Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 22:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nær vrå på landet
Entheo skrev:
kan tage som den kommer". Eller jo, man har jo ikke rigtig noget valg vel? Men det forsvinder sgu ikke bare ved at jeg slapper af og "flyder med strømmen"

nej men når man først er kommet ind i det er der ikke specielt meget andet end og sidde det over og holde ud. men jo uddyb endlig, vil gerne læse det.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
fushibask skrev:
nej men når man først er kommet ind i det er der ikke specielt meget andet end og sidde det over og holde ud. men jo uddyb endlig, vil gerne læse det.

Det har du helt ret i. Det benægtede jeg skam heller ikke. Altså nu er der jo mange grader af angst og det kan jo endda blive så slemt at det slår over i hvad jeg mere ville kalde for en psykose.

Jeg husker især en gang, hvor jeg skulle prøve at ryge en joint for første gang i lang tid imens at jeg var ude og sejle. Det startede med højere puls og smånervøse tanker uden noget egentlig grundlag. Men udviklede sig pludseligt til et overdrevent ubehag, 1000 tanker der fløj gennem hovedet og stemmer der snakkede oven i hinanden uden at det gav meget mening (ud over at det var ondt). Hvis jeg koncentrede mig kunne jeg faktisk følge med i de her samtaler som blev ført oven i mit hoved! Og jeg skal love dig for at det er utroligt hvad ens fantasi er i stand til at frembringe!

Nå men jeg havde allerede den gang øvet mig lidt på åndedragtsøvelser, afslapningsmetoder osv. og jeg prøvede virkelig at tage det i brug. Men lige lidt hjalp det. Og så måtte jeg jo bare, som du selv skriver, ridde den af så godt som jeg nu kunne. Det er bare ikke fedt når det føles som om at ens sind bliver revet i tusind stykker, når der dukker barndomsminder frem, når man har en følelse af at der er et eller andet "muggent" ved det hele, når det hele, hele ens liv føles så absurd og falskt. Alt det blandet med en fandens masse hjerneaktivitet, stemmer og alt muligt på en gang. Puuh..

Arh jeg ved ikke hvor jeg vil hen med det her. Tror bare jeg ville prøve at sætte dig ind i hvor slemt det kan blive nogle gange. Det er jo ikke bare en smule frygt for at rusen har fucket én op.

Jeg vrøvler lidt efter de fyraftensøl her tror jeg :wink: Jeg har ikke rigtig tid i øjeblikket, men jeg tror at jeg vil prøve at sætte mig ned en dag og så få skrevet nogle tanker om det her ned.

Hygge :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nær vrå på landet
Entheo skrev:
.

Jeg vrøvler lidt efter de fyraftensøl her tror jeg :wink: Jeg har ikke rigtig tid i øjeblikket, men jeg tror at jeg vil prøve at sætte mig ned en dag og så få skrevet nogle tanker om det her ned.

Hygge :)

hehe det er godt, kan også huske mine od´er, den først jeg fik var på cola troede jeg skulle dø. men da jeg fik afvide at det går væk igen og alt det så tog jeg det meget mere rolig, købte en cocio og sad den over.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the pot, with friends.
Entheo skrev:
Jeg røg fast i ca. 2 år og ligepludselig begyndte det bare at gå ned af bakke. Jeg har ikke tid til at være så uddybende lige nu. Men i dag, flere år efter at jeg stoppede, kan jeg knapt nok tage et par hvæs på en joint uden at få hjertebanken, koldsved, underlige/paranoide tanker, social angst osv. osv. :cry: Fuck hvor ville jeg gerne kunne ryge som i gamle dage!

Tro det eller ej, det skal ryges væk... Helt seriøst.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
balleh skrev:
Entheo skrev:
Jeg røg fast i ca. 2 år og ligepludselig begyndte det bare at gå ned af bakke. Jeg har ikke tid til at være så uddybende lige nu. Men i dag, flere år efter at jeg stoppede, kan jeg knapt nok tage et par hvæs på en joint uden at få hjertebanken, koldsved, underlige/paranoide tanker, social angst osv. osv. :cry: Fuck hvor ville jeg gerne kunne ryge som i gamle dage!

Tro det eller ej, det skal ryges væk... Helt seriøst.

Det har jeg MEGET svært ved at tro på. Nu ligger psykiske sygdomme lidt til min familie, i hvert fald på min mors side. Men jeg har altid tænkt at jeg var endt i en gummicelle hvis jeg var blevet ved, det tænkte jeg virkelig. Jeg tror bestemt ikke at det var blevet bedre med tiden. På det tidspunkt jeg stoppede var det kun gået ned af bakke de sidste 6 måneder.

Ved nærmere eftertanke så er jeg slet ikke i tvivl om at det var blevet værre hvis jeg var blevet ved. Jeg vil også mene at det er et farligt råd at give folk som muligvis har psykiske lidelser. I sådanne tilfælde er det bestemt ikke noget der BARE skal ryges væk!

Titel:
Medlem

Efter jeg havde røget i længere tid og derefter holdte en længere pause fik jeg det på samme måde..

Jeg røg det væk fordi jeg vidste lige skulle kende virkningen igen.. Men det skal man nok ikke gøre hvis man har mentale problemer.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2750
Hvis man ryger meget i forvejen og begynder at blive lidt små paranoid, hvis det nu er noget ekstra heftig hash man har fået fat på, så kan det faktisk godt virke beroligende at ryge lidt senere, det er ihvertfald min erfaring. Men det har også været i perioder hvor jeg ikke havde røget i flere uger.

Titel:
Medlem

Det er helt korrekt at man kan få paniske psykoser af cannabis. Jeg færdes dagligt i det psykiatriske miljø og kender mange med den slags problemer. Tilgengæld skal det så også siges at man skal have belæg for sådanne psykoser. Hash er en "tricker" ligesom alkohol eller så meget andet er det.

Hashen kan ikke bare bringe en normal person uden belæg for psykoser ind i en hash psykose.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]