Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 jul 2025 17:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Svampe-drik?
Medlem

Kære Psychedelia.
Jeg har tænkt mig at lave noget svampe-drikkelses-værk. så jeg ville lige høre om det kunne lade sig gøre.

Jeg har tænkt mig at plukke nogle SN, vaske dem godt og grundigt også smide dem i en blender. Herefter vil jeg putte citronsaft i (har hørt et eller andet sted, at det skulle give en større virkning(?)) også hælde op med appelsinjuice til sidst.

Kan dette lade sig gøre? I såfald, kan jeg så gemme "flaskerne" og drikke af det om f.eks 1-2 uger, hvis jeg har det i fryseren?

på forhånd tak og god sæson

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Håber du ikke kaster op, men det lyder ikke værst i hvert fald. Tag chancen ;D. Citronsaften er dog ikke nødvendig, da syrer nedbryder psilocybin til psilocin, og det gør at trippet begynder snarere, kraftigere, men ender også hurtigere. Det eneste jeg vil fraråde er langtids opbevaring af cocktailen og frysning. Tør svampene istedet!

Jeg har for eksempel lavet svampete! Til det skal du bruge tørrede svampe (ca. 30-50% mere end normalt). Riv dem i små stykker, put dem i en gryde, hæl noget destileret vand i, kog indtil vandet bliver lidt brunt, men klart! Og så gem udkog. Du skal ikke smide svampene ud endnu! Put dem i gryden igen og så kog det to gange mere med nyt vand, gem væsken efter hver gang. Til sidst tager du noget lakridste, koger udkogen igen, og så laver du almindelig te, bare med besvampet vand ;). Lidt sukker til smagen og voila! Smager virkelig magisk, er også meget bedre for maven. Det vil jeg klart anbefale! :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
Lavede et udtræk af 10 g tørrede blendede cubensis, med 1/2 liter 80 % alkohol. Lod det stå en uge, filtrerede det i kaffefilter og blandede med 1/2 liter Blå Gajol.
Det blev taget med, som overraskelse på en vandretur, til Lapland med gutterne.
De var dog lidt afvisene i starten, men efter et par dag ville de da gerne smage. Opturen kommer på under 2 min. og så er det ligesom
Citat:
Der køre et kystbane tog igennem mit hoved

Vi havde de sjoveste trip et par dage, men så blev flasken (alt for hurtigt) tom og jeg måtte love, at lave noget mere til næste tur.

Titel:
Stodder
Brugeravatar

flimmer skrev:
Lavede et udtræk af 10 g tørrede blendede cubensis, med 1/2 liter 80 % alkohol. Lod det stå en uge, filtrerede det i kaffefilter og blandede med 1/2 liter Blå Gajol.
Det blev taget med, som overraskelse på en vandretur, til Lapland med gutterne.
De var dog lidt afvisene i starten, men efter et par dag ville de da gerne smage. Opturen kommer på under 2 min. og så er det ligesom
Citat:
Der køre et kystbane tog igennem mit hoved

Vi havde de sjoveste trip et par dage, men så blev flasken (alt for hurtigt) tom og jeg måtte love, at lave noget mere til næste tur.

Uhhh!!! Det lyder godt nok spændende!
Det er da noget jeg helt sikkert skal have afprøvet :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: <RADAR OFFLINE>
A.Z.BEST skrev:
Riv dem i små stykker, put dem i en gryde, hæl noget destileret vand i, kog indtil vandet bliver lidt brunt, men klart! Og så gem udkog. Du skal ikke smide svampene ud endnu! Put dem i gryden igen og så kog det to gange mere med nyt vand, gem væsken efter hver gang. Til sidst tager du noget lakridste, koger udkogen igen, og så laver du almindelig te, bare med besvampet vand ;). Lidt sukker til smagen og voila! Smager virkelig magisk, er også meget bedre for maven. Det vil jeg klart anbefale! :)

Hvorfor destileret vand? Er det ikke ligemeget? Og koger du det bare til næsten alt vandet er fordampet? Der går vel ikke noget til spilde siden smeltepunktet for psilocybin er over 200 grader celsius?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Destileret vand indeholder ingen tungmetaler og andet lort. Det er bare renere og jeg tror, det giver mindre psilocybin-spild i kogningsprocessen. Har lavet ayahuasca på den samme måde.

Du tænker godt med psylocybinssmeltepunktet. Det fordamper ikke. Jeg gemmer ca. 100-150ml af hver udkog, og så fordamper jeg den mængde hvis nødvendigt

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Til tider laver jeg te på affaldet fra en hel sæsons plukning - med affald menes rodstykkerne ligesom overskydende stængeler, sporer og andet guf
.
jeg kan huske honning var en meget vigtig ingrediensens

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: <RADAR OFFLINE>
A.Z.BEST skrev:
Destileret vand indeholder ingen tungmetaler og andet lort.

Tror du ikke det er lidt at overdrive? Jeg mener, okay, det er måske for dårligt at de ikke filtrere det fra på vandstationen, men vi bruger vand fra vandhanen til alt andet, så hvorfor ikke koge dem i det? Tror ikke det gør nogen forskel.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg bruger destileret vand bare for sikkerhedsskyld - det koster jo mindre end 10kr. Det vil virke med vand fra vandhanen, men muligvis lidt værre.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
A.Z.BEST skrev:

Jeg har for eksempel lavet svampete! Til det skal du bruge tørrede svampe (ca. 30-50% mere end normalt). Riv dem i små stykker, put dem i en gryde, hæl noget destileret vand i, kog indtil vandet bliver lidt brunt, men klart! Og så gem udkog. Du skal ikke smide svampene ud endnu! Put dem i gryden igen og så kog det to gange mere med nyt vand, gem væsken efter hver gang. Til sidst tager du noget lakridste, koger udkogen igen, og så laver du almindelig te, bare med besvampet vand ;). Lidt sukker til smagen og voila! Smager virkelig magisk, er også meget bedre for maven. Det vil jeg klart anbefale! :)

Er der nogen forskel på at følge din fremgangsmåde, i forhold til at lave en kande te, tage te-filtret op, hælde det op i nogle kopper, rive de tørrede SN i stykker, smide dem i kopperne og drikke teen mens man får svampestykkerne med ned?

Kan godt være det virker dovent, men ville lige høre. :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ja. Der er nemlig en stor forskel, fordi formålet er at oplyse psilocybin i vand og lave te med det psykoaktive vand. Lad os antage, at ved enhver kogning bliver der oplyst 50% af psilocybinindholdet i vand og resten forbliver i svampekødet. Så anden gang du koger svampe, udtrækker du 50% af 50%, altså 25% og 12,5%, tredje gang du koger dem. Der går selvfølgelig noget til spild, men i øvrigt undgår du at spise svampekød, der kan give større eller mindre maveproblemer. Denne udtræk-te smager, som nævnt, ret specielt (har kun lavet den med Ps. Cubensis og den smagte helt vildt god i forhold til tørrede svampe), og psilocybin som er fuldstændigt oplyst i vandet virker hurtigere og stærkere, men også kortere.

Hvis man har lidt tid og vil gerne prøve på noget lidt andet, så er der ideén.

Vil gerne prøve det igen snart. Måske laver jeg en guide ;).

Og forresten - I vil måske spørge hvorfor jeg anbefaler lakrids te. Det er nemlig fordi, den er bedst til at dække svampenes smag, og generelt passer den til svampe - smager lidt magisk :]! Har også lavet teen med Rooibos... puha...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]