Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 23:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hejsa! Har i gennem længere tid fulgt jeres dejlige forum og nu er tiden så kommet hvor jeg selv skal eksperimentere lidt.

Jeg har lidt Mimosa Hostilis rodbark liggende, fra et forfejlet Ayahuasca forsøg og har tænkt mig at trække DMT'en ud fra barken. I linket nedenunder har jeg fundet en rigtig god 'how to', men kan ikke helt finde ud af om jeg skal benytte destilleret vand eller bare almindelig vand??

Opskriften til mit Ayahuasca krævede destilleret vand, men dette sprang jeg let og elegant henover og det virkede jo så heller ikke. Så vil hellere være sikker denne gang...

http://pkeffect.com/wiki/howto:dmt-extraction-vortex

Men som sagt, alm. vand eller destilleret vand, hvad siger i?
Vejledningerne til Ayahuasca og DMT udtræk varierer i øvrigt en del mellem de to....

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Hvis du skal hæve pH til 13,5 vha. NaOH, bliver du nødt til at anvende destilleret vand, da der ellers ville udfælde kalk i større eller mindre grad, afhængig af vandets hårdhed :wink:
Da de nok ikke lige anvender destilleret vand i Amazonas til deres Aya, kan jeg ikke forestille mig, at tilstedeværende stoffer i f.eks. postevand hæmmer stabiliteten af DMT´en, som f.eks. chloridioner hæmmer stabiliteten af LSD.

At anvende destilleret vand til alm. ayahuascakogning er svjv totalt unødvendigt!!!
Men brug destilleret/ionbyttet/HPW/WFI vand hvis du skal have opløst NaOH uden kalkudfældninger!

Titel:
Junior medlem

Jeg takker for svaret og køber mig noget destilleret vand...og skriver en omvendt osmose pumpe på julens ønskeseddel :D

Det giver selvfølgelig mening det du skriver, at de ikke har adgang til destilleret vand i Amazonas, men hvis min hukommelse ikke bedrager mig, så stod der i opskriften, at det skulle være destilleret vand. Det undrer mig lidt...har egentlig troet at manglen på destilleret var grunden til at min Aya ikke virkede. Jeg ørlede nok for hurtigt, hehe...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Det kan vel være lige meget om det er demineraliseret eller destilleret vand. Det er jo begge vand hvor alle mineraler er fjernet.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

For det første, så tror jeg ikke det vil gøre nogen forskel om der udfælder lidt kalk, så det med det demineraliserede/destillerede vand er formodentlig ikke nødvendigt.

For det andet, så kan jeg anbefale xylen som upolær solvent i stedet for "naphta", som i DK vel bedst oversættes som rensebenzin.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: København
yeti skrev:
For det andet, så kan jeg anbefale xylen som upolær solvent i stedet for "naphta", som i DK vel bedst oversættes som rensebenzin.

Hvorfor? Jeg troede rensebenzin ville virke udmærket :/.. Fordamper xylen mere rent?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

næeh, det tror jeg ikke, men man kan formodentlig nøjes med en mindre mængde xylen, da det generelt er en mere "aggressiv" solvent end n-heptan(rensebenzin).

Titel:
In our memories
Brugeravatar

...og så er det et aromatisk solvent, som de fleste aromatiske aminer godt kan lide.

Titel:
Junior medlem

Tak for svarene :) Xylen er nu skrevet ind i min "kogebog"..

Titel:
Junior medlem

Det går fremad med mit udtræk, men har lige tre spørgsmål mere, jeg håber i kan svare på:

1. Jeg har brugt 1 L demineraliseret vand tilsat ca. 4 spiseskefulde NaOH. Da jeg tilsatte de 110 gram rodbark landede ph'en på 12.8. Det er lidt lavere end krævet i følge Vortex' tek, men er det ok eller bør jeg lave udtræk ved en højere ph?

2. Dette er lidt i forbindelse med første spørgsmål, hvis ph'en bør være hørere: Kan jeg bare tilsætte mere NaOH til den brune mix, for at forhøje ph'en? Jeg tænker her specielt på det rensebenzin der uværgeligt er der i, som følge af mine tidligere udtræk... NaOH + vand giver jo en kraftig reaktion og vil så nødigt sprænges i luften... :lol:

3. Mine tre første udtræk resulterede i en masse rensebenzin, som jeg fordampede i et fad. Tilbage i fadet ligger nu en gullig fedtet masse, der langsomt ser ud til at danne krystaller. Er dette gule stads virkelig DMT? Eller er det stadig urent?

Titel:
MEGATRON

Sneglen skrev:
3. Mine tre første udtræk resulterede i en masse rensebenzin, som jeg fordampede i et fad. Tilbage i fadet ligger nu en gullig fedtet masse, der langsomt ser ud til at danne krystaller. Er dette gule stads virkelig DMT? Eller er det stadig urent?

Ser det sådan ud: Billede ?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]