Loopies skrev:
1RB The best skrev:
men der er ofte kviksølv forbindelser i alm. pærer..
Ja, men det er vel ikke noget der går i glasset?
Det er jo formelt set kun det man bruger.
Loopies.
men du kan jo ikke være sikker på at de stoffer der er i glasset er let opløslig i vand og dermed kan du ikke skylle dem/det ud. heller ikke med varmt vand.
hvis du vil rense dem (pærer) skal du ligge dem i syre (HNO3 1M) i et døgn. skylle dem med syre. ligge dem i en ny syre (HCL 1M) et døgn og skylle dem igen i frisk syre..
dette gentages 3-4 gange.
men da jeg til daglig har forbindelse til kemi, og kendskab hertil...:
BRUG DEM IKKE, DET ER GIFTIG OG KVIKSØLV ER DEN ULTIMATIVE GIFT FOR HJERNEN. DEN GØR DIG SINDSYG OG DU OPDAGER DET IKKE.
så til alle der vil prøve det vil jeg sige: I ER TOTAL HJERNE DØDE OG HAR INGEN RESPEKT FOR DEM DER STÅR JER NÆR..
sorry men så´n mener jeg.

og til Admi... bare gi mig hug hvis I er uenige.. men mener virklig at folk er hjernedøde hvis de gør det. og hvis der er nogen herinde der fremover anbefaler det igen at anvende den slags giftige ting til at ryge på, mener jeg at det svarer til en udmeldelse fra dettte forum. længe leve uvidenheden

og må de så få en advarsel, hvis de ikke ved bedre..
min mening er: har du råd til at ryge, så har du også råd til at købe noget at ryge på.. men det er okay at være kreativ, bare brug hjernen. IKKE BONGHJERNEN...

Jeg er sådan set enig med RB1.
Hvis der er den mindste fare for at komme i kontakt med kviksølv må man finde en anden løsning.
Det lort går lige i hjerne, neversystemet mm. og det forlader ikke kroppen igen.
Udtrykket "Mad as hatter" refererer til symptomerne på kronisk kviksølv forgiftning. Hatte magere brugte kviksølv i gamle dage...
Måske en idé bare at droppe dét.