Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 23:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Jeg har prøvet at rense noget amf, men det er endt op med at blive en klistret gang masse.

Hvad er lige gået galt?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ålborg
hvordan er din fremgangs måde ?

Titel:
Medlem

Altså, jeg lod amfen tørre. Hvorefter jeg skylede det i iskold ny acetone. Det startede med at være gult men skiftede farve til mere eller mindre hvidt. Skyldningen gentog jeg 4-5 gange, hvorefter jeg til sidst smed det i et glas og hældte destileret vand over, ventede til der kom bundfald og tog vandet med en sprøjte og hælte væsken ud på en tallerken, lod det tørre og endte op med noget kistret snask.

Titel:
Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
skal det ikk bare tørre noget mere ?

Titel:
Medlem

Tror jeg ikke. Det har tørret i en hel dag uden at få farve, men bare en klistret konsistens

Titel:
Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
Humm... Ved ikk' hva' der er gået galt så. Har evt. været cuttet med noget fuck't up noget som ikk' har kunne blive renset fra og som så er blevet til klister i forsøget.

Du kan evt. helde en lille bitte smule mel ved, bare så det er tørt, og så kan du smide det i kapsler og derved stadig få en smule ud af det, hvis ikk' du allerede har smidt det ud :wink:

Titel:
Dedikeret medlem

Pulver kan godt tage lang tid om at tørre.. bare spred det ud på et stykke papir så der har et stort areal hvor vandet kan fordampe fra.

Har ingen erfaring med rensning af amfetamin, da jeg holder mig fra den slags stoffer... men kunne forestille mig det artede sig ligesom så meget andet pulver.

Titel:
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
Hvordan ser dit projekt ud nu?

Titel:
Insane psychedelia user!

Hvis du har en varmluftsovn, så spred dit pulver ud over så stort et areal på en bakke, smid den i ovnen på 40-50 grader og tænd for varmluft. Så burde dit pulver være tørt i løbet af en times tid eller to.

Titel:
Medlem

Det er vidst mere eller mindre dumpet mit projekt. Det tørrede i flere dage og endte alligevel med at være ulækker gennemsigtig klister, så lortet røg i opvaskeren.

Jeg tror jeg prøver en tur til, ellers må resten gå i skraldespanden. Der er nok gået noget voldsomt galt i syntesen så det ikk er til at rede??

Titel:
Insane psychedelia user!

Hvis du har gjort det helt rigtigt, burde det også være lykkedes.

Først tager du din amfetamin og overhælder med iskold acetone. Dit amfetamin er på en saltform og er derfor næsten uopløseligt i acetone. Desuden bevirker den lave temperatur at opløseligheden falder yderligere. Urenheder der er letopløselige i acetone ryger herved ud, mens dit amfetamin forbliver uopløst. Dette kan du gentage nogle gange for at være sikker på at få alle urenheder opløst og renset ud. Din acetone fase smider du nu ud. Den skal du ikke bruge til noget.

En fremgangsmåde er f.eks. at smide dit amfetamin op i et kaffefilter i en tragt, hvor acetonen du hælder gennem filteret ender i et glas, skål el. lign. Husk INGEN ÅBEN ILD tæt på acetonen.

Jeg forstår dog ikke helt hvorfor du overhælder din amfetamin med vand? Hvis dit amfetamin er som salt, vil det opløses i vandet og når det fælder ud er det stadig amfetamin. Er det en omkrystallisering du foretager dig? For i så fald skal din vandige fase varmes op og du skal tilsætte et minimum af vand, så din amfetamin lige netop kan opløses. Herefter henstiller du din kolbe til stuetemperatur og lader udkrystalliseringen ske langsomt. Ikke noget med at smide kolben i fryseren da for hurtig nedkøling giver sådan noget grød, og ikke krystaller. For at få flotte krystaller skal nedkølingen ske langsomt.

Titel:
Medlem

Okay, så det du siger at jeg slet ikke skal gøre det sidste, men KUN rense amfen op i acetone og så er det dét?

Titel:
Insane psychedelia user!

Altså nu har jeg ikke selv nogen praktisk erfaring med hvilke urenheder der kan befinde sig i amfetamin, f.eks. cuttemidler eller synteseurenheder, og hvordan man lettest kan rense dem ud. Cuttemidler som lactose har en høj vandopløselig (ca. 180 mg/mL ved 25 grader), så de vil sandsynligvis heller ikke udrenses med acetone og kan udfældes sammen med amfetaminsaltet, hvis det resterende pulver omkrystalliseres i et polært solvent, f.eks. vand.

I praksis tror jeg dit resultat af en oprensning i høj grad kommer an på hvilke andre stoffer du har i blandingen. Der kan være stoffer, der rent kemisk minder meget om amfetamin (syre-base egenskaber og molekylevægt), som vil være ekstremt svære at adskille uden at skulle bruge indviklede derivatiseringer eller adskillelse med apparatur.

Jeg har selv lige postet en mulig fremgangsmåde til at isolere og oprense amfetamin uden at det er alt for avanceret, som rent teoretisk burde fungere, men da jeg ingen praktisk erfaring har med det kan jeg ikke sige om det vil virke 100%.

Citat:
Burde man i princippet ikke kunne få et helt rent produkt, hvis man først opløste sit amfetamin i vandig base, tilsatte organisk opløsningsmiddel, omrystede, rensede den vandige fase, lagde de organiske faser sammen, inddampede til et mindre volumen og herefter tilsatte vandig svovlsyre. Herefter omryste, vaske den organiske fase med mere svovlsyre og til sidst inddampe. Burde man så ikke få et rent sulfat-salt af sin amfetamin uden lactose og f.eks. kreatin?

Titel:
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
hmmm klister? - - det virker bekendt.

jeg oplevede engang, at en gut havde blandet sit amfetamin med kartoffelmel, og det giver altså en grød/klister substans, når det bliver varmet op til omkring kogepunktet.
Det var ikke meningen det skulle varmes så højt op, men jeg gik mig en tur, og kom tilbage til en dårlig overraskelse.
Hvis du har brugt meget mere vand end nødvendigt, har du fået noget cut-middel med i amfetaminen, og det kan være blevet til klister, under inddampningen?

Titel:
Junior medlem

Treasure skrev:
Er det en omkrystallisering du foretager dig? For i så fald skal din vandige fase varmes op og du skal tilsætte et minimum af vand, så din amfetamin lige netop kan opløses. Herefter henstiller du din kolbe til stuetemperatur og lader udkrystalliseringen ske langsomt. Ikke noget med at smide kolben i fryseren da for hurtig nedkøling giver sådan noget grød, og ikke krystaller. For at få flotte krystaller skal nedkølingen ske langsomt.

Hvorfor skulle han omkrystalisere hans amfetamin? For at undgå urenheder? Hvis dette er tilfældet, vil du så ikke fortælle noget mere om fremgangsmåden? :)

Titel:
Insane psychedelia user!

Ved omkrystallisering gør du nytte af at opløseligheden i et solvent falder og stiger med temperaturen. Ved høj temperatur er opløseligheden i de fleste solventer større end ved lave temperaturer.

Du kan derfor opløse en mængde amfetamin i et opvarmet solvent, og når opløsningen køler ned, vil opløsningen langsomt nå mætningspunktet og til sidst vil dit opløste stof begynde at fælde ud og der vil ske en krystalvækst. Krystalvæksten kan også påbegyndes ved at skrabe på indersiden af kolben/glasset med en spatel el. lign. eller ved at "så" en krystal. Tilsættes en mængde af dit stof i krystallinsk tilstand vil krystalvæksten ske rundt om den tilsatte krystal...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]