Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 19:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hvordan får man egentlig smuldret sin hash hurtigt? synes jeg selv er lidt lang tid om det..
Det kommer vel også an på kvaliteten. Jeg har noget marok der går som "90er" og en Sort Nepal ryger der vist går for en 100-120 på staden.. Så det burde jo være nemt?

Titel:
Junior medlem

du skal da bare opvarme det og nulre det fra hinanden

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Tag dig den tid det nu engang tager. Jeg synes det er vigtigt at tage sig god til at lave en joint/mix, for så har jeg lidt tid til at tænke over hvad det er jeg laver og hvad det er jeg skal til, hvilket er en stor del af det. Jeg bryder mig ikke stort om dem der bare skal have det hele kastet sammen så hurtigt som muligt, for det er blandt den type mennesker at jeg har oplevet den absolut laveste grad af respekt for at det trods alt stadig er et narkotikum. Så handler det bare om at blive 'baske' så hurtigt det kan lade sig gøre. Desuden er jeg ret glad for ritualerne der ligger i det. Også derfor jeg meget sjældent laver en joint når jeg er udenfor, medmindre det er på en strand eller i en skov, hvor man er nogle stykker der chiller.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: paradisæblevej 111
Det er ikke for at være ond... virkelig ikke. Men synes sgu det er fucked up du render rundt med sort nepal og marok hvis du ikke har nolret en joint før?

men ja. Lad det ta den tid det tager. Gode små noller IMO. giver en rigtig god joint.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Jeg er helt enig med Dehades. Nyd ritualet og respekter at det er et rusmiddel. Så god hash som du efter eget udsagn ligger inde med skal altså også mixes ordentligt, period!

God ryger!

Titel:
Medlem

Min erfaring er at med den type hash(rimelig/rigtig god mellemøstlig) skal du IKKE varme klumpen for meget op, for det bliver nemt til modellervoks og nogle kæmpe nolder i dit mix

Så de andre har sgu ret, det tager sin tid at gøre det ordentligt.

Ligesom mini-krøl siger er det nicest at fin-dele det i små gode nolder. Dog ikke så små og "gode" at det nærmest er støv du sidder med i hænderne(ryger gennem filteret), men det skulle ikke være noget problem med det røg du har fået fat i, det er i min verden kun standard og semi der kan blive til støv

Du kan også eksperimentere lidt med at smide nogle julegaver i. Julegaver kalder vi det i hvert fald for, når der med vilje blandet tre-fire større nolder i et ellers findelt mix.

Det er dejligt når man tager et bette hvæs og så er der sgu pludselig lige skrald på.

Men lad være med at smide for mange gaver i, for så brænder pinden ikke særlig godt. 3-4 stykker af ca. 4mm diameter er fint nok synes jeg. Man kan altid lave en ekstra pind.

God ryger.

PS: eksperimenterede også lidt med at kunne nuldre fed uden brug af lighter, for ikke at brænde trichomes i stykker og måske kunne det være røgen blev mere "up" end stener, som jo er eftersøgt af mange her på sitet.. Forskellen er dog nok ikke så stor når du alligevel har med nepal at gøre, ved ikke.

Men jeg prøvede i hvert fald det der lille rivejern, som kommer i lappegrejssæt til cykler.. det var ikke vellykket. Noget hash blev siddende tilbage på rivejernet og "blokerede" for takkerne på det lille stykke metal, så man ikke kunne rive mere hash. Det er blot endnu en spændende ting at eksperimentere med, sig til hvis DU finder en metode der virker, for så kunne jo også være interessant at høre om. måske.

EDIT: Hverken Nepal eller Marok er vel mellemøstlig hash. Nepal er vel mere østlig end mellemøstlig og Marok er sgu afrikansk.. Men hvis nu blandede de to substanser sammen ville det være et geografisk gennemsnit, som ville ligge i mellemøsten.. Ej ved ikke.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: paradisæblevej 111
en grinder er vel det svar i søger?

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
"Min erfaring er at med den type hash(rimelig/rigtig god mellemøstlig)"
Skrev Mariannes

Øh har du hørt om rød Libanon :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Næste gang du ser noget i nyhederne hvor Israel eeller nogen af de omkring liggende lande bliver nævnt, så lig mærke til hvad de kalder området dernede.

"EDIT: Hverken Nepal eller Marok er vel mellemøstlig hash. Nepal er vel mere østlig end mellemøstlig og Marok er sgu afrikansk.. Men hvis nu blandede de to substanser sammen ville det være et geografisk gennemsnit, som ville ligge i mellemøsten.. Ej ved ikke."
Skrev Mariannes

Hvis du ikke ved det så hold det for dig selv - lad i det mindste værd med at spille smart, når du nu oven i købet ved at du ikke ved :!:

Nå men til emnet det kommer lidt an på konsistensen af den hash man har med at gøre, men det burde værre nok og gå med sin pose tæt på kroppen, så klumpen bliver kropsvar.
Det vil naturligvis tage tid og nuldre den ud - hvilket en god ryger såmænd fortjener.
I nogle tilfælde kan man med fordel bruge en lille meget skarp kniv (eventuel hobbykniv) til at skrælle hashen af - gælder især for hash som er hård i konsistensen.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: esbjerg
brug en grinder? så behøves man heller ik varme det op.. nemmere kan det ik blive.. :)

Titel:
Medlem

Prøv at høre, jeg var hurtig på tasterne til at skrive mellemøstlig, og derudover rettede jeg det også selv inden der kom flere posts. Så behøver du sgu ikke være så smålig

Citat:
"EDIT: Hverken Nepal eller Marok er vel mellemøstlig hash. Nepal er vel mere østlig end mellemøstlig og Marok er sgu afrikansk.. Men hvis nu blandede de to substanser sammen ville det være et geografisk gennemsnit, som ville ligge i mellemøsten.. Ej ved ikke."
Skrev Mariannes

Hvis du ikke ved det så hold det for dig selv - lad i det mindste værd med at spille smart, når du nu oven i købet ved at du ikke ved Exclamation

Okay så lad mig sige det sådan her: Nepal er østlig og Marok er afrikansk, det geografiske gennemsnit mellem Nepal og Nordafrika er sgu mellemøsten.. Kan godt hente et world map fra google til dig, men det selv dig og dine evner kunne formå.

Citat:
Det vil naturligvis tage tid og nuldre den ud - hvilket en god ryger såmænd fortjener.

Desuden fortjener en god ryger sgu ikke at tage lang tid om at blive nuldret det er noget lort du selv fyrer af.. Den fortjener at blive nuldret godt ud(uanset tempo) og så blive nydt mens den bliver røget..
Dermed ikke sagt at det er forbudt at nyde synes og duften sin tjald

Men vi kan jo blive ved med at hænge os i små peditesser hvis du absolut vil det.....................................................................

Med hensyn til det med at skære hashen ud med kniv så er det en god idé, og det var også det jeg nåede frem til efter at have brugt "skraberen" fra det der lappegrej, den var heldigvis flad og havde et glat håndtag i den ene ende, som man så kunne "kløve" små klumper med. ..

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Hold kæft, kællinger!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]