Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 22:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i den hemmelige hule
jeg ved ikke om dette indlæg i virkeligheden hører til på dyrknings forummet, men here goes..

Er der forskel på hvordan ens skævert opfører sig hvis planten/planterne hører til en af de sorter der har fx. lilla, blå eller røde blomster/trichomer?
her går jeg ud fra at den "klassiske" strain har hvide trichomer, (men sådan forholder det sig måske slet ikke?)

og planterne har måske ligefrem forskellige egenskaber?

Titel:
Dedikeret medlem

Nu når du er klar over at cannabis kommer i mere end farven grøn går jeg ud fra at du også kender til betegnelserne sativa og indica. Hvis ikke:
Sativa: Mere høj, aktiv og euforisk rus.
Indica: Mere stenet og couch-locked rus.

Egenskaber: Lowryder skulle være god til medicinske formål.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
farven kommer når grønkornene dør af minusgrader. Så bliver andre farver mere fremtrædende.

Titel:
Dedikeret medlem

Vil det sige at planterne ikke vil skifte farve indenfor. Ex. Leb 27? Er der ikke også en der hedder noget med blueberry mist eller sådan noget? Den får da vidst et blåligt skær indenfor.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
Det sker også når blandene dør en anden død fx når de er sidst i deres cyklus: Suger næring ud af bæreblade og taber dem).

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
MaroK skrev:
farven kommer når grønkornene dør af minusgrader. Så bliver andre farver mere fremtrædende.

Rigtigt, men mener at det er når tempearuren kommer under 10°c, og ikke nødvendigvist frost. Men kan tage fejl, har ikke lige kunnet finde nogen kilde

Ganja-man: Trichomes skifter farve fra gennemsigtig, til hvid, brun og rød alt efter hvor lang tid de modner. De lyse trichomes har et højere indhold af THC og virker mere høje end brune og røde som giver en mere stener rus

Ayers Rock: leb 27 skifter rigtigt ikke farve indenfor, og nogengange ikke i drivhus.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

det er altsammen rigtigt, og tak for svarene. jeg kender skam godt til indica/sativa og trichomernes udvikling, men hvis jeg ikke tager fejl findes der også cannabis-planter som naturligt har rødlige, lilla eller blålige blade eller topskud?

dette er en Swazi Redbeard:

Billede

trichomerne er hvide, men blomsterne(?) er meget røde.

den næste er en Purple Erdbeer:

Billede

her er blomsterne lilla, som i kan se..

denne her ved jeg ikke hvad er, men køn er den nu:

Billede

jeg kunne ikke lige finde nogen billeder, men der findes også cannabis strains som naturligt får blå/lilla dækblade.

så er der nogen der ved om blomsternes/bladenes farver indikerer forskellige egenskaber i planten?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

hov! - det virkede sgu ikke med billederne.. hvad er det man gør?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Jeg tvivler på at farven har nogen indvirkning på potensen. Men derfor kan der godt være forskel på en lilla og en grøn plante, simpelthen fordi det ikke er samme sort. To ens sorter kan også være ret forskellig i virkning hvis de ikke er høstet på samme tid

Når du sætter billeder ind skal du bruge et direkte link til billedet, og ikke en .html side. Højreklik på billedet og vælg properties, og brug addressen der står der, f.eks. http://www.zenseeds.dk/images/swazi-redbeard-p.jpg

og så med img omkring:

Billede

Titel:
Medlem
Brugeravatar

okay, tak :wink:

ja, men siden farven lægger sig til de forskellige sorter, kunne man så ikke forestille sig at farver fx som tommelfingerregel være kendetegn for bestemte egenskaber?

her er et FIKTIVT eksempel:

lilla blomster = typisk euforisk up-high, lav CBD og god mod forkølelse og fodsvamp

blå blade = kommer ofte med dårlig smag, men god for blodomløbet

måske - højst sandsynligt ikke - så markante følger, men eftersom farverne jo skyldes forskelle mellem sorterne, hvem ved, så kunne det jo ske at der var flere mere eller mindre betydelige forskelle mellem disse, som ofte følges ad? - ligesom indica- og sativaplantenernes egenskaber hver især for det meste følges ad.
lav og busket med stony sofa-ryger, og høj og luftig med euforisk opturs high.

bare en idé. :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Billede

sådán der...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: paradisæblevej 111
Virkelig nogle nice billeder mand.. Og endnu federe tråd. Keep it going

Titel:
Junior medlem

Jeg har lyst til at æde den. :o

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Syd Barrett skrev:
Jeg har lyst til at æde den. :o

Haha. Fucked. :lol:

Titel:
Plantens farve er enten genetisk bestemt eller udefra påvirkning så som frost der er nævnt tidligere, de farver der er på de billeder der er postet er genetisk fremavlet på lige fod med at nogen fremavler planter med flere/større trichomer eller en anden smag.

Fælles for de farverige planter er ofte at de ikke er så potente som eks. white strains, da der er blevet taget højde for nogle andre ting under avls processen end når man går efter trichomer.

Det er også forskelligt om det er blomsten, bladene eller pestilerne der får farver. Farvede bæreblade er som regel frost skader eller ligne udefra påvirkninger, men der er også nogen sorter der ændre farve når de er ved at være færdige. Har selv harft en pheno af et kryds mellem White Rhino og Jack Herer der blev nærmst sort/violet hend imod 9 - 10 uge i blomst.

Citat:
Egenskaber: Lowryder skulle være god til medicinske formål.

Lowryder er noget NOOB lort, fat det nu folk. LR indeholder Roderalis, den autoblomstre og kan ikke bruges til noget som helst andet end for sjov pot. Det er utroligt hvad hype kan gøre, hvis folk bare vidste det var russisk vild hamp uden THC der er blevet brugt til at lave LR og de andre autoflower strains.

Medicinske sorter autoflower ALDRIG, det skal være gode og stabile gener før man bør overveje at kalde den en MED strain. Der næst skal den jo så have en effekt på den ene eller anden måde, men du kan kalde stort set alle planter for MED weed. Så længe du kan tage stiklinger på dem og holde dit MED grow kørende konstant, der nytter jo ikke noget at der er frø i ens MED's eller at man løber tør inden næste år.

Hvis man vil holde liv i sin LR skal man jo have frø på dem, ellers er der jo ikke en næste generation. De fleste hybrid sorter og indica sorter blomstre færdig på ca. 65 dage, de er langt mere potente og yealder mere end alle de forskelige LR grows jeg har set folk lave gennem en år række.

Eks. Afghani #1 (ren indica) blomstre fra stikling til høst på 60-65 dage, den bliver ikke større end LR hvis du sætter din stikling tidligt i blomst og den er 100 gange mere potent.

Et par billeder med flotte farver

MVH
Piercer :twisted:

Billede

Billede

Billede

Billede

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Hold da op de er flotte! Nu glæder jeg mig endnu mere til at modtage min Cannabible :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]