Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 11:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Flere ellers velfungerende unge ender i narkogæld - og regningen bliver ofte betalt af forældrene.

Politiet i Århus siger til TV 2/ NYHED­ERNE, at man i stigende grad oplever unge, der henvender sig, fordi de er havnet i problemer pga. et stigende forbrug af stoffer til fester. Det gælder både en stor gæld, men også dummebøder til rockere. Hos politiet kender man også til flere sager, hvor de unges familier kommer til at mærke til narkogælden. Familier har f.eks. belånt deres hus, for at hjælpe deres søn eller datter ud af narkogælden.

Tal fra Sundhedsstyrelsen viser, at 40 pct. af de 16-20-årige drenge har prøvet hash, mens 28 pct af pigerne har prøvet rusmidlet. 11 pct. af drengene har prøvet andre stoffer end hash, mens det gælder syv pct. af pigerne.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-7791136.html?ss

Man må godt grine lidt :lol:

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Grine af hvad?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Kaktus Klausen skrev:
Grine af hvad?

sqda folk der ikke kan styre narko? hahahahha.. det er ligesom folk med spillegæld! hahahahaa!!! eller folk der overspiser! HAHAHAHHAHHA!!!.. eller folk der har andre former for destruktive vaner.. HAHAHAHAHAH'!!! TÆNK HVIS DE SKÅR I SIG SELV?! HAHAHAHA!...
:hm:

anyways, jeg synes det er dumt at de sammenligner antallet af unge der har afprøvet narko med det her - da man ikke ryger i narkogæld af at prøve stofferne

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er så, hvad vi får ud af de enorme bødetakster, vi i Danmark har på narko og den generalle narkopolitik.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
Gæst skrev:
Det er så, hvad vi får ud af de enorme bødetakster, vi i Danmark har på narko og den generalle narkopolitik.

hvordan kan du give bødetaksterne skylden i at unge ikke kan finde ud af at stoppe mens legen er god? :shock:

jeg må ærligt indrømme at jeg selv har skyldt en del penge væk for stoffer på et tidspunkt men jeg ville nu aldrig skyde skylden på bødetaksterne, men nærmere mig selv.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

waggafnipsen skrev:
Gæst skrev:

hvordan kan du give bødetaksterne skylden i at unge ikke kan finde ud af at stoppe mens legen er god? :shock:

jeg må ærligt indrømme at jeg selv har skyldt en del penge væk for stoffer på et tidspunkt men jeg ville nu aldrig skyde skylden på bødetaksterne, men nærmere mig selv.

Bødetaksterne har vel skylden for, at mange skal betale flere tusinde kroner, fordi de tager stoffer, uden de er i nogen form for krimminelt miljø.
Her hentyder jeg selvfølgelig til dem, der bliver taget af politiet med stoffer på sig.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg tror, det er de færreste, der skylder penge væk, fordi de er blevet taget. De fleste dummer sig nok bare ved at købe på klods eller låne i banken, fordi det ER røvlokkende, når man forestiller sig fx 100 gram coke eller 1000 ecstasypiller foran sig fra et øjeblik til et andet. Mange kan jo ikke styre det.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Minimal skrev:
Mange kan jo ikke styre det.

Det der noget om ... men så kan de lære det...!
Men jeg har hørt historier om folk der ikke kunne betale ..og ville nødig blive uvenner med min kontakt pga penge... da jeg ved hvor sygt i hoved han er...
Har dog købt på klods, men kun når jeg viste der ville komme penge snart...
på den måde har jeg mit på det tørre ..

Jeg synes det morsomt at man låner penge hos de forkerte ... det er utroligt dumt..!
Så heller undvære den rus og drikke noget af al det sprut jeg har liggende eller nasse på en god ven..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
SOlbaer skrev:
Minimal skrev:

Men jeg har hørt historier om folk der ikke kunne betale ..og ville nødig blive uvenner med min kontakt pga penge... da jeg ved hvor sygt i hoved han er...

Jeg synes det morsomt at man låner penge hos de forkerte ... det er utroligt dumt..!
Så heller undvære den rus og drikke noget af al det sprut jeg har liggende eller nasse på en god ven..

Du er i sandhed en vis person.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jaspar skrev:
SOlbaer skrev:
Minimal skrev:

Du er i sandhed en vis person.

Det har du så ret i.... men tror ikke du mente det godt :roll:
jeg kan ikke se hvad de unge mennesker i alder 1x-16 skal med hårdere stoffer end hash og alkohol senere kan man lege der ud af...
Men som jeg også sagde, så kan de lære det ... det sjovt lige end til livet indhenter dig!

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Bødetakster (de officielle) og politiet pres på miljøet har rent en betydning for den generelle gade pris jo mere risiko desto højere pris vil tingene koste - så hele skylden kan ikke placeres et enkelt sted (de penge griske bagmænd) det må vel næmere ses som værende samfunds problem.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Badblindboy skrev:
Bødetakster (de officielle) og politiet pres på miljøet har rent en betydning for den generelle gade pris jo mere risiko desto højere pris vil tingene koste - så hele skylden kan ikke placeres et enkelt sted (de penge griske bagmænd) det må vel næmere ses som værende samfunds problem.

I højgrad dette .. !

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Så stopper bitchfighten. Har slettet det værste, og alt der fortsætter striden vil blive slettet. I kan skændes i pm.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nu har jeg slettet alle indlæg der har med den bitchfight at gøre, da det så ud til at det kunne starte forfra. Diskuter noget der er relateret til emnet for artiklen, ikke SOlbaers person, tak.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]