Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 23:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Fyn
Hvordan når jeg frem til det stof her?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er nemt nok. Du skal bare lave noget 1-phenyl-2-nitropropen, eksempelvis fra benzaldehyd og nitroethan, og reducere det vha. Fe/HCl. Alternativt kan du lave grignardreagensen af benzylchlorid og tilsætte dimethylacetamid. Piece of cake, hvis du kender lidt til kemi(hvilket jeg tvivler på, siden du spørger).

Jeg vil dog fraråde at gøre det, da det er et ulovligt stof(nr. 16 på liste B i Bekendtgørelse om euforiserende stoffer).

Tilføjelse: Hvis du er interesseret i at lære mere om denslags kemi, vil jeg foreslå at du tager et kig på Ioniums Rhodiumarkiv, som du finder i en af de øverste tråde i dette forum.

Titel:
Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
Hva så skal du til og brygge (meth)amfetamin ? eller hva skal du bruge det til ? :D

Titel:
Medlem

Jeg kunne ikke lade være med at smile lidt, da jeg læste din post yeti. Du virker sku som overmanden på det her felt og styrer Alkymistens hjørne med hård hånd.. :)

Høj klasse.

Titel: ..
Junior medlem

Jeg har Kemi på A-niveau, men er kun halvvejs på det 2. år. Også er jeg igang med at lave skole opgave stoffer og hvor nemt man kan fremstille det osv.
Jeg er kun lige blevet værdig med hvordan man regner pH, ækvivalenspunkt og alt det der. Så mangler nok stadig en del viden før jeg kan opstille synteser. Så tænkte der nok være nogle kloge hoveder der ku her:P

Titel:
Medlem

det er sej at kunne slynge sådan et sætning ud.

Jeg har dog ingen forudsætning for at forstå det eller fro den sagskyld vide om der er kemi volapyk, hvis jeg dog tvivler på du virker sgu til at have styr på det.

Jeg Er altid imponeret når jeg læser indlæg fra jer der for alvor virker til at have styr på det med kemi. Mit kemi niveau når ikke længere end til gymnasie trinene.

Titel: Re: ..
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Dance4life skrev:
Jeg har Kemi på A-niveau, men er kun halvvejs på det 2. år. Også er jeg igang med at lave skole opgave stoffer og hvor nemt man kan fremstille det osv.
Jeg er kun lige blevet værdig med hvordan man regner pH, ækvivalenspunkt og alt det der. Så mangler nok stadig en del viden før jeg kan opstille synteser. Så tænkte der nok være nogle kloge hoveder der ku her:P

Okay, kemi A giver faktisk et okay grundlag for videre studier i organisk kemi, så keep it up. Men husk, du får ikke bare tingene foræret herinde. Hvis du vil snakke om den type synteser, så forventes det at du laver lidt hjemmearbejde, og et godt sted at starte er som nævnt ovenfor Rhodium-arkivet.

For en generel indføring i organisk kemi kan jeg varmt anbefale McMurry: Fundamentals of organic chemistry, samt den tilhørende løsningsbog. Hvis du har gennemført kemi A(eller blot er kommet et godt stykke ind i kurset) burde du være tilstækkeligt rustet til at kunne gå i gang med denne bog, da den er lavet som en begynderbog til universitetsstuderende.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
yeti skrev:
Jeg vil dog fraråde at gøre det, da det er et ulovligt stof(nr. 16 på liste B i Bekendtgørelse om euforiserende stoffer)..

WTF?

Er BMK (P2P) på liste B?

Jeg troede kun at det stod på "den røde liste" altså, prækursor-listen, sammen med PMK (MDP2P).

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Dextrose skrev:
yeti skrev:
Jeg vil dog fraråde at gøre det, da det er et ulovligt stof(nr. 16 på liste B i Bekendtgørelse om euforiserende stoffer)..

WTF?

Er BMK (P2P) på liste B?

Jeg troede kun at det stod på "den røde liste" altså, prækursor-listen, sammen med PMK (MDP2P).

Ja, check selv her. Det er aldeles tåbeligt at de sætter precursors på en liste over euforiserende stoffer, men det er ikke desto mindre præcis hvad der er sket i dette tilfælde. Lysergsyre var jo også på den liste indtil for nogle år siden, og 3,4,5-trimethoxybenzaldehyd er stadig på den(nr. 149).

Titel: ..
Junior medlem

Det vil jeg prøve, også vende tilbage når jeg er bedre rustet.
Tak for hjælpen. :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
yeti skrev:
Dextrose skrev:
yeti skrev:

WTF?

Er BMK (P2P) på liste B?

Ja, check selv her. Det er aldeles tåbeligt at de sætter precursors på en liste over euforiserende stoffer, men det er ikke desto mindre præcis hvad der er sket i dette tilfælde. Lysergsyre var jo også på den liste indtil for nogle år siden, og 3,4,5-trimethoxybenzaldehyd er stadig på den(nr. 149).

Fucking underligt at jeg så ikke kan finde PMK (MDP2P) på listen, til MD'erne... :lol:
Men tak for opdateringen.

Bortset fra det, så tror jeg ikke at Dance-4-Life havde tænkt sig at stoppe ved P2P, men nok lave en reduktiv aminering. ;)

Men der er jo også ruten fra Iodo- eller Bromo-benzen, som jo kan laves fra Benzen med protoneret Acetylacetone og CuI til P2P.

Så kender jeg også til en anden rute direkte fra Benzen til 1-Hydroxy-1-phenylpropan-2-on - velegnet til bl.a. Phenylpropanolamin-derivater, amfetaminer og cathinoner (også substituerede på aminet).

Jeg gad godt se dem sætte Benzen på Liste B! :lol:

Hvornår lærer de at de ikke kan stoppe produktionen?
Synteserne bliver efterhånden lettere og lettere end de var i "gamle" dage, og hvis en øvet kemiker er kreativ, er det jo en snild sag at finde på en ny rute.

Jeg håber en fra det Retskemisk institut læser dette!
...Og som sagt er alt dette kun teoretisk kemi-diskussion, og ingen opfordring til at lave narko! :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]