Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 08:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 55 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Flueknepper kongen

Flyttet til Syntetiske, because that's what y'all's talking 'bout anyway :roll:

Titel: .
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Selvfølgelig er der ikke nogen som kan sige noget med sikkerhed, men mange af jer virker som folk med længere uddannelser inden for kemi og biologi, så det kunne godt være ikke kunne give et preg på hvorvidt i mener stoffet skadelighed er.

Mit eneste bud er at det virker mindre skadeligt end alkohol, da jeg aldrig har hørt nogle falde om, få OD eller noget på dette stof, passer det? eller har i andre erfaringer...

Titel: Re: .
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
IELBDG skrev:
Selvfølgelig er der ikke nogen som kan sige noget med sikkerhed, men mange af jer virker som folk med længere uddannelser inden for kemi og biologi, så det kunne godt være ikke kunne give et preg på hvorvidt i mener stoffet skadelighed er.

Mit eneste bud er at det virker mindre skadeligt end alkohol, da jeg aldrig har hørt nogle falde om, få OD eller noget på dette stof, passer det? eller har i andre erfaringer...

Selv med en doktorgrad i kemi og biologi kan man ikke sige noget om et stofs farlighed, før man har foretaget kliniske undersøgelser af det. Og det er netop det man ikke har med Methylon.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Så hvidt jeg kan se, så er der en med profil navn "Winta" som har forsøgt, og være forsøgs kanin. Det slap han ikke så godt fra. Kan se i trådende, at der var meget negativt omkring hans !indsats", mht til at gå foran og bruge sig selv, for at finde ud af om det stof her kunne give skader mv.

Med den indsilling, er det jo lidt svært og få mere viden omkring stoffets farlighed.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Hej Gæsten/Troll.

Du fatter åbenbart hat af det budskab admin-teamet på psy har sendt dig, nemlig et ban og sletning af din tidligere konto. Måske du skulle tage det som et vink med en vognstang, og så finde et andet sted, du kan sidde og pille dig i navlen og tro, at du er i og åh så snu.

At Winta valgte at "teste" methylon på sig selv kan ikke bruges til en skid, i forskningsøjemed, så længe der ikke er lavet kliniske forsøg med det i laboratorier. Hvis han virkelig var så stor af sig, og ville ofre sit liv i methylonens navn, så burde han få sig en uddannelse, der gjorde ham kvalificeret til at forske i RCs effekter på menneskekroppen, og ikke bare lamme igennem.

Når det så er sagt, og vi er tilbage på topic-tracket, så får du (topicstarter) højest sandsynligt ikke nogen straf. Det er muligt, at du vil blive bonget med en regning fra Retskemisk for analyse af en ukendt substans, og den slags kan sagtens være væsentligt dyrere end en bøde.
Det næste, der sker er, som der allerede er nævnt i tråden, at stoffet bliver ulovliggjort.
Det er politikken fra Sundhedsstyrelsen, som det ser ud for tiden. Ethvert nyt stof, der beslaglægges af politiet bliver strukturanalyseret af Retskemisk, hvorefter de laver en søgning i deres litteratur for, om stoffet har nogen som helst euforiserende virkning.
Hvis dette er tilfældet, sender de en anbefaling til Sundhedsstyrelsen om, at stoffet skal ulovliggøres. Styrelsens politik er, at alt, der har euforiserende effekt skal ulovliggøres. Surt, men sandt...

Og nej, der skal ikke nødvendigvis flere beslaglæggelser til, før dette "væsen" sættes i omdrejninger. Tag et stof som Bromo-Dragonfly, der for nyligt er blevet illegaliseret. Jeg tvivler meget stærkt på, at det er blevet beslaglagt mere end en gang (hvis overhovedet). Vi har allerede set (mener det var engang i foråret), at de ikke engang behøver en beslaglæggelse for at smide "nye" stoffer på fyfy-listen.
Derfor holder det heller ikke at klamre sig til håbet om, at der nok skal være nogle smarte hoveder, der inden længe finder på et nyt stof folket kan lamme sig lovligt på. Vores eneste fortrøstning lige pt er, at bureaukratiet gør hvad bureaukratiet er bedst til, nemlig trækker tingene i langdrag med masser af papirarbejde og stempler fra de korrekte instanser.

Senest rettet af noname 11 dec 2007 10:50, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
GÆSTEN> For det første havde det Winta havde gang i ikke en skid med en videnskabelig undersøgelse at gøre, og det har været diskuteret igennem herinde, så folk kan jo kigge i de posts hvis de vil. Men hans "indsats" har hverken gjort fra eller til i kendskabet til methylons skadevirkninger. Folk efterspørger videnskabelige undersøgelser, ikke en fyr der æder det hver weekend og ikke mener det er farligt.
For det andet ved du jo udemærket godt at det ikke var derfor Winta blev bannet. Der er ikke nogen der gider diskutere det her længere, så jeg foreslår at vi lader det ligge så denne her tråd ikke også går offtopic. Send mig en PM hvis du er i tvivl om noget.

Medlem
Brugeravatar

Til Noname

Hvorfor er det mig som skal betale for retmedicinsk? Hvis jeg ikke har gjort noget ulovligt, kan jeg vel ikke straffes med at skulle betale sagens omkostninger, fordi stoffet er på vippen?

Er der andre som har erfaringer med at få konfiskeret Methylon, som har lyst til at skrive hvad der skete med dem?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Jeg siger heller ikke, at du partout SKAL betale, men at det er en mulighed. Mit bedste bud er, at du ikke skal betale, da stoffet endnu ikke er på nogo-listen.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Well - Nogen har givet udtryk for noget gavnligt som kan komme ud af, ikke kliniske erfaringer. http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=22049 Real life har dog en værdi.

Sikke dog en masse ”sjove ting” der kommer ud af bordet, pga af lidt sund! kritik *SF – Det er også sundt nok … ved jeg! *G

Medlem
Brugeravatar

For lige at få afsluttet denne post, kan jeg informere om, at politiet har ringet til mig og sagt at jeg kunne komme og afhente mine piller i dag. De gad ikke engang sende dem til retsmedicinsk, da det ville koste for mange resurser. Han sagde også at jeg skulle passe på med at gå rundt med dem, da de som i næsten resten af europa, snart ville blive ulovlige.

Tak for hjælpen.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Der fik vi så svaret...

Og sejt at panseren opfordrer dig til at få dem af vejen. Det må jo betyde, at han vil have dig til at æde dem :D

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Der fik vi så svaret...

Og sejt at panseren opfordrer dig til at få dem af vejen. Det må jo betyde, at han vil have dig til at æde dem (man smider jo ikke knark ud) :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

noname skrev:
Der fik vi så svaret...

Og sejt at panseren opfordrer dig til at få dem af vejen. Det må jo betyde, at han vil have dig til at æde dem (man smider jo ikke knark ud) :D

Nemlig sådan skal det lyde :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ikke fordi jeg ikke har respekt for folket der er super glade for at stoffet er lovligt endnu, men jeg er personligt ligeglad med om stoffet er lovligt eller ulovligt.

IMO ændrer det ikke på meget - forældre & visse venner ser stadig skævt på en for at indtage stoffer, politiet konfiskerer det, det bliver ikke væsentligt nemmere/sværere at skaffe stoffet, lovligt eller ulovligt..

Titel: Re: .
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for Sahara og Syd for Nordpolen
IELBDG skrev:
For lige at få afsluttet denne post, kan jeg informere om, at politiet har ringet til mig og sagt at jeg kunne komme og afhente mine piller i dag. De gad ikke engang sende dem til retsmedicinsk, da det ville koste for mange resurser. Han sagde også at jeg skulle passe på med at gå rundt med dem, da de som i næsten resten af europa, snart ville blive ulovlige.

Tak for hjælpen.

Haha, ej hvor fedt alligevel :D

Ku det ik bar være sådan altid, hehe.. uanset hvad :roll:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 55 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]