Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 23:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
Hej

Jeg ved ikke om dette måske hører mere hjemme i visionære planter sektionen? Men en kemiker kan måske afgøre det een gang for alle.

I Andesbjergene hørte jeg for en del år siden en kaktusentusiast (en udlænding, der havde boet der et års tid, ikke en medicinmand!) fortælle, at den nemmeste måde at indtage friske kaktus på var at blende dem og derefter lade dem ligge i stærk alkohol, f.eks. vodka, i et par uger. Derefter kunne man si kaktuskødet fra og simpelthen drikke "julesnapsen". Jeg smagte af forskellige årsager ikke snapsen dengang men har overvejet at prøve metoden nu. Jeg er dog en smule skeptisk, da jeg ikke har stødt på metoden på nettet.

Er der andre der har prøvet at opløse meskalinkaktus i alkohol? Eller blot ved noget om det kemiske - er meskalin opløseligt i alkohol!?

Om Shanti

Titel:
Flueknepper kongen

Meskalin er et forholdsvis upolært stof i baseformen. Ethanol vil givetvis kunne opløse meskalinet.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Er det så også muligt at opløse det i IPA og inddampe det?
Det ville være markant nemmere end den metode jeg har brugt indtil videre.

Titel:
Dedikeret medlem

Levose skrev:
Meskalin er et forholdsvis upolært stof i baseformen. Ethanol vil givetvis kunne opløse meskalinet.

Tak for svaret.

Om Shanti

Titel: humm..
Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
nolge der har et ca gæt på hvor meget stærk alkoholæ man skal bruge på g ca..

og kan man ikk også bruge tørret kaktus tror i?

Titel:
Stodder
Brugeravatar

http://forums.mycotopia.net/botanicals-cactus-misc-entheogens-psychedelics/11687-mescaline-extraction.html

Jeg har ikke prøvet metoden endnu, men jeg synes den lyder meget fornuftig

Titel:
Dedikeret medlem

Lige for at afslutte tråden - for mit eget vedkommende.

I mangel af stærkere alkohol blev der brugt almindelig vodka, vel ca. så meget at det samlede rummål blev tre gange større end ved det pulveriserede kaktus alene. Lod det trække i en uges tid, med ryst i ny og næ. Filtrerede det.

Pga. at jeg ikke har sammenlignet med den almindelig nedkogningsmetode for de samme kaktus kan jeg ikke sige om det er mere eller mindre effektivt. Man burde selvfølgelig udføre et systematisk eksperiment.

Men umiddelbart er det i hvert fald en metode jeg ville foretrække - i hvert fald hvis man ikke er så pernittengryn med om man får 100% udbytte af sine kaktus. (Eller rettere sagt, ikke vil bruge en masse tid på det!)

Tak for hjælpen.
Bedste hilsner

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Hvordan med mængden af alkohol? Det ødelagde ikke trippet at der vel også kom en betragtelig alkohol rus ind over?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

^
Siden man laver meskalin ekstrakt ved kogning af kaktus stykkerne i vand,(her tænker jeg at meskalinen ikke bliver nedbrudt) kan man jo også bare destillere sit kaktus ekstrakt i alkoholen, altså koge det fra.
tror jeg da.

Titel:
Dedikeret medlem

hamp skrev:
Hvordan med mængden af alkohol? Det ødelagde ikke trippet at der vel også kom en betragtelig alkohol rus ind over?

Jeg var vist lidt søvnig igår. Beklager! Som Azhole skrev kan man afdampe alkoholen (NB! - pas nu på med den slags), hvilket jeg også gjorde. I betragtning af, hvor relativt lidt alkohol jeg brugte, ville jeg ikke tage mig den ulejlighed en anden gang. Men hvis man bliver fuld af at lugte til en nisseøl, så er det sikkert ikke nogen god idé + at det jo i hvert fald også kommer en del an på, hvilket kaktus:alkohol forhold man anvender.

Og det kan sagtens ske at man ville få meget mere ud af det ved f.eks. at bruge meget mere/stærkere alkohol, eller lave gentagne udtrækninger, som jeg vist tror det bliver anbefalet i tråden, der er linket til på Mycotopia. Som sagt så tør jeg ikke udtale mig om metodens effektivitet i forhold til almindelig nedkogning. Det er ikke sikkert den er ideel for folk, der skal betale i dyre domme ud af deres næsten tomme lommer for deres kaktus, og derfor gerne vil sikre at der ikke er et milligram, der går til spilde.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]