter en god kop pot-chai....daaahmn hvor vildt at der findes sådan nogle i virkeligheden hjemme hos mig....

Dedikeret medlem
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af [sMurf]tretusind:
DEx> man får bare ik' halluer... ... sørgeligt hallucinogen ...<HR></BLOCKQUOTE>

Er det ikke nærmere dig der er lidt sørgelig Smurf? [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Der måske sørger over at DU ikke har haft hallucinationer når du indtog Cannabis?
Du holder stædigt fast på,at os der får hallucinationer bare har nogen trykændringer i øjnene?LMAO

Jeg kan forsikre dig,at det jeg har oplevet,ikke har den mindste smule med trykforandringer at gøre.

Jeg kan anbefale en bog der heder:"Er Marijuana farligt"?Jeg kan ikke huske hvad forfatteren heder,men han er Dansk. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Dedikeret medlem

hvis der ingen indsigelser er, lukkes dette efterhånden trælse topic.

og husk lige, at bare fordi man mener et, så betyder det ikke at andre ikke må mene noget andet!

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af [sMurf]tretusind:
DEx> man får bare ik' halluer... ... sørgeligt hallucinogen ...<HR></BLOCKQUOTE>

please forklar mig hvad hulen jeg så fik set? Jeg har set en hvid bil køre forbi mig, som IKKE var der, jeg blev ved med at se og høre folk løbe hen imod mig, og jeg fik en masse vidunderlige closed eye visuals. Tror ikke du har røget nok [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] 4-5g 120'er skal nok rykke dig!

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København

Jeg gjorde så sent som igår, efter at være blevet straffet af den spritkølede tjubang...

Måtte godt nok også ned og ligge lidt - så kan jeg lære at ha' gode lunger! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Men som andre har pointeret... hele verden er ikke bygget op omkring dig og dine oplevelser - hvis hash er hallucinogent for mig (og mange andre), så er det et hallucinogen!

En THC-rus kan for mit vedkommende sagtens være kortvarigt psykedelisk, hvilket også er den primære grund til at jeg stort set aldrig ryger hash mere, når jeg er på andre hallucinogener... (Især på LSD, der bliver jeg skudt for langt ud i rummet)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]