forrige fredag trippede jeg og 3 venner svampe.
Vi er alle temlig erfarne trippere (personligt er jeg snart 28 og startede da jeg var 16), og ville bare have en mildt trip for at teste mit hjemmegrow.
Jeg har skrevet det i en anden tråd også... Aldrig har jeg trippet så hårdt på så få svampe, og det samme siger de andre.
Jeg spiste kun ca. 1,5g, og ham der trippede allermest spiste også kun 1g.
Hvor potente svampe er svinger enormt inden for bare samme strain, for ikke at tale om forskellige strains. Derudover er der et væld af faktorer der også spiller ind. Så som hvad har du spist inden? Hvor meget har du spist? Hvor lang tid er det siden? Har du indtaget svampe eller andre psychedelika for nyligt? Hvor udvilet er du? Hvor stor tollerans har du? Hvordan er set/setting? Hvor meget vejer du? Hvilket humør er du i? osv osv osv osv osv...
Jeg mener det er fuldstændigt og totalt uforsvarligt at skrive på denne side, eller andre steder for den sags skyld, at man skal tage 2-3-flere gram på en gang som førstegangsbruger for at kunne "mærke noget rigtigt".
De svampe jeg har dyrket, dyrkede jeg egentlig kun fordi en bekendt der aldrig har prøvet svampe før, ville prøve med mig. Jeg bestilte et growkit fordi det var lige så billigt som 2 trips af friske svampe. Jeg valgte et
begynder growkit(!!) for at han ikke skal blive alt for ramt første gang.
Ja tak skal du nok have... begynder-svampe mig et vist sted. Når han skal prøve dem, vil jeg tro at 0,7 vil være rigeligt til at skyde ham langt derudaf. Og ellers måske en redosering på samme mængde.
Når han så har prøvet det, kan det da godt være at han næste gang synes det skal være rigtig vildt og spiser flere gram på en gang... Men så ved han også lidt om hvad han går ind til.
Jeg er i hvert fald temmelig glad for at jeg testede dem først selv, sammen med nogle andre erfarne trippere der kunne give deres mening til kende også.
Der er ingen grund til at undervurdere svampe! Jeg vil vove den påstand at hvis man første gang man tripper svampe æder 3g uden at blive helt skudt af, så er det nogle røvdårlige svampe enten genetisk eller fordi de er nedbrudt af forkert/for lang opbevaring. Der er selvfølgelig også en mulighed for at man bare ikke er særlig følsom... Men hvad nu hvis man er meget følsom over for det?? Det ved man jo ikke på forhånd...
Der findes ikke noget mere ubehageligt når man snakker trips, end et alt for voldsomt og oventet trip der går ud af kontrol og får tankerne på et negativt spin, når man ikke har kendkab til stoffet. Og det er der rimelig stor risiko for med for stor dosis, specielt første gang!
Tænk nu lidt over det og pas på jer selv!
EDIT/ med begynder-growkit mener jeg svampenes art og potens... ikke letheden i dyrkningen