Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 13:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: grinding?
Medlem

Geografisk sted: i et træ
Hey har en smule pot som jeg selvfølgelig vil ryge. Men jeg er ikke sikker på hvor meget jeg skal "grinde" det.. Jeg har fjernet nogle få frø der var med og der er så også nogle slags småke "grene/stilke" i det, skal jeg også fjerne dem? og hvor meget skal jeg "grinde" det for at det bliver godt i en joint eller en normal håndpibe? På forhånd tak.

Titel: Grinder.
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Rumhullet
En persillehakker eksempelvis kan sagtens bruges til at "grinde" skunken/potten med, men hvis du fremover skal ryge pot/skunk, vil jeg råde dig til, at til købe dig en grinder, koster mellem 40 og 150 kr.

Søg evt. på Google med ordet grinder...

God Jul :twisted:

MoS:mrgreen:

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Man kan også bruge en saks, fjern alle grene og grind/klip det i lige så små dele som tobak er normalt.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Hvis det alm pot, så nuldrer jeg det bare ud med fingrene, efter at have pillet alle grene og småstilke fra.

Skunk klipper jeg i små stykker med en saks, da det ofte er så fedtet, at man sidder med et halvt gram THC på fingrene hvis man nuldrer det ud i hånden. Hvis smagen er virkelig god, og skunken nogenlunde veltrimmet, så ryger småstilke og halvstore blade i jointen. Det smager trods alt bedre end den tobak jeg ellers ville putte i, blot for airflowets skyld.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Vil lige komme med en indskydelse:
Jeg syntes grindere og "nuldring" gør at potten/skunken på en måde bliver rullet sammen til små halvhårde klumper, specielt hvis det er lidt fugtigt, derfor holder jeg også mest til at bruge en saks da den luftigere konsistens syntes at brænde bedre.

Go ryger!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Cubensis skrev:
Vil lige komme med en indskydelse:
Jeg syntes grindere og "nuldring" gør at potten/skunken på en måde bliver rullet sammen til små halvhårde klumper, specielt hvis det er lidt fugtigt, derfor holder jeg også mest til at bruge en saks da den luftigere konsistens syntes at brænde bedre.

Go ryger!

Nemmerlig! jeg bilder mig faktisk ind, at det påvirker smagen, det virker som om jointen bliver hurtigere sur på den måde

Titel:
Medlem

Indtil videre en masse god info her :D har også tænkt mig så vidt muligt at klippe det også lave en joint ud af det.. Dog er jeg ikke sikker på at jeg er i nærheden af en saks på det tidspunkt. Men da det jo er pot og knas tørt er det vel lettere at nuldre end en fedtet skunk..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

electricWizard skrev:
Indtil videre en masse god info her :D har også tænkt mig så vidt muligt at klippe det også lave en joint ud af det.. Dog er jeg ikke sikker på at jeg er i nærheden af en saks på det tidspunkt. Men da det jo er pot og knas tørt er det vel lettere at nuldre end en fedtet skunk..

Bestemt! Jeg har lavet fine baggårdsjoint med jysk pot på den måde. The rock'n'roll way!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Man skal bare "pille let" :D og ikke nuldre!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
electricWizard skrev:

Hvis du gerne vil ha det klippet koster en saks jo heller ikk andet end 20 kr og uanset hvor du så skal hen kan du vel ha en saks i baglommen ;)

Titel:
Medlem

Hehe jo svært at modsige :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
extanor skrev:
electricWizard skrev:

Hvis du gerne vil ha det klippet koster en saks jo heller ikk andet end 20 kr og uanset hvor du så skal hen kan du vel ha en saks i baglommen ;)

og en grinder koster 40kr... hvis man ikke kan overleve at sku gøre det med fingerne, er det altså pengene værd.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Somewhere In The Dark Dark South
Hey.

I skal bare købe sådan en ganske almindelig køkkensi, gav en 50'er
i brugsen for min.

Og den har grindet M E G E T pot de sidste par måneder. Virker bare 100..! 8D :D

Et andet tip, når tobakken har været en tur i gryden & mixet op med potten, så smider i den lige en tur ekstra igennem sien ( falder næsten igennem af sig selv - Hvis i har gjort det ordentligt ) Så får i sorteret de der ´store´ tobaksstykker fra.

Det sq nice.

Håber nogen kunne bruge det til noget.

Mvh
Ice-T

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg er også med på den med si'en. Det der ikke vil igennem bliver til smør. Og frøene får jeg også reddet på den måde.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Til skunk og pot kan jeg godt finde på at bruge saks. Kan anbefale sådan en her:

Billede

Den er krum så den er perfekt til at klippe fint når man sidder med de små fedtede buds.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]