Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 10 maj 2025 15:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydjylland
Hey der!
En af mine venner har spurgt om jeg skal have et mærke til 80kr og så vil jeg lige høre om I tror jeg kan tåle det. Lad mig lige fortælle lidt om mig selv først :P
Jeg er 15 år, vejer ~50kg, er 163cm høj (lav?), har taget hash, amf, kix og svampe.
Kan jeg klare det? Jeg har kun oplevet optur ved alt, selvom jeg fik det lidt dårligt engang jeg åd 2,4g danske svampe på én gang. Det varede dog kun en time eller noget, så havde jeg det fedt igen [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] Nogen der kan give mig nogle tips til et trip der ikke burde kunne gå galt?

In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
fysisk kan du sagtens, da LSD ikke skader kroppen.

Psykisk vil jeg råde dig til at vente nogle år med psychedeliske stoffer, din hjerne er langt fra fuldt udviklet i din alder.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hmm.. Og hvad kan der så ske?
Jeg har jo aldrig oplevet noget dårligt ved det andet jeg har prøvet..?

Tidligere holdmedlem

Hvad der kan ske??

Jeg kan fortælle hvad der sket for mig....var dog ikke lsd der gjorde udslaget...bare psykedeliske ting i det hele taget....

sidste år trippede jeg for hårdt næsten hver weekend...dexofaner..hawaii baby woodroses..svampe..lsd... også kombineret på et utal af måder.

alt var fint, og jeg nød virkeligt mine trips, og jeg så ganske vist syner ind til midt i ugen fra weekenden af, men det var da underholdende [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]

Alt gik fint, og jeg har altid betragtet mig selv som et psykisk stærkt menneske..indtil nytårsaften, hvor jeg havde det ondeste ondeste badtrip.

Åd dex og HWB, og lidt efter gik det op for mig at jeg sq hjem til mine forældre samme dag!!

DUUUUUUH!!!!!!!

et 8 timers langt trip hvor jeg bare lå og var bange og prøvede på at falde i søvn.,......ku ikke.........

Begyndte at revidere mit liv, og syntes det MEGET slemt ud....

fik ik sovet, og kom hjem, HELDIGVIs så mine forældre ikke mine GIGANTISKE pupiller..men jeg var så abnge..og så FUCKED!!

lå bare i min seng, ku ik se tv, ku ik græde, ku ikke noget som helst!

tankerne kørte i ring i mit hoved, og jeg ku slet slet ikke styre mine tanker.....

fik ik sovet samme nat...

jeg havde det røvsygt til en måned efter hvor mine tanker hele tiden kørte i ring, og jeg ku ikke koncentrere mig om noget som helst...var så træt af at tænke.....hvis det ikke var stoppet af sig selv havde jeg sq skudt mig selv...var SÅ træt af at tænke så underlige og onde tanker hele tiden!

Har ik rørt psykedeliske ting siden!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lyder voldsomt [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img] [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]
Men jeg regnede også med at planlægge det, så jeg ikke har nogen bekymringer - OVERHOVEDET! Jeg kan også lige sige, at jeg altid tænker at jeg ikke vil være normal når jeg er på svampe - i modsætning til at mange trips går galt fordi folk ikke tror de bliver normale igen..

[ 09 December 2002: Besked ændret af: Oblivion ]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Der er sgu da ingen mennesker der ikke har nogle bekymringer...?

Men jeg kan fortælle dig at bekymringer om sin blotte eksistens slet ikke er sjove...

Tidligere holdmedlem

hmm...ingen bekymringer....mener du at du har skrevet stil til om mandagen?

det kan være totalt lige meget hvis man først er røget ud på et sidespor...der er sq altid noget at bekymre sig om......

ens fremtid...

hvad ens forældre ville sige til at man tog det...

hvad andre tænker om en......

osv.......

jeg syntes klart det er en god ide at vente....

ihvertfald til du er 18........helst 20.....

men det sivnger jo fra person til person,,,......

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Oblivion -> Hvorfor spørger du når du tydeligvis ikke er interesseret i at få sandheden at vide? Det virker som om at du bare vil have at vi skal give dig et alibi, men det eneste fornuftige svar er at med et så stærkt psykedelika som LSD er det ikke fornuftigt at tage det i din alder.

Beslutter du dig for at gøre det allligevel, så sig til, så giver jeg dig gerne gode råd. Men mit bedste råd er altså at sige til dig at du er for ung til den slags.

mvh

Medlem

Geografisk sted: Aalborg
Til dem herinde som har prøvet LSD: Hvor gamle var I første gang og hvordan gik det?

Psychedelia Gay Overlord

Jeg var 19. Det gik fint [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Jeg har aldrig prøvet det. Har tit tænkt over virkningen og det at trippe på LSD, men det er først nu i en alder af 27 år, ca. 8 år efter jeg første gang tænkte på at tage det, jeg føler mig mentalt parat til syren!

"Be Informed Then Choose" - A. Shulgin.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ok.. kan godt se jeg måske bør vente, men jeg overvejer dog stadig at tage det. Jeg venter til efter nytår. Dankdawg, vil gerne have nogle råd hvis det er...

dankdawk> Btw.. jeg blev også rådet til at vente med både kix og svampe, men det har jeg klaret helt fint. Når jeg kan tage det, selvom folk stærkt rådede mig til at vente (med svampene i hvert fald..), tror jeg også jeg er klar til LSD. Jeg synes selv jeg er mentalt stærk..

[ 10 December 2002: Besked ændret af: Oblivion ]

Psychedelia Gay Overlord

Hej Oblivion,
det har ikke meget med mental styrke at gøre, men mere med mental udvikling. Du er ikke særlig gammel, og der er altså grænser for hvor udviklet ens sind kan være selv om du måske er mere moden end så mange andre. Det jeg siger er at du stadig er i en rivende udvikling, og du risikerer at gøre skade på dig selv med et så kraftigt psykedelika som LSD.
At du overhovedet sammenligner Ecstasy med LSD er også en indikator for mig om at du ikke helt ved hvad du taler om. Ang. sammenligningen med svampe og LSD, så er det to meget forskellige ting, omend de minder om hinanden i mindre doser, er de meget forskellige i store doser.
Svampe kan 'tænde' for nogen kontakter i dit sind, men LSD tænder for alle kontakterne på en gang - det er vist den bedste måde jeg kan beskrive forskellen på.

Jeg har selv haft mange gode, men også dårlige oplevelser med LSD, og den værste jeg har haft tog mig MEGET lang tid at komme over. Så er det sagt.

Har du alligevel besluttet dig for at tage LSD, så anbefaler jeg dig for det første at gøre op med dig selv hvorfor du vil tage det, og derefter vurdere om du synes at det er de evt. risici værd.
Derefter vil jeg anbefale dig at læse så meget du kan om dette stof, folks oplevelser på det, mv.
Når du så tager det, så vær sikker på at du tager det et sted hvor du føler dig godt til pas, sammen med nogen mennesker hvor du ikke kommer til at føle ubehag ved at opføre dig mærkeligt overfor, og på et tidspunkt hvor du føler at du har overskud, da det er en lang oplevelse der godt kan tære lidt på energien. Sørg evt. for at have lidt frugt, nogle kiks, noget juice og god musik ved hånden. Det er også en god idé at du er et sted hvor du kan gå en tur hvis du har lyst til dét.

Hvis du tager disse forbehold, så går det sikkert ikke galt. Men du burde få en god oplevelse.

Held og lykke

mvh

Dedikeret medlem

Geografisk sted: 3400
jeg tog syre første gang som 15årig, ganske uvidende om hvad dette var.

Det var lidt et chock, eftersom jeg ikke engang vidste hvad halluer var på det tidspunkt. Trippet var positivt, og jeg har aldrig haft så stor en grine, men kunne godt mærke på et tidspunkt at jeg havde nogle ret negative tanker.

Godt råd (ligesom alle andres) Vent et par år.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

dankdawg> Mente mere at jeg kunne klare det, selvom folk sagde jeg skulle vente der med kix og svampe. Sammenligner heller ikke kix med LSD, men derimod svampe, selvom jeg har en god ide om at LSD er NOGET mere "aktivt". Vil gerne snakke privat med dig om det - det er lidt lettere :P

Uden at whine eller noget: p0ke, måske jeg snart blev unbanned fra #psychedelia? Det blev jo ikke til noget sidste gang, da der var noget med nogle bots eller noget.

[ 10 December 2002: Besked ændret af: Oblivion ]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: 3400
Oblivion AKA KeNN-aaB, DU ER EN WHINER!!!

DU ER LAM!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Eh.. Denne gang whiner jeg sgu ikke! p0ke sagde jeg godt måtte komme ind, hvis jeg stoppede, men der var noget rod med bots'ne eller noget! [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Aalborg
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Speedy:
Oblivion AKA KeNN-aaB, DU ER EN WHINER!!!

DU ER LAM!
<HR></BLOCKQUOTE>

Hvorfor?

Medlem

Geografisk sted: Her og der
Jeg var 19 første gang jeg prøvede det, og set i bakspejlet havde jeg ikke sat mig godt nok ind i tingene før jeg tog det.

Det var det første hallucinogen jeg prøvede, og heldigvis var det en yderst positiv oplevelse.

Jeg tog forresten 3/4 Internet Explorer - vil nok ikke råde folk til at starte med mere end det. Især fordi trippet kan virke utrolig meget længere end et svampetrip.

Til sidst vil mit råd nok også være at vente et par år eller 3, og så genoverveje det.

Ellers:

- Ikke ligge ud med et helt mærke - start med et halvt.
- Sørg for at set & setting er i orden (ligesom de gange du har prøvet svampe).
- Reserver LANG tid til det. Der kan godt gå en dag og en lang nattesøvn før du er klar oven i hovedet.
- Søg efter råd her i forummet, og læs nogle trip-rapporter.

Men stadig vil mit råd være: Vent nogle år.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg husker stadig mit første gyldne søde fløde syretrip jeg fik af min morfar... Det var den 1. September 2000, og jeg var på det tidspunkt 17 år...

Okay, jeg fik det ikke af min morfar, men det var nu første gang... Doubledipped Jubilæums Hofmann.

Og doubledipped indeed!

Spiste først et kvart, så et kvart mere efter 1-2 timer... var ude i byen og drikke lidt, og vandre rundt med en kammerat, men da trippet nåede 6-timerspunktet begyndte der for alvor at ske ting og sager.

Vi skulle til at gå i seng faktisk, og havde lige røget en godnat-joint - jeg må indrømme at jeg ikke siden har været så groft påvirket af LSD... Seriøst voldsomme og groteske hallucinationer, ville absolut ikke kunnet ha' navigeret fysisk udenfor den madras jeg lå og trippede min røv af på, ud på morgenen...

Et estimat ville være 300-400 mcg. på de mærker, men det batch er vel nok long gone forever...

Jeg er forøvrigt meget glad for at LSD var det første syntetiske jeg prøvede (udover amfetamin)... Der gik et halvt år endnu før jeg kastede mig over MDMA, og selvom jeg har ædt væsentligt flere kex end syremærker, så foretrækker jeg klart stadig LSD hvis jeg skulle vælge.

/Dex

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]