Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 jul 2025 05:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Jeg prøvede selv at se hvad der fandtes på markedet for noget tid siden, og endte med selv em kur bestående af Nootropil (Piracetam), ALC (Acetyl L-Carnitine) og Centrophenoxine. Det var i forbindelse med noget intensiv eksamenslæsning og selvom resultaterne af kuren på ingen måde var målbar syntes jeg at huske bedre (omend det kan have været indbildning).

Ovenstående kombination skulle forbedre hukommelsen. Hvis du søger noget der øger koncentrationsevnen var det eneste jeg stødte på i min søgning, Ritalin (eller andre Methylphenidat indeholdende lægemidler).

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
Jeg tvivler på at en hvilken som helst matas ansat kan forklare mig lige præcis hvad jeg har brug for, jeg har set flere steder det generelt ikke er anbefalet bare at bruge multivitaminer, da man tit for for mange af nogle vitaminer så der skader mere end det gavner.[/quote]

de er sælgere i en foretning, de ville anbefale dig stort set alt, det er vist ret sjældent man går ind i en foretning hvorefter man får at vide man ikke burde købe deres varer.

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
Jeg spiser selv en pille med grøn the extrat, og jeg synes faktisk at det gør at jeg her lidt friskere, men kan sagtens være placebo, ingen effekt der er så kraftig at jeg tydeligt kan mærke det konstant i hvert fald :)

Billede

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: <RADAR OFFLINE>
Flak skrev:
Jeg prøvede selv at se hvad der fandtes på markedet for noget tid siden, og endte med selv em kur bestående af Nootropil (Piracetam), ALC (Acetyl L-Carnitine) og Centrophenoxine.

Hvorfor så mange forskellige egentlig? Hvorfor ikke holde sig til Piracetam?

Jeg syntes ikke det lyder somom i er vildt imponerede af effekten af disse tilskud og stoffer, lyder somom det er penge ud af vinduet.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

De to præparater udover Piracetam skulle forstærke effekten af dette, og det der virkeligt kostede kassen var netop Piracetam. De anbefalede doser varierer meget, nogle tager (så vidt jeg husker) omkring 1 gram dagligt, mens andre er oppe på 4 - 5 gram dagligt. Jeg valgte så at tage mindre, og supplerer med andre midler for at opnå en højere effekt.

Når det drejer som om et hukommelsesfremmede middel kan det være svært at vurdere om der har været en egentlig effekt, eller om det har været indbildning. Jeg mener at jeg fik en effekt, og Piracetam bruges da også som study tool bl.a. i USA hvor det sælges som kosttilskud. Men at bedømme en effekt ud fra 'hvor godt man husker', set i forhold til 'hvor godt man huskede' er nærmest umuligt, hvorfor jeg tror de fleste er lidt forsigtige med at tilskrive et eller flere præparater en uomtvistelig effekt.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: <RADAR OFFLINE>
Det er ikke så meget det med hukommelsen jeg er ude efter det har jeg fiskeolien til at rette op på, men det er mere det at være på når det endelig skal være, at give sit allerbedste i en given situation.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Så er det, så vidt jeg husker, methylphenidat præparater du skal have fat i. Af håndkøbspræparater er der vist kun dem som allerede er nævnt i tråden.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Seriøst, drop ideen med kosttilskud, de vil ikke hjælpe dig en pind mht. dit studie.

Koffein/amfetamin/osv. holder dig ganske vist vågen, men din indlæring er stadig forringet hvis du ikke har sovet ordentligt.

Ginseng (også den russiske variant) er et adaptogen der hjælper kroppen med at håndtere stress, og det anbefales IKKE at tage det i længere perioder, men kun i perioder hvor du har brug for ekstra energi.

Gingko Biloba skulle forbedre hukommelsen for ældre, men igen, det anbefales kun at tage det i kortere perioder.

Vitaminpiller og fiskeolie er nytteløse hvis du får en sund og varieret kost, og hvis du ikke gør kan vitaminpiller alligevel ikke gøre det ud for det.

Så altså: Spis sundt, få nok søvn og så kan du bruge ginseng eller gingko i forbindelse med eksamensperioder eller opgaveskrivning hvis du virkelig føler det nødvendigt. Efter min mening er klart det vigtigste i forbindelse med studiet dog selvdisciplin, og det kan man ikke få som kosttilskud endnu.

Titel:
Medlem

Har god erfaring med amf+pind til årsprøve i skriftlig dansk sidste år.
(selvfølgelig ikke i store mængder så man bare koger). Ved ikke om du kan bruge det til noget.

EDIT: Tilføjelse: Ville dog IKKE bruge pind til naturvidenskabelige fag eller matematik.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mariannes skrev:
(selvfølgelig ikke i store mængder så man bare koger). Ved ikke om du kan bruge det til noget.

EDIT: Tilføjelse: Ville dog IKKE bruge pind til naturvidenskabelige fag eller matematik.

mariannes, nu anser jeg heller ikke dig for at være en af de klogere individer !

Titel:
Medlem

waggafnipsen skrev:
Mariannes skrev:

mariannes, nu anser jeg heller ikke dig for at være en af de klogere individer !

Nu handler det jo så ikke om mig.
Men kan da sige så meget som at jeg fik 10, hvad fik du selv? loller lidt videre.

Han kan bruge mit tip eller lade være.. Det handler ikke om hvordan du anser folk.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mariannes skrev:
waggafnipsen skrev:
Mariannes skrev:

Nu handler det jo så ikke om mig.
Men kan da sige så meget som at jeg fik 10, hvad fik du selv? loller lidt videre.

Han kan bruge mit tip eller lade være.. Det handler ikke om hvordan du anser folk.

tillykke med dit store 10 tal, blow jobbet var vist godt givet ud :lol:

Junior medlem

Geografisk sted: Lige her lige nu
Jeg har selv gode erfaringer med Kratom i mindere doser (2-4g).
På en mindere dosis kratom har jeg lettere ved at holde koncentrationen og er desuden i godt humør. Jeg bruger det ganske vist lidt anderledes end du ønsker, jeg er tekniker og går ofte og fejlfinder i elektroniske setup (altså er jeg delvis fysisk aktiv) og der hjælper det mig med at holde koncentrationen og 'gejsten' selv når det ser sort ud.

Thomas

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]