Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 23:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
....................

Senest rettet af Troll 24 sep 2007 19:42, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Troll skrev:
Jeg har fået et stort glas med pot rester (efter ryst) – Altså et stort glas med sprit og pot. NU vil nolen jo ikke være det stærkeste da der er rystet på potten.

Så jeg ville lige høre om der er nogen der kender til ekstraktion af rå-nol. Altså kan man forædle nolen så det bliver mere THC osv rent, eller stærkere ???

Så vidt jeg ved er Budder en forædlet form for nol - og noget nær det stærkeste THC-materiale man kan producere. Men spørgsmålet er om det er besværet værd, når kvaliteten ikke er i top. Du kan læse mere om budder mange steder, og google vil være en god ven i den henseende.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
Jeg forsytår ikke hvorfor der er spritrester i potten? Du siger der er lavet ryst på det, så hvorfor spritten?

Titel:
Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
.................

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Så er det vel blevet helt grønt? Eller har det stået på frost?

Hvis du forstår at trække korrekt, bliver nolen ikke svagere, fordi der forudgående er lavet ryst på det - den ekstraherede mængde bliver blot mindre, end hvis det ikke havde været rystet på det!

Jeg forestiller mig at du kunne inddampe nolen og derefter opløse den i en upolær fase, som kan vaskes med vand for at fjerne uønskede polære produkter! Såfremt det altså er blevet grønt/grønligt!

Titel:
Quarrelsome sponser

.........

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Troll skrev:
Selv om jeg haft det stående på brændeovnen i uger så er det stadig fedtet og som harpiks. Og ikke særligt stærkt i virkningen

Spritten skal bare afdampes. Hvis nolen skal gemmes, bør du stille den mørkt og koldt, så den ikke nedbrydes unødigt meget. At stille nolen på brændeovnen fremmer nok ikke potensen over tid :wink:

Troll skrev:
Du skriver noget om at opløse det i vand – skulle bundfaldet i vandet da være ”ikke-THC”?

Ja!
Jeg kan ikke gennemskue om du har glas(sene) stående i fryseren eller på brændeovnen.
Hvis spritten(og nolen) kun er en anelse grøn, fordi det står i fryseren, så kan det nok ikke betale sig at vaske med vand og andre spidsfindigheder.
Men hvis du har en dybgrøn opløsning, som bliver sort ved inddampning, kan det måske betale sig at vaske med vand, selvom målet nok ikke helliger midlet i alle tilfælde.
Princippet er, at du kan opløse din nol i en upolær fase(som ikke kan opløses i vand), f. eks. ether. Denne opløsning rystes/blandes med vand, som resulterer i to faser, den øverste fase er ether og vandet er nederst.
Da de grønne farvestoffer er tilpas vandopløselige, vandrer farven og dermed urenhederne over i vandfasen, mens nolen holder sig i den øverste ether-fase. Faserne kan adskilles og etheren kan inddampes, så resultatet bliver en renere nol.
Men hvis du ikke har erfaring med etherarbejde og faren forbundet med det, så vil jeg dog fraråde dig at eksperimentere...og i stedet gro noget nyt pot/skunk og så trække "korrekt" på det :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Troll skrev:
Jeg har fået et stort glas med pot rester (efter ryst) – Altså et stort glas med sprit og pot. NU vil nolen jo ikke være det stærkeste da der er rystet på potten.

Så jeg ville lige høre om der er nogen der kender til ekstraktion af rå-nol. Altså kan man forædle nolen så det bliver mere THC osv rent, eller stærkere ???

Godt begyndt er halv fuldendt ... og du er desværre begyndt forkert.

Den bedste og reneste nol trækker du ud ved at vaske din pot/skunk kortvarigt i dit opløsningsmiddel (gas giver et renere ekstrakt end isopropylalkohol). Vasker du lang tid, så trækker du både nol og en masse andre ting ud - måske får du trukket mere THC ud totalt, men produktet bliver lidt mere urent.

Du kan givetvis vaske din nol-opløsning i andre opløsningsmidler og derved fjerne klorofyl og andet snavs. F.eks. jfr. denne guide:
http://www.entheogen.com/forum/showthread.php?t=6400 Om det virker med THC (og ikke salvia) aner jeg ikke ;)

Titel:
Quarrelsome sponser

.................

Senest rettet af Troll 24 sep 2007 19:41, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem

når man har trukket alt nolen fra potten. Hvad sker der så med det?

Forsvinder det, eller kan det ryges bagefter eller hvordan ? :? er lidt blank på det område.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Søren Putte skrev:
når man har trukket alt nolen fra potten. Hvad sker der så med det?

Forsvinder det, eller kan det ryges bagefter eller hvordan ? :? er lidt blank på det område.

Forsvinder? Hvor skulle det forsvinde hen? :)

Du skiller THC-holdig olie fra plantedele. Når du har fjernet olien, hvad er der så tilbage? Planter... Uden THC. Du kan godt ryge dem, men det giver ingen virkning.

Normalt kan man normalt godt trække flere gange på samme grønt hvis man absolut vil klemme det sidste ud. Derefter er det intet værd

Titel:
Dedikeret medlem

hahah :D ja man ved jo aldrig. mine penge forsvinder også ud af ingen ting :wink:

nå ja okay nu kan jeg godt se det hehe.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]