Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 23:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland 6000
findes der en hjemmeside, hvor man kan få hjælp til identificering af skunk??

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i den hemmelige hule
skunk er ikke en plante for sig selv - 'skunk' er mere eller mindre bare et ord for forædlet pot. skunk betyder stinkdyr på engelsk, og stammer oprindeligt fra klassikeren 'skunk nr. 1' som er et kryds mellem afghani, mexican gold og columbian gold. siden planten blev populær, navnet var godt og planten var en hybrid har ordet skunk bare udviklet sig til et slang for kraftige hybrider hvor avleren har udvalgt generne til et bestemt formål.

kort sagt - pot og skunk er samme slags planter, men en forædlet skunk vil - måske! - give evt større eller flere topskud, og formentlig mere THC.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Rumhullet
Ikke hvad angår sorter som sådan, da planterne ligner hinanden en del, du kan dog finde info, eks. på wikipedia.org over de 3 grundstammer der er af cannabis, indica, sativa og ruderalis.

MoS:mrgreen:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

mit problem, er, at alle de gange jeg har købt skunk, ved dealeren ik hvad sort det er! så mangler et sted, hvor der er beskrivelser over en masse sorter. enten med ord, eller ord og billeder. Altså så jeg kan identificere det, efter beskrivelserne..

har søgt, men kan intet finde...

P.S
Også beskrivelse af lugten! hehe :joint:

Titel:
Medlem

Polle pot skrev:
mit problem, er, at alle de gange jeg har købt skunk, ved dealeren ik hvad sort det er! så mangler et sted, hvor der er beskrivelser over en masse sorter. enten med ord, eller ord og billeder. Altså så jeg kan identificere det, efter beskrivelserne..

har søgt, men kan intet finde...

P.S
Også beskrivelse af lugten! hehe :joint:

Tror du skal på Christiania for at finde en pusher som har styr på navn/sted-betegnelsen for det du køber.

I hvert fald når det er skunk.. Her hos mig er skunk også bare skunk.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Jeg har aldrig hørt om sådan en side og jeg tror egentlig heller ikke den vil være til særlig meget hjælp, for det er temmelig svært at beskrive en ting som duft ved hjælp af det skrevne ord. Hvis din skunk ellers er god, så nyd den og hvis du vil have noget mere specificeret, må enten en tur på Christiania eller spørge din pusher om han ikke kan prøve at få lidt bedre info til dig.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Nedern... hmm... nedtur man!!! :(

//
Fra wiki!

Amindelig hamp (Cannabis sativa) er en 50-250 cm høj, enårig urt af Hamp-familien (Cannabaceae), som stammer fra Centralasien.
Den dyrkes på grund af de olieholdige frø og de indtil 25mm lange bastceller, som danner op til 3 m lange baststave. Basten anvendes bl.a. til tovværk.

Varieteten Indisk Hamp indeholder det narkotiske stof cannabinol. Det bruges i en række forskellige salgstyper, deriblandt rusmidlet hash.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Men er der i det mindste så ikke en, som kan prøve at beskrive apollo 13 skunk, for fik at vide at det måske var det!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i den hemmelige hule
nårh, hehe... jeg tror jeg misforstod dig lidt tidligere ;) det her er nok noget af det nærmeste du kommer: http://www.smokersguide.com/sg/index.html

men det er snarest anmeldelser af produkter fra coffeeshops i amsterdam. og bare fordi en enkel white widow giver en bestemt rus i amsterdam, er det ikke ensbetydende med at du kan definere din røg som white widow i danmark eller et andet sted i amsterdam for den sags skyld, bare fordi den passer på beskrivelsen. der findes tusindvis af strains, både kendte og ukendte, og du vil aldrig nogensinde være i stand til at identificere et ukendt topskud ved at ryge det. aldrig! så linket er mest for sjov ;)

men du kan til gengæld nemt finde ud af om det er en sativa eller indica dominant røg, da de to planter nærmest er modsatte af hinanden på alle punkter - også rus. hvor sativa giver dig et hysterisk grineflip er indica mere søvnig og hyggelig og kropslig.

Edit: i øvrigt kan et strain varriere en del fra en udbyder til en anden. det kan to frø fra samme plante i øvrigt også, med mindre strainet er forædlet til at være fuldstændig rent genetisk, og sådanne frø er
ekstremt dyre.

Edit#2 :)
smag(især) og lugt kan også være helt forskellig på to topskud fra den samme plante, alt efter hvordan de er blevet tørret/curet og opbevaret.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Sygt nok, den der hjemmeside, har også lavet en bog, som sælges over alt i amsterdam!!! ihvertfald dengang jeg var der!!!

hehe, men ja, det var det jeg søgte!! så tak for hjælpen, selvom jeg ikk blev klogere på mit problem!! :roll:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Mariannes fyr skrev:

Tror du skal på Christiania for at finde en pusher som har styr på navn/sted-betegnelsen for det du køber.

I hvert fald når det er skunk.. Her hos mig er skunk også bare skunk.

Nej de har ikke en skid forstand på det derude. Det er bare noget de får fra en kilde og for det meste ved de ikke engang hvad det er de sælger.

Eneste måde at være sikker på er at finde en som har røget mange slags skunk og lade ham ryge det du har. Billeder siger ikke nok til at kunne identificere skunken.

Mvh Mikkel
P,s melder mig friviligt.

Titel: Typer
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Rumhullet
Altså en Canna Connoisseur...

MoS:mrgreen:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]