Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 11:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: HASTER!
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus V.
Der er i hvert fald et solidt gammelt journalistisk princip, der hedder: Altid bekræftelse fra to sider!

Hvis Dex' info passer, så er det ikke god journalistik.

[ 20 Juni 2003: Besked ændret af: g0dkiLLa ]

Medlem

Geografisk sted: et eller andet sted
jeg kan via "insider kilder" så fortælle at det er anden journalist end ladegaard som har overtaget historien.

@ t3ch - det ville være en fejl hvis du stillede dig op på lands dækkende tv og sige at du har spist 13 grønne VW og har haft det fedt, når det for ca halvdelen gælder at man får det EKSTREMT dårligt, prøv lige at tyg på den, og dine arugmentationer er virkelig nede på børnehave plan...

In our memories

Kristian Ladegaard, det vigtigste i dette sammenhæng, er nok at nævne at E, Kix, Ecstasy, gennem tiderne, er gået hen og blevet en pille med stort spørgsmålstegn til hvad den indeholder, og burde indeholde!!!

Det stof som helst skulle være til stede i pillen kaldes MDMA og en dosis ligger mellem 75-150mg, alt efter brugerens/misbrugerens højde og drøjde. Foruden MDMA’en vil et bindemiddel, til at holde substansen sammen med, nok være til stede i pillen.

Det er altså ikke MDMA’en der er syndebuk og skyld i den pludselige bølge af ”Spasmer”, psykoser og dødsfald, der for tiden fylder avisernes spalter og TV’s sendetid!
Og pga. unges hjernedøde og lalleglade ligegyldighed over for deres eget liv og manglende forståelse af stoffers virkning og indhold, indtager de glædeligt og uvidende en pille som de færreste af dem overhovedet vidste, at den egentligt burde indeholde ren MDMA...

Forkludre nu ikke denne vigtige detalje endnu en gang,... der er helt sikkert, igen, IKKE tale om en pille med et meget stort MDMA indehold, men derimod sikkert tale om en udspekuleret producenten der er sprunget over hvor gærdet var lavest, som tænker mere på penge end på brugerens ve og vel.

For at det ikke skal ske igen, kan i som medie bidrage med et nuanceret indslag, og ikke igen et af disse sensationsprægede og halvhjertede ligegyldige indslag, der som en flodbølge hiver hr. og fru Danmark med i strømmen og ud i slammet af mere misinformation…

på forhånd tak,
dEEP

PS. 1)Dødelig dosis er på omkring 6,000 mg MDMA, så der er ingen grund til at frygte overdosering, men da piller ofte inderholder andre stoffer, skal man alligevel passe på hvormeget man indtager.
2)LD50 (Dødelig Dosis*)
106 mg/kg eller ~6,000 mg
* LD50 = dosis som slår 50% af de testede dyr ihjel.
Kilder:
1) psychedelia 2)benneke.dk

[ 23 Juni 2003: Besked ændret af: dEEP ]

Medlem

poke> Hvem siger jeg vil stille mig op og sige de er vildt fede? Jeg ved de bestemt ikke er sunde, har måske blot lidt flere erfaringer med dem, end de fleste andre herinde. Jeg har selv oplevet lidt ubehag med dem, en ven har været til lægen, har haft hjerteproblemer 1 uge, etc.. Andre har haft kvalme, svedture, etc. Ved en del om hvordan de påvirker folk.

Hvilke argumentationer snakker du om?

Dedikeret medlem

Må give p0ke helt ret her. For at stille psy.dk i det bedste lys for medierne, burde 'kvalificerede' personer stille op til samtale.

t3ch har du måske overvejet, at du er sådan der giver psy.dk et lidt dårligt ry i medierne?..lidt ekstra at tygge på.
For at undgå lamt bitchfight-offtopic kan du svare mig over pm

Medlem

Der er skam ingen grund til bitchfight.
Det TV2 spurfte om, var ikke en repræsentant for psy.dk, men en person der havde erfaringer med grønne VW. De har ligeledes spurgt på kix.dk.

Dvs. personen de havde brug for, ville ikke blive sat i relation til psy.dk

Tænk over den, inden i bitcher for vildt.

Piercer
jeg give dig helt rat.tror sku ikke de er blive teste i nu.og ham rigbums skulle bare holde keft.....

Junior medlem

Geografisk sted: nordjylland
Jeg har prøvet de lyserøde... går de an?

der er nu ikke den store forskel fra andre piller andet end den er MEGET stærkere.

syntes nu ikke pillen er så farlig som de gør den til i medierne. Man skal bare vide noget om dem og køre stille og roligt. man skal bare starte med en halv eller mindre.

Pillen er IKKE for nybegyndere

- bare min mening [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Kristian> Prøv at søge på siden efter pillen, der står en del info. Det har bla. været fremme i medierne at den indeholdt 3 gange så meget MDMA som en alm. pille... dette er IKKE tilfældet, da en fra boardet her testede den (marquis), og testen viste ikke større mængder MDMA. Så det er højest sandsynligt et andet, farligere stof der er i pillen.

Dedikeret medlem

Hvis det kommer frem at den røde af dem indeholder en STOR mængde MDMA, gælder det da om at få købt ind folkens! Men vent nu til vi ved mere [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Jeg håber at hvis der kommer en til interviewet herfra at personen tænker sig om inden, så der er nogle tíng klare...

Og så skulle vi måske lige følge med i det i aften i nyhederne så [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

@Kristian

Hvor kender du vores side fra?

Junior medlem

HAR han testet den? Hvordan? Kan jeg få fat i ham?

Mvh.

Kristian

Jeg kan evt. nåes på: 20243693

Junior medlem

Siden har jeg fundet i forb. med research på an anden gammel historie..

Kristian

Insane psychedelia user!

Wow, jeg blev citeret [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Det der "Bare hold jer fra dem!!!" er noget som mit alterego Harm Reducer skrev på kix.dk [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

edit: man kan faktisk se at der står Harm Reducer foroven. [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]

[ 21 Juni 2003: Besked ændret af: ~Jensus~ ]

Medlem

hehe [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]

Junior medlem

Geografisk sted: virum
Jeg har prøvet dem og de er ikke det vær overhovedt ikke næste dag

Medlem

@ t3ch, nu har jeg jo mødt dig personligt, og synes sådan du er meget flink men din måde at diskutere herinde på holder ikke så jeg nære tvivl om du har beføjelse for at snakke med et par journalister, det er ikke et personligt angreb.

Desuden der er vist et par krafter som er trådt til..

Medlem

I know..

Men lur mig, om der ikke er flere der bliver interwiuet i dag. Just a thought [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Er man medieluder, eller interesseret i at få korrekt information ud til danmarks unge?

Medlem

@ t3ch, der er flere såvidt jeg har forstået, og de kommer alle med af flere forskellige grunde.

Edit:

ang. det jeg siger at du ikke kan argumentere er det i stort alle andre posts end den her, du virker meget oppe med paraderne nogen gange, og andre gange virker det helt hen i vejret når f.eks snakker om Grønne VW, at du går ind og siger at du fik en smule ubehag ved at 10 hvilket ikke er en unormal dosis for nogen brugere, men bestemt ikke nogen anbefales værdig dosis.

[ 21 Juni 2003: Besked ændret af: poke-1-kenobi ]

Medlem

Dex> Du snakker om at være medieluder? Så vidt jeg ved, ser vi da også dig!

Poke> Siger ikke 10 er en normal dosis, og bestemt heller ikke sundt. Men når du er vandt til at prokke dig med kex, skal du have flere for at få samme virkning, som en der ikke er vandt til det, får af en måske en enkelt.

Siger ikke det er klogt, eller på nogen måde sundt. Men da jeg begyndte på kex, tænkte jeg måske ikke så meget over tingende, som jeg er begyndt på nu. Samme fejl laver mange andre unge, der ikke har nogen relation til psy.dk. Derfor er det godt at psy.dk er her, så man kan få korrekt information og hjælp.

Grunden til jeg skal have så mange nu, er at jeg er blevet mere eller mindre imun overfor lortet.

Da jeg startede, havde jeg ingen anelse om hvad fx. 5-htp var, havde aldrig hørt om det. Vidste dårligt nok noget om kex.

Jeg er blevet klogere nu, og ægrer mig overjeg ikke kendte til psy.dk dengang, så havde jeg nok ikke proppet mig med så mange kex.

[ 21 Juni 2003: Besked ændret af: t3ch ]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]