Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 11:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Hvorfor ikke bare bruge de træsorter der er blevet brugt i århundreder? Der er nok en grund til at bla. bruyererod er så populært til pibehoveder

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
fushibask skrev:
Joggeren skrev:
Citat:
skulle vist ku gøre dig sterill
lyder ikke helt optimalt? :p

er personligt ikke så glad for hjemmelavede træhoveder da jeg synes de ofte har nemt ved at brænde, eller er det bare mig? hehe

man kunne vel også bare ryge en joint ? :b
man kan altid ryge en pind, det med træ hovder, kan man ikk male dem med noget af de der hammer lak eller et eller andet for og lave overflade hård og glat.

Tror du lak er sundt at inhalere?? :roll:

Jeg tænkte på, er det ikke snart juledekorations tid, køb da en klat ler og form dit eget hovede, man behøver ikke brænde leret for at det holder det skal bare ligge til tørre i et par dage.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Mr.Ambient skrev:
fushibask skrev:
Joggeren skrev:
Citat:
skulle vist ku gøre dig sterill
lyder ikke helt optimalt? :p

er personligt ikke så glad for hjemmelavede træhoveder da jeg synes de ofte har nemt ved at brænde, eller er det bare mig? hehe

man kunne vel også bare ryge en joint ? :b
man kan altid ryge en pind, det med træ hovder, kan man ikk male dem med noget af de der hammer lak eller et eller andet for og lave overflade hård og glat.

Tror du lak er sundt at inhalere?? :roll:

Jeg tænkte på, er det ikke snart juledekorations tid, køb da en klat ler og form dit eget hovede, man behøver ikke brænde leret for at det holder det skal bare ligge til tørre i et par dage.

Har faktisk også lavet et hovede af ler, nåede og ryge på det 2 gange inden det blev væk/stjålet til en fest :evil:

Titel:
Medlem

Citat:

Kan man brænde leret i en normal ovn hvis man akut har brug for et hovede og hvor lang tid vil det så tage ?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Mariannes skrev:
Citat:

Kan man brænde leret i en normal ovn hvis man akut har brug for et hovede og hvor lang tid vil det så tage ?

Tvivler jeg på, en rigtig brændeovn varmer leret op til omkring 900-1000 grader mener jeg, så en almindelig ovn vil ikke kunne gøre det desværre... Men hvis du er rigtig ihærdig kan man faktisk godt brænde det ordentligt i et bål, kender ikke den korrekte fremgangsmåde men det er noget med at fyre rigtig godt op for det bålet når det står og gløder fint mens leret er derinde, derefter skal det bare stå og ulme indtil bålet er gået helt ud. Leret skulle gerne få en fin sort mat overflade hvis man gør det rigtigt.

Ok, fandt lige et link her: http://fdf.dk/Sletten/Lerbraending.pdf

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]