Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 15:30


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 127 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 18 maj 2006 21:01 
Offline
Flueknepper kongen

Tilmeldt: 02 okt 2005 12:15
Indlæg: 1352
Dextrose skrev:
Det er fordi at phenylalanin er en prækursor til dopamin, som et øget indhold kan øge neurotoksisiteten.

Nej, det er fordi aspartam metaboliseres til methanol uden samtidige andre alkoholer, hvilket producerer giftstoffer i rigelige mængder. Ikke at jeg tror at det er i særligt store mængder...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 maj 2006 23:51 
Levose AKA Veritas skrev:
Dextrose skrev:
Det er fordi at phenylalanin er en prækursor til dopamin, som et øget indhold kan øge neurotoksisiteten.

Nej, det er fordi aspartam metaboliseres til methanol uden samtidige andre alkoholer, hvilket producerer giftstoffer i rigelige mængder. Ikke at jeg tror at det er i særligt store mængder...


Hvordan skulle dannelse af methanol og MDMA neurotoxicitet have noget med hinanden at gøre?


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 16 aug 2006 12:58 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 15 aug 2006 20:19
Indlæg: 22
hvordan afvejer i, hvis i har MDMA i pulver (krystal) form? Jeg mener 100 - 150 mg hvor meget er det? jeg har ikke en så nøjagtig vægt.

mvh Jon


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 aug 2006 13:01 
Offline
Tidligere holdmedlem

Tilmeldt: 24 apr 2002 01:01
Indlæg: 949
jo ser du......hvis jeg f.eks. har 1 g mdma, så deler jeg den i 2, nu har jeg 2 bunker med 500 mg, dem kan jeg så dele i 2 igen, nu har jeg 4 bunker med 250, hvis jeg deler en af dem har jeg 125 mg......... :roll:

og nu går jeg ud fra at du ved hvor stor en mængde du køber ind af gangen, ellers så er den kontakt ikke meget værd


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 aug 2006 13:38 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 15 aug 2006 20:19
Indlæg: 22
hehe... nå ja...
Tæmmeligt dumt jeg ikke selv kunne regne den ud!!!! DOH!!
Og mange tak!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 aug 2006 14:24 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2484
Geografisk sted: Inside the animal
Ellers kunne man anskaffe sig en bedre vægt, hvis man vil veje det nøjagtigere af.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 nov 2006 23:07 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 17 aug 2005 23:05
Indlæg: 768
Lang og god artikel om ecstasy-forsøg. Er lidt dum i starten, but keep reading!

http://www.bionyt.dk/ecstasy.html


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 apr 2007 13:45 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 apr 2007 00:45
Indlæg: 8
Geografisk sted: Try the Dancefloor ;)
Hmm... Sad og læste jeres små tekster og kom forbi noget der hed B6- vitamin??? Har søgt på det, men kan ikk rigtig får nogle svar på hvad det sådan egentlig er?

Nogen der kan give svar, må hellere end gerne svarer :)

p.f.t :peace:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 apr 2007 14:31 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 nov 2006 04:12
Indlæg: 539
Geografisk sted: Nord for Sahara og Syd for Nordpolen
nOIz^ skrev:
Hmm... Sad og læste jeres små tekster og kom forbi noget der hed B6- vitamin??? Har søgt på det, men kan ikk rigtig får nogle svar på hvad det sådan egentlig er?

Nogen der kan give svar, må hellere end gerne svarer :)

p.f.t :peace:


Du har jo sådan set allerede svaret: Vitamin :wink:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 apr 2007 21:47 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 20 maj 2002 01:01
Indlæg: 1410
Geografisk sted: Wiggie
et vitamin, som et vandopløseligt. overskydent indtag tisses ud. ingen fare for overdosering. ingen lamme-potentiale.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 apr 2007 23:06 
Offline
Flueknepper kongen

Tilmeldt: 02 okt 2005 12:15
Indlæg: 1352
Pharm skrev:
Levose AKA Veritas skrev:
Dextrose skrev:
Det er fordi at phenylalanin er en prækursor til dopamin, som et øget indhold kan øge neurotoksisiteten.

Nej, det er fordi aspartam metaboliseres til methanol uden samtidige andre alkoholer, hvilket producerer giftstoffer i rigelige mængder. Ikke at jeg tror at det er i særligt store mængder...


Hvordan skulle dannelse af methanol og MDMA neurotoxicitet have noget med hinanden at gøre?


Gammel tråd, men -
der dannes phenylalanin og methanol ved aspartams metabolisme!

Da der er umådelig lidt aspartam i sødede drikke, da det trods alt er ~100-130x sødere end sukker, og man desuden også bruger Acesulfam-K, som også er ret sødt, får man altså også umådelig lidt phenylalanin. Langt mindre, end i almindelig kost - med mindre, man har Føllings syndrom, og almindelig kost er en by i Rusland.

Methanol-delen, er det, de fleste tuder over, når de tuder over aspartam. Men jeg vil da tro, at der er en del mere methanol i div. alkoholiske drikke og andet, end det, man får ud af aspartamsødede drikke.

Det var blot mit OT-indspark.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 apr 2007 15:49 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 apr 2007 00:45
Indlæg: 8
Geografisk sted: Try the Dancefloor ;)
TATP skrev:
et vitamin, som et vandopløseligt. overskydent indtag tisses ud. ingen fare for overdosering. ingen lamme-potentiale.


Tak for Svaret :D


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 apr 2007 15:50 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 jan 2007 18:33
Indlæg: 378
Geografisk sted: kbh et sted
Det er muligt at overdosere med b6 vitamin. Dog kræver det en del talentløshed.

http://health.yahoo.com/drug/d00412a1#d00412a1-overdose

http://www.mayday-info.dk/312.0.html

http://www.vitamins-supplements.org/vit ... doxine.php

http://healthlink.mcw.edu/article/901212812.html

Der er delte meninger om hvor meget b6 vitamin man skal tage dagligt før det er skadeligt, og det er ikke noget der bliver aktuelt for de flestes vedkomne.
Det kan dog blive aktuelt hvis man tager 5htp piller hvor visse typer ikke indeholder b6 vitamin som standard, og man derfor tager b6 vitamin ved
siden af.
Mange b6 vitamin piller indeholder alt for meget b6 vitamin i forhold til hvad man har brug for.
De b6 vitamin piller jeg bruger indeholder 200mg b6 vitamin, hvilket er voldsomt meget i forhold til hvad man har brug for.

Så længe man tager mindre end 100mg b6 vitamin om dagen er der intet problem, men ved støre doser over længere tid kan ens nervesystem tage skade.

2g+ og over er doser hvor der kan opstå akutte symptomer på overdosering.

I et typisk 5htp produkt med vitaminer i så 5htpen kan blive optaget er der omkring 15-20mg b6 vitamin per 100mg 5htp, så derfor er det ikke noget der bliver aktuelt, hvis man benytter denne form for 5htp tilskud.


Overdose: pyridoxine overdose causes poor coordination, staggering, numbness, decreased sensation to touch, temperature, and vibration. (link 1, 3, 4)

Det er også rapporteret flere steder at det kan tage op til 6 måneder for symptomerne at gå væk (link 1)

Jeg har personligt ikke løst til at tage 1g+ for at finde ud af hvornår de opstår.
Det er lidt et gråzone emne, men heller lidt info der ikke er helt ved siden af, end slet intet info.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 jun 2007 15:14 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 sep 2006 14:22
Indlæg: 149
Er der nogle der kan fortælle lidt mere detaljeret om EZ test-kits?

- Hvor kan man købe dem? (DK eller udlandet)
- Hvad koster de?
- Hvilken skal man vælge?
- Hvordan virker de?

osv. ?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 aug 2007 23:45 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 jul 2007 23:28
Indlæg: 98
Silver_Bullet skrev:
Er der nogle der kan fortælle lidt mere detaljeret om EZ test-kits?

- Hvor kan man købe dem? (DK eller udlandet)
- Hvad koster de?
- Hvilken skal man vælge?
- Hvordan virker de?

osv. ?


http://www.eztest.com/web/index.php Og resten kan du finde på hjemmesiden :D


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 aug 2007 18:58 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 aug 2007 18:05
Indlæg: 7
Geografisk sted: rds
Jeg har siddet og læst lidt rundt. Hvis man nu fx har indtaget 5-HTP nogle dage før, er det så muligt at ens oplevelse på MDMA ville være meget bedre end normalt?

Og, hvordan vil Amino syre, ku behjælpe ens hyggelige stunder på mdma, hvis det da er muligt? Mener jeg har hørt noget omkring det før, men hvad husker jeg ikke.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 aug 2007 19:26 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 aug 2007 19:12
Indlæg: 7
et par dage efter mit e trip føler jeg mig stadig pænt fucked og lidt deprimeret.. vil det stadig hjælpe at tage ssri'er 2 dage efter (i form af seroxat) `?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 nov 2007 12:33 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 jun 2006 16:34
Indlæg: 552
Geografisk sted: I de tusind landes sø
-..


Senest rettet af MethylOle 23 nov 2007 22:26, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 nov 2007 14:34 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 07 nov 2007 16:22
Indlæg: 31
Geografisk sted: Laks
Folk snakker altid om at de bliver depri efter en tur på MDMA. nu har jeg været det et par gange sidst var her til Tiesto men har aldrig følt forskel dagen efter? kan ikk forstå hvorfor jeg er så pisse glad når jeg har sovet ud ? er mere glad en jeg pleger? og mit humør er i top? det er det faktisk i hele tiden? hehe:P dejligt nok ? men så kommer spørgsmålet li? hvorfor er jeg ikk depri`? eller føler mig skidt til pas`?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 jan 2008 02:33 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2004 11:26
Indlæg: 2208
Martin styre skrev:
Folk snakker altid om at de bliver depri efter en tur på MDMA. nu har jeg været det et par gange sidst var her til Tiesto men har aldrig følt forskel dagen efter? kan ikk forstå hvorfor jeg er så pisse glad når jeg har sovet ud ? er mere glad en jeg pleger? og mit humør er i top? det er det faktisk i hele tiden? hehe:P dejligt nok ? men så kommer spørgsmålet li? hvorfor er jeg ikk depri`? eller føler mig skidt til pas`?


Nogen får det. Andre får det ikke. Jeg har personligt kun oplevet det hvis jeg har taget høje doser mdma.

Jeg kan dog garantere dig for at du vil mærke til depressive tanker hvis du tager det for tit.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 127 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team