Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 mar 2024 10:17


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 76 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 18 jan 2007 02:12 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 jan 2007 01:31
Indlæg: 5
For pokker hvor er det godt skrevet. Jeg håber man som ny bruger må give sit besyv med?.

Den absolut eneste kritik jeg kunne finde om nogen er, at det ville være skide smart med lidt flere henvisninger til nogle af tingene. Mange ting har du bare skrevet er facts, men det ville måske være mere overbevisende hvis du henviste til noget factuelt?

Keep on the good work for the good cause.

God ryger,,, tænker på jer som jeg slukker gløden i min fine Ryst-joint,,,,
Håber her er plads til en til forøvrigt*S*


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jul 2007 00:11 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 jul 2007 22:15
Indlæg: 17
Geografisk sted: esbjerg
har lige læst hele dokumentet og synes jeg synes faktisk at du er sluppet rigtig godt fra det.. mange gode detaljer..
jeg kan kun anbefale at læse det, både til nybegyndere og erfarne..
Meget ros herfra.. :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 nov 2007 16:40 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 aug 2005 09:17
Indlæg: 1752
Jeg har så småt flyttet Cannabismyter til:

http://www.cannabismyter.dk/

Det er lidt lettere at huske :)

Nu mangler jeg bare at nolde mig sammen til at lave et par opdateringer i dokumentet. Men mere når det sker.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 nov 2007 16:57 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 feb 2003 02:01
Indlæg: 2902
Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Fantastisk! Lidt nemmere at henvise folk til :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 dec 2007 18:29 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 nov 2007 19:26
Indlæg: 1888
Yes det er en rigtig god side, men ville det være muligt du kunne lave nogen kilder? Så ville det ihvertfald blive mere troværdigt, jeg siger bestemt ikke det er utroværdigt men tænker mest på skeptikerne

_________________
Onemore skrev:
alle jer der er blevet hjernevasket til og leve lov og regler i kommer bare og får en kugle !!
Min adresse
6990 ulfborg
Ullsgade 4a


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 dec 2007 20:59 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 20 sep 2000 01:01
Indlæg: 1339
dr1 tv dokumentar om cannabis i danmark:
KAMPEN OM HAMPEN
http://www.youtube.com/results?search_q ... +om+hampen


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jan 2008 20:17 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 jan 2008 23:21
Indlæg: 639
Geografisk sted: Vaikuntha
Thumbs up! specielt den måde du tager de kendte myter og modbeviser dem er fedt


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 feb 2008 23:42 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 feb 2008 22:10
Indlæg: 4
De kan lige så gøre det lovligt

venstre har før været ude med idéen om at give Heoin til narkomaner, men synes lige så godt vi kan gøre lige som i holland, man skal være 18år før man må købe, man må højest have 5 gram på sig...

Kriminaliteten er også faldet siden så synes det skulle gøres lovligt


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 feb 2008 20:59 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 nov 2006 15:55
Indlæg: 27
Selvom den dokumentar ikke fortalte mig meget jeg ikke havde læst, er det super lækkert at have noget man kan vise til sine uvidende venner/bekendte som gerne kritiserer men ikke gider at researche på egen hånd! Hvis en dokumentar som denne ikke kan overbevise folk om at hashforbudet er helt ude i hampen, er det fordi folk vælger ikke at tro på det og i så fald er det jo håbløse mennesker man har med at gøre.

Dok'en er fra 1997? Men hvad er der egentlig sket siden? Der har da ikke været andre lignende docs fra DK siden eller? For 10 år siden var man i fuld gang med at foreslå legalisering af cannabis i Tyskland, men der er så vidt jeg ved ikke sket noget i den retning eller hva?

Det kunne fandme være fedt at lave en ny dokumentar anno 2008, der er jo langt mere dokumentation og information i dag end for 10 år siden. Malkavians lækre Cannabismyter kunne nemt bruges i den sammenhæng.


Top
 Profil  
 
 Titel: hmm
Indlæg: 02 apr 2008 14:00 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 apr 2007 10:46
Indlæg: 455
Geografisk sted: Ama'r
Det rigtig godt at se at nogen kan argumentere reelt i denne sag med nogle gode og oprigtige meninger. Desværre må vi nok bare indse at hash ikke bliver legaliseret så længe Danmark er en del af EU eller hvis hele EU vælger at legalisere hash hvilket nok er meget usansynligt nu hvor de allerede er igang med at ødelægge hele kulturen i Holland (Amsterdam). Dengang hash blev ulovligt i den Amerikanske deperisson var deres eneste grundlag fordomme om midlet samt racisme overfor sorte. Den største mulighed for at få det legaliseret er hvis USA gør det, hvilket de måske gør på et lavt plan og det kommer højst sansynligt aldrig til at blive fuldt legalt at ryge hash :(

8)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jun 2008 12:01 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2008 22:13
Indlæg: 13
En af de rigtig gode ting ved dette skrift er, at de der læser det har en masse gode argumenter, når man ude i dagligdagen kommer til at diskutere legalisering af stoffer. Hvis alle stofbrugere har lige så god retorik som der brugt i skriftet, og er i stand til at hive de argumenter frem i en diskussion, ville vi ikke fremstå som en så marginaliseret gruppe i samfundet, som det officielle syn i DK er.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jun 2008 13:24 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 jun 2008 18:10
Indlæg: 6
Rigtig fin rapport


Top
 Profil  
 
 Titel: Re:
Indlæg: 03 jul 2008 19:41 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 aug 2005 09:17
Indlæg: 1752
Picadillo skrev:
Dok'en er fra 1997? Men hvad er der egentlig sket siden? Der har da ikke været andre lignende docs fra DK siden eller? For 10 år siden var man i fuld gang med at foreslå legalisering af cannabis i Tyskland, men der er så vidt jeg ved ikke sket noget i den retning eller hva?

Det kunne fandme være fedt at lave en ny dokumentar anno 2008, der er jo langt mere dokumentation og information i dag end for 10 år siden. Malkavians lækre Cannabismyter kunne nemt bruges i den sammenhæng.

Som jeg plejer at sige, så er der ikke sket det store siden 1894 (ja du læste rigtigt) hvad angår cannabis. Konklusionerne er forbløffende nok de samme. De blev også gentaget i 1944, hvor LaGuardia kommission kom med deres rapport, og i 1972 sagde Shafer Kommissionen nogenlunde det samme igen.

Indtil der kommer mere på dansk, så er der en masse at hente i filmene Grass, The Last White Hope og In Pot We Trust.

Der er også lige udkommet en artikel om brug af hash i bladet STOF. Den er baseret på Cannabismyter, og forhåbentlig kommer der to yderligere artikler fra min hånd i bladet (over det næste 1-1½ år).

Og når vi nu er i de store rapporter, så har European Monitoring Center for Drugs and Drug Addiction lige udgivet en stor rapport om Cannabis - eller rettere en samling af længere artikler om emner: A cannabis reader: global issues and local experiences


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Re:
Indlæg: 08 jul 2008 15:49 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 apr 2007 17:03
Indlæg: 529
Geografisk sted: Astralt plan
Malkavian skrev:
Der er også lige udkommet en artikel om brug af hash i bladet STOF. Den er baseret på Cannabismyter, og forhåbentlig kommer der to yderligere artikler fra min hånd i bladet (over det næste 1-1½ år).


Dagens optur! :!:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 jul 2008 17:46 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 jun 2008 19:12
Indlæg: 463
Geografisk sted: Bornholm
Skideflot arbejde Malkavian :D
Sobert indblik i cannabis på godt og ondt. Godt initiativ. Jeg er selv fortaler for legalisering af cannabis, og du har virkelig gjort en indsats. Nu må vi bare håbe at det fanger de manipulerende, apocalyptiske, dommedagspolitikeres opmærksomhed. "Den erfarne forsvare sin viden!" i modsætning til den altidige "Den uvidende forsvare sin uvidenhed".

Thumbs up, jesper kristensen! :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 mar 2009 12:08 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 mar 2009 19:14
Indlæg: 653
Tak for et fantastisk stykke arbejde.
Der er ikke en finger at sætte på det, og dokumentet udtrykker alt hvad jeg mener, og tror på er rigtigt, bare 100 gange bedre, og mere unbiased, end jeg ku' drømme om at kunne skrive det.
Jeg læste halvdelen af det i går, og jeg glæder mig til at læse resten i dag.
Da jeg vågnede i morges var den første tanke, at en person med en sprød stemme, der er god til at læse højt, bør lave hele din bog som en lydfil, som selvfølgelig også skal være gratis tilgængelig..
Så folk der er intereserede kan gå og høre det på deres ipod og lign. Jeg tror faktisk det vil hjælpe vores fælles sag.

Hvis jeg mente jeg havde evnen til at lave det, ville jeg allerede være i fuld gang..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 mar 2009 16:23 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 aug 2005 09:17
Indlæg: 1752
Mr.Cookie skrev:
Tak for et fantastisk stykke arbejde.
Der er ikke en finger at sætte på det, og dokumentet udtrykker alt hvad jeg mener, og tror på er rigtigt, bare 100 gange bedre, og mere unbiased, end jeg ku' drømme om at kunne skrive det.
Jeg læste halvdelen af det i går, og jeg glæder mig til at læse resten i dag.
Da jeg vågnede i morges var den første tanke, at en person med en sprød stemme, der er god til at læse højt, bør lave hele din bog som en lydfil, som selvfølgelig også skal være gratis tilgængelig..
Så folk der er intereserede kan gå og høre det på deres ipod og lign. Jeg tror faktisk det vil hjælpe vores fælles sag.

Hvis jeg mente jeg havde evnen til at lave det, ville jeg allerede være i fuld gang..


Tak for de meget pæne ord. Hvis nogen virkelig gerne ville omsætte cannabismyter til en lydbog, så er jeg helt med på ideen. Vi skal bare have en person med en god stemme til at gøre det. Alternativt kunne vi tage udgangspunkt i den forkortede artikel "Hash uden løftede pegefingre", som jeg fik publiceret i STOF. Til sommer skulle gerne komme en ny artikel om selve myterne. (Og engang endnu længere fremme: én om policy delen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 mar 2009 23:59 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 mar 2009 19:14
Indlæg: 653
Jeg er meget opsat på at gøre noget, og helst der hvor det virkelig batter.
Det jeg mener der skal til for at vi får en legalisering (hurtigere), er at den helt almindelige borger får mere viden, og begynder at forstå at ting vi har hørt sagt igen, og igen, af politikerne, om hashens farlighed, altid har været en løgn. Og hvis man samtidig kan få hr. og fru Danmark til at forstå at denne plante faktisk kune være til gavn for dem også.
Lige nu sidder modstander politikkerne og tænker, ''ja ja , lige nu er der godt nok flertal for en legalisering, men det forsvinder lige så snart bandekrigen toner ud. Så glemmer folk det igen''. Så derfor har sagen ikke rigtig deres fulde opmærksomhed, og de gider heller ikke rigtig at sætte sig ind i hvad de snakker om. Og så får vi de samme gamle svar, som mange mennesker desværre tror på.

Men lige nu har vi en fantastisk chance til at øge presset på dem nedefra, og det jeg har tænkt er følgende. Hvis nu man kunne få en *kendt* legaliserings tilhænger til at indtale malkavians myte bog, eller anden til formålet passende tekst. Og her tænkte jeg på f.eks. Dan Rachlin ( ja ja , det kan godt være det er lidt langt ude , men jeg er godt nok også høj , sku' jeg hilse og sige). Det at det er en kendt ville tiltrække lidt opmærksomhed.
Derefter kunne man lave en gennemtænkt SMS, der kort og præsist forklarer budskabet, med et link, så folk kan hente lyd, eller tekst filen, ned på telefonen.
Idéen var så at vi sender alle vi kender denne sms, og opfordrer alle, til at sende den videre til alle. Hvis det kunne blive en success, og helt almindelige mennesker pludselig kunne være med på tanken om at befri en uskyldig plante, der har været holdt fanget i mange år, ja så tror jeg sådan set at vi kunne få planten afkriminaliseret, eller mere optimalt legaliseret inden for 1-2 år.

Ja.. det er jo bare en idé, og det kan godt være den ikke holder.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jun 2009 14:48 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 19 jun 2009 01:14
Indlæg: 9
God side :D
Hvis man skulle få brug for lidt ekstra læsning, er der en bette liste med links på denne side (engelsk stof):
http://medicalmarijuanapatient.com/forum/showthread.php?t=65

I øvrigt fandt jeg lige en lille fejl på siden:
Citat:
Det aktive, euforiserende stof i cannabis hedder THC, eller TetraHydroCannabinol. Det mest aktive stof hedder delta-9-THC.

THC er bare den "hurtige" betegnelse for delta-9-THC - THC og Δ9-THC er betegnelser for den samme cannabinoid.

Så burde det i øvrigt også nævnes, at grunden til indicas mere "stenede" virkning skyldes stoffet CBN (Cannabinol) som er cannabis' andet aktive stof; dette stof kobler sig til en anden type receptor end THC (for at være helt nøjagtig, så kobler THC sig til den ene slags receptor (CB1), hvor CBN kun kobler sig på den anden (CB2)), som sidder andre steder i kroppen, hvilket medfører en anden effekt. Det er meget sjældent at komme om ved 100% ren sativa (X% THC og 0% CBN), så jeg synes det er værd at nævne :)

Nogle kilder til at bakke mig op:
http://matters.ecnp.nl/number11/interview2.shtml
http://books.google.dk/books?id=kiicCpjCInEC&pg=PA13&lpg=PA13&dq=%22cannabinoid+receptors%22+thc+cbn&source=bl&ots=yNTvNbLeUt&sig=TG2hWvjeT-YK719E6x13F5em7sk&hl=da&ei=OJo7StCRCJe5jAfjuq0D&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=3


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jun 2009 16:46 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
@Miklelottesen
Sativa indeholder også CBN, jo længere modning, jo større vil CBN-indholdet være, der findes også CBD, og mange andre cannaboider der endnu ikke er kortlagt. Det er blandt andet derfor at syntetisk fremstillet "cannabisprodukter", såsom Marinol, ikke har samme medicinalske virkning som cannabisplanten.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 76 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team