Jeg har prøvet at sniffe rent MDMA fra krystalform (men altså knust før de blev sniffet, ikke sandt

). Det svier et minut i næsen, og onset er meget lig hastigheden som når man ryger cannabis. Du ryger meget hurtigt op på peak og der er et element af rush over det.
Til gengæld varer det noget kortere, og jeg foretrækker at spise MDMA. Jeg ville ikke sniffe en knust Ecstasy pille - guderne skal jo vide, hvad der er i dem og hvilke fyldstoffer, de har brugt.
Snifning kan muligvis have sin plads, hvis man har lidt erfaring og forstår at opføre sig nogenlunde ansvarligt:
Jeg ville måske bruge det, hvis jeg er bagefter/sent på den og skal op i gear a.s.a.p. Her kunne det udnyttes ved at man f.eks. tog sin pille og derefter sniffede en lille smule MDMA. Så kommer man hurtigt igang, og pillen i maven vil i løbet af ca. en time forlænge peak.
Alternativt kunne man bruge det, hvis man havde slugt en pille af ukendt styrke og mærker at man efter ca. en time kommer op, men ikke lige højt nok op efter ens smag. Her kunne man så supplere med nogle få milligram rent MDMA for at få sparket rusen op på det ønskede niveau.
Men overvej lige HR'en i eventuelle eksperimenter jfr. vores wiki. Det er i hvert fald rimelig stupidt at sniffe hele sin normale dosis, for kurven er spidsere og højere, og mere kortvarig ved snifning. Og redosering er også lidt suspekt. Jeg synes også at man bør gøre sig separate erfaringer med hhv. at spise og sniffe MDMA inden man begynder at mixe indtagelsesformerne.