Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 21:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Hash Olie ??
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted i den mørke skov
w0rd up de'r !!..

jeg har gået og tænkt over hva hash olie "er"..?
hvordan fremstiller man det og sådan noget ?!...

har os hørt at prisen ligger på det samme som Cola gør, er det rigtig ell. ?

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Prøv at søg på nol

EDIT: Tjek denne: http://community.dcfonline.dk/index.php ... ic&t=10272

Senest rettet af Farmand 07 mar 2007 15:02, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Hash olie er et ekstrakt fra planten cannabis sativa/indica.
Til dette kan der bruges:

Butangas
Æter
Isopropyl Alkohol

Fremgangsmåderne er enkle.

Du tager dit plantemateriale og blander det, med det givne opløsningsmiddel.
"Trække"tiden varierer alt efter hvilket opløsningsmiddel du bruger.
Efter det har trukket i den givne tid, koger man opløsningsmidlet fra i et vandbad. Husk at kontrollere kogepunktet, for det givne opløsningsmiddel.
Det du har tilbage skulle gerne være en gyldenbrun masse. Massen bliver flydende ved opvarmning.

Hasholie er også kendt som Nol.

WARNING

Lad være med at bruge åben ild eller ryge når du laver nol, det går galt. Dampene fra de givne opløsningsmidler er brandfarlige, ved æter er der eksplosionsfare. Pas på dig selv.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Schizophreniak skrev:
Hash olie er et ekstrakt fra planten cannabis sativa/indica.
Til dette kan der bruges:

Butangas
Æter
Isopropyl Alkohol

Fremgangsmåderne er enkle.

Du tager dit plantemateriale og blander det, med det givne opløsningsmiddel.
"Trække"tiden varierer alt efter hvilket opløsningsmiddel du bruger.
Efter det har trukket i den givne tid, koger man opløsningsmidlet fra i et vandbad. Husk at kontrollere kogepunktet, for det givne opløsningsmiddel.
Det du har tilbage skulle gerne være en gyldenbrun masse. Massen bliver flydende ved opvarmning.

Hasholie er også kendt som Nol.

oki mange tak for disse oplysninger =) står der på opløsningsmidlerne hva deres koge pungt ligger på ? ell. ska jeg først finde det på nettet ?.

hva for et af dem syntes du selv om, altså hva for en er bedst hvis man ka sige sådan ?

og hva er forskællen på tiden på de forskællige opløsningsmidler ?

Schizophreniak skrev:
WARNING

Lad være med at bruge åben ild eller ryge når du laver nol, det går galt. Dampene fra de givne opløsningsmidler er brandfarlige, ved æter er der eksplosionsfare. Pas på dig selv.

hehe.. jeg ska forsøge og lade vær hehe men MANGE TAK

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Personligt bruger jeg Butan, det koger jo ved lave grader.

Jeg vil råde dig til at købe en honey bee extractor. Du kan finde den uden problemer på internettet, den er ikke dyr og den holder evigt. Ekstra filtre til denne kan laves af kaffefilter. I brugsanvisningen står der 2 flasker butan, jeg bruger 4.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Citat:

Det kommer an på hvilken pris coke fås til. Men det er rigtigt, det er dyrt. Ihvertfald hvis det er seriøse sælgere. Koster ikke så meget hvis det er hjemmelavet efter hvad jeg har erfaret.

Nol er tit stærkere end f.eks. ICE som blev solgt til 350-400kr på staden

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Dr. X skrev:
Citat:

Det kommer an på hvilken pris coke fås til. Men det er rigtigt, det er dyrt. Ihvertfald hvis det er seriøse sælgere. Koster ikke så meget hvis det er hjemmelavet efter hvad jeg har erfaret.

Der er jo også forskel på Olie lavet af de forskellige planter.
Rystet varierer i kvalitet, igen pga planten og endnu mere efter hvilket nummer ryst det er, f.eks "zero zero".

Så kan vi tage det sidste skridt på kvalitetsstigen mht. cannabis, nemlig Budder. Har ikke selv prøvet det endnu, men det kommer.

http://cannabisculture.com/articles/3589.html

Kan heller ikke forstå hvorfor de kalder det ICE, ICE er en skunk art, ligesom det er slang for Meth. Det burde bare hedde ryst.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Schizophreniak skrev:
Dr. X skrev:
Citat:

Der er jo også forskel på Olie lavet af de forskellige planter.
Rystet varierer i kvalitet, igen pga planten og endnu mere efter hvilket nummer ryst det er, f.eks "zero zero".

Så kan vi tage det sidste skridt på kvalitetsstigen mht. cannabis, nemlig Budder. Har ikke selv prøvet det endnu, men det kommer.

http://cannabisculture.com/articles/3589.html

Kan heller ikke forstå hvorfor de kalder det ICE, ICE er en skunk art, ligesom det er slang for Meth. Det burde bare hedde ryst.

ICE er fordi man bruger is til metoden. Planten ICE hedder jo også Skunk ICE

Men ja, der er også forskel på olien, glemte jeg at skrive

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Hvis du ikke har erfaring med olieekstraktion, vil jeg anbefale isopropylalkohol, IPA til at trække ud med, som fås i Matas til ca. 35 kr for 500 ml.
Hvis du sørger for at have kølet din tørre! pot/skunk ned i f.eks et syltetøjsglas i fryseren og ligeledes bruger en dybfrosttempereret IPA, så er det "umuligt" at trække større mængder uønskede stoffer med over i alkoholen, hvis du sørger for at holde det vandfrit:
Jeg har erfaret, at pot/IPA sagtens kan stå i fryseren i en uge, uden at have taget grøn farve fra plantematerialet. Det forbliver honningfarvet :P
Men sørg for at lukke tæt for glas+flaske, eller hvad der nu anvendes, således at der ikke kan dannes kondens, så man bedre undgår at vandopløselige substanser ekstraheres med over i alkoholen!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

CannaChem skrev:
Hvis du ikke har erfaring med olieekstraktion, vil jeg anbefale isopropylalkohol, IPA til at trække ud med, som fås i Matas til ca. 35 kr for 500 ml.
Hvis du sørger for at have kølet din tørre! pot/skunk ned i f.eks et syltetøjsglas i fryseren og ligeledes bruger en dybfrosttempereret IPA, så er det "umuligt" at trække større mængder uønskede stoffer med over i alkoholen, hvis du sørger for at holde det vandfrit:
Jeg har erfaret, at pot/IPA sagtens kan stå i fryseren i en uge, uden at have taget grøn farve fra plantematerialet. Det forbliver honningfarvet :P
Men sørg for at lukke tæt for glas+flaske, eller hvad der nu anvendes, således at der ikke kan dannes kondens, så man bedre undgår at vandopløselige substanser ekstraheres med over i alkoholen!

Imponerende. Det vil jeg prøve. Har aldrig hørt om den metode før.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

CannaChem skrev:

det var jo ikk lige frem dyrt hehe... lyder som en nem måde at gøre det på så tror sQ jeg vil afprøve det =) mange tak !!

Titel:
Medlem

hvis du selv skal trække nol så husk at gøre det udenfor!

Både for din egen skyld men specielt også for naboer.......Det er ikke lang tid siden at et par gutter kom ret alvorligt tilskade efter en hash produktion..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Admire skrev:

Både for din egen skyld men specielt også for naboer.......Det er ikke lang tid siden at et par gutter kom ret alvorligt tilskade efter en hash produktion..

det havde jeg også i tankerne at gøre. vi har et fint skur uden for jeg havde regnet med at gøre det i...

mmm det lyder ikk godt, hva skete der da ??

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Panico skrev:
Admire skrev:

det havde jeg også i tankerne at gøre. vi har et fint skur uden for jeg havde regnet med at gøre det i...

mmm det lyder ikk godt, hva skete der da ??

Explotion og rimelig slemme forbrændinger, mener ikk de døde sidste gang de lavede det, men én af dem blev blæst ud i haven.

Titel:
Dedikeret medlem

Nol er farligt i sig selv. Det får dig til at hoste dine lunger op, hvis du ryger det :twisted:

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Søren Putte skrev:
Nol er farligt i sig selv. Det får dig til at hoste dine lunger op, hvis du ryger det :twisted:

Nul, Putte :)
Hvis det er korrekt ekstraheret, så er det noget af den dejligste og mildeste smag.
Men du skal selvfølgelig afstemme mængderne. Ikke noget med et helt gram nol til en smøg, som "man plejer" med sit elendige møgrøg!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]