spiffeh skrev:
yep, det er det, at tage psychedelika engang om måndeden, eller hver anden, det er én ting, men i kraft af at du sammenligner(alle gør) med alkohol, fremsætter man det somom, at et weekendforbrug er en "fin nok ting, det er jo mindre skadeligt end alkohol!" - men hvad sker der så?..
og du har brændt nallerne, måske du hellere burde fortælle hende det, og så komme med dine egne erfaringer, hvad der har gjort dig til den du er idag, fortælle hende du har lært af at brænde fingerne? fortælle at det er ting der skal tages seriøst, fordi hvis man fucker med dem, så fucker de med dig..
ud over det, jeg elsker når folk snakker om at man kan komme i specielle sindslag osv med psychedelika, kan i egenlig ikke også godt det hvis i drikker nogen øl, eller et jeg det eneste eksemplar på jorden af et menneske, der kan sætte sig og gennemtænke alle mulige ting, i en brandert?.. - nødvendigtvis ikke en hel flaske gin, men måske en kvart?...
ud over det, kan man også godt bruge psychedelika, til bare at have det sjovt(nu blir jeg flamed, men i gør det jo alle sammen...)
næh du, det er kosttilskud alt sammen, der skal bruges på rette måde, og alt til hvert individ. hvad du i stedet burde sige til hende var, at narkolovgivningen var bygget ud fra kapitalistiske(monopoltankegang) synspunkter, samt en beskyttelse af de svage lag af samfundet(hvis alle i dit område er crackjunkier, er der en størrer chance for du bliver det, og hvis du er fattig og ikke har noget i livet, og crack er let at få.. hvorfor ikke?.. jo der er folk der tænker sådan) - men efterhånden som man kan rykke den danske bevidsthed hen imod en nuanceret stofpolitik, burde vi kunne lamme os i hvad vi har lyst til, så længe vi betaler skat og smiler. men.. som det er idag?.. se på de idioter der er vant til øl, der går igang med spææd, og hash... de går AMOK.. de skal bare have.. - sådan er den danske mentalitet nemlig.. vi skal bare haaa!.. og den skal ændres, før jeg synes det ville være "smart" at afkriminalisere alle stoffer... mmm stoffer labber labber
Hun er udmærket godt klar over at jeg har brændt nallerne, og at man skal respektere narko.
Hehe ja spiffeh jeg vil mene at du er en af de få der kan få dyb selvudvikling på en kvart flaske sprut

Ayers Rock skrev:
Årsagen til at jeg har smidt to triprapporter herind, er at jeg brugte psykedelika som et mentalt værktøj. Til det skal det siges, at den ene oplevelse var et bad trip, men det betyder ikke at man ikke kan lære noget der af.
Personligt bryder jeg mig meget sjældent om at indtage alkohol i doseringer større end 1-3 genstande. Jeg føler at ubehaget bliver større end glæden, og jeg kan stort set altid mærke tømmermænd. Det er for mig også et af de dejlige aspekter ved stoffer, hvis jeg lytter til hvornår min krop er træt og vil i seng har min krop det ganske rart der efter.
Håber du kan bruge svaret. Men så vidt jeg kender dig, har du allerede sagt de fornuftige ting til hende der kan siges.
Absolut! Ofte er et badtrip på psykedelika, når man ser noget dybt inde i sig selv man ikke er klar til at konfrontere. Jeg siger ikke at dette skete i dit tilfælde, men under alle omstændigheder er det sundt i det lange løb at få "renset" ud i sin underbevidsthed, og lære at forstå sig selv og sine tidligere oplevelser i livet.
Jeg kunne godt bruge svaret og tror efterhånden der er blevet sagt det der skal.