Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 01:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

jeg er en meget forsigtig psykedelia enthusiast, hvis jeg selv skal sige det. faktisk måske så forsigtig at jeg endnu ikke kan kalde mig for enthusiast.

jeg har vel taget psilocybin omkring ti gange i alt. og de sidste par gange, har jeg altså haft lyst til at tage den videre.. det har været et 2-grams trip hver af gangene, hvor det var smukt og dybt, og hvor jeg også kunne holde styr på min mere uerfarne og måske lettere suggestive kæreste (som ikke har mine thc år og generelle viden om tingene på bagen) og det var alt sammen meget fint, men som sagt ville jeg gerne have været dybere.

så mckenna's "5 dried grams" lyder meget spændende, men jeg er også lidt nervøs (selvfølgelig) om alle kan klare den uden at blive dissocieret helt til atomer. ikke at det ikke må prøve at overgå mig engang. kunne måske godt tænke mig at høre hvordan dosen har virket for dem der har prøvet den.

jeg er een af de idioter som har læst utallige bøger om psykedelia, psykologi, mysticisme, shamanisme og alle de her ting, men har altså aldrig prøvet hverken lsd, huasca eller de helt tunge svampe trips. vil dog mene at de første år med thc gav mig kendskab til de fleste kategorier af psykedeliske tilstande, fra fotorealistisk billed og lyd til brahman og satan. :lol:

jeg kan sagtens vente et par år endnu, men vil alligevel gerne prøve snart at tage mig sammen og lave den ideelle dag med en "heroic dose" - med sitter-next-door og alt det dér.

så er fem gram tåeligt, eller er det bare mckenna's syge gamle hjerne der kunne klare alt for meget?

alright now!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Efter jeg havde læst det, tænkte jeg... fuck, jeg kunne godt være venner med dig. Jeg er også en af sådan nogle idioter :D.

5.4g cubensis - indsigter i karma. Meget personlig oplevelse, som jeg ikke vil beskrive her. Det har jeg arbejdet mange med gange på svampe. Men det kan være meget overvældende.

Nu har jeg omkring 35 trips bag mig. Og jeg anbefaler at tage max. 150% af det, man har taget før. Få lidt mere erfaring.

Senest rettet af A.Z.BEST 01 okt 2007 22:31, rettet i alt 1 gang.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Det lyder alt sammen meget godt. Men hvis det var mig, ville jeg ikke springe fra 2- til 5g. Du ved jo aldrig hvordan det ville komme til at reagere på dig. Lad være med at tage for store spring af gangen.

Prøv eventuelt med 3 :)?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
kemal skrev:
Det lyder alt sammen meget godt. Men hvis det var mig, ville jeg ikke springe fra 2- til 5g. Du ved jo aldrig hvordan det ville komme til at reagere på dig. Lad være med at tage for store spring af gangen.

Prøv eventuelt med 3 :)?

Enig, byg den langsomt op.... Alverdens viden kan være nok så irrelevant hvis du ligger og kvabber et eller andet sted mens verdenen æder dig langsomt op..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Desuden synes jeg også, at der er en verden til forskel på intensiteten i hhv. et 2-grams trip og et 3 til 3,5-grams trip. Jeg tvivler på, at du vil blive skuffet, hvis du bare starter ud med at sætte dosen et enkelt gram eller halvandet i vejret.

Titel:
Junior medlem

tak alle...

jeg tror mit kraftigste trip har været et 3 grams trip... og det var ikke ustyrligt vildt.

men ja, men den åbenlyse løsning er jo at gradvist sætte dosen op med et lille halvt gram pr. gang..

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har erfaret at 2-3g trips virker utrolig kedeligt på mig. Springer man op på 5-6 kommer man i en helt anden verden, sanserne og følelserne vælter ind! Det kræver dog en del erfaring og viden, og kan absolut ikke anbefales at springe ud i for nybegyndere! :)

Titel:
Junior medlem

jeg vil nu ikke kalde dem for kedelige, men jeg forstår hvad du mener..

og jeg tror efterhånden jeg har meget af den viden man kan have omkring området uden erfaring. og lidt erfaring har jeg jo også.

jeg tror jeg vil prøve 3.5 næste gang. så må vi se efter det..

er virkelig også ekstremt interesseret i ayahusca!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Ja, prøv med 3,5 gram og se, hvad der sker. Ti trips under bæltestedet er fint nok, og du siger også, at du føler dig klar til at blive rusket lidt mere igennem, så det lyder jo fint nok.

Som de andre også siger, så er der en milelangt spring fra 2 til 5 gram, og, hvad jeg har erfaret med psilocybin svampe er, at de 0,3-0,5 gram kan gøre hele forskellen, så igen, godt at du prøver dig frem, først med 3,5 gram, og så evt. i fremtiden 5 gram, men ved sidstnævnte vil jeg anbefale dig at have en god ven i nærheden som ikke er lige så ramt, som du vil være på det givne tidspunkt - det er rart at han kan forsikre dig om, at du ikke er ved at dø, og at din puls eller kropstemperatur ikke er for høj eller lign. (kom jeg ud for engang - troede fuldt og fast, at jeg var ved at dø, men ingen vidst, hvordan de skulle håndtere min situation, så de spurgte "er du ok??", hvilket resulterede i endnu mere følelse af undergang).

Jeg ønsker dig lykke til, og meld venligst tilbage med nyt om dit eksperiment ;)

Titel:
Medlem

Jeg kan varmt anbefale ayahuasca. Min erfaring er at det giver et utroligt behageligt trip. Men vælg ingredientserne med omhu. P. Viridis som DMT-kilde gav mig en stor lykkefølelse krydret med dybe takner og behagelige visuals. M. Hostilis gav et utroligt intenst trip, uden den samme lykkefølelse, men med kraftige visuals. Det varer ikke så lang tid som svampe og er derfor mere håndterbart.

Du var også inde på LSD, og det giver efter min erfaring et meget rent trip med lav påvirkning af kroppen. Det har slet ikke den samme kvalmende fornemmelse som man kan få i starten af både svampe- og ayatrips. Men det varer, som du nok ved, noget længere, hvilket både kan være godt og skidt. Men der er nu ikke noget som kan give stof til eftertanke, og et godt smil på læben, som et langt, vellykket syretrip :wink:

Bare lige lidt inspiration til at prøve noget andet end svampene, selvom de jo også er ganske udmærkede.

Titel:
Medlem

Jeg sprang (snu som jeg var) fra dosis på 3 g, til en dag at tage 6g hvilket endte fuldstændig galt. Det har desværre gjort så jeg holder mig langt fra svampe den dag idag, hvor jeg før var meget dedikeret til svampe.
Jeg vil virkelig råde dig fra at tage så stort et spring som fra 2g - 5g. De kan virkelig tage røven på dig.
Hvis du er interesseret i at vide mere er du velkommen til at PM mig.

Pas på dig selv :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et eller andet sted og så alligevel ikke..
Jeg har prøvet at spise 5g svampe på engang, det var godt nok mexicanske.. Og det var et seriøst vildt og sjovt trip, men ikke noget jeg vil anbefale hvis man ikke har taget svampe mere end 10 gange.. Trippet varede ikke længere end hvis man havde taget 2g men var meget mere intenst..

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
Som der blev sagt tidligere er 150% maks 200% altså faktisk en meget god ide, lad det bygge sig lidt op..

Jeg har selv haft prøvet 7g, og selv om det var en oplevelse for livet, så gør jeg det ikke igen.

http://www.psychedelia.dk/trips/trips.p ... ew&id=1059

Ikke fantastisk skrevet, men folk der har været der forstår det nok.

Anyway de 7g ændrede mit liv radikalt, og jeg har aldrig været den samme siden. Men jeg kan bedre lide mig selv nu?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]