Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 23:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: gnister?
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: En hule
hey, jeg har nogle få gange oplevet at jointen laver små gnister når den tændes, og har tit undret mig over det, nu er det lige sket igen 2 gange med 80'er fed fra staden, så nu vil jeg ha en forklaring på det, er der nogle af jer der har oplevet det, og ved hvorfor det sker?

go røg

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: On top of myself i hope
det er små stykker af lighter stenen der slår gnister.

Titel:
Medlem

Jeg tror ikke det er de gnister Big-Mac hentyder til.
Jeg synes i øvrigt at det er som om potjoints slår flere gnister end hashjoints...

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Har også bemærket det, tror det er cannabisens olier der flamer up.
Sker også kun ved bedre røg.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Hvilken tobak bruger du? Og ja pot, med frø kan godt poppe og dermed kaste lidt gnistre far sig.... Men ellers er det ikke noget jeg umiddelbart bøwler med...=)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 6510 Gram
har set det med en hash joint med "masser" af gnister og tænkte WTF skete der lige der o_O og så ikke ud til at være flint pulver fra lighteren

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Jeg har prøvet det både ved hash og sinsemilla skunk, så det er ikke frøende.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: En hule
jeg kan ikke huske om jeg har prøvet det med skunk eller pot..

det var ikke noget ra lighteren, jeg sad min pinden og sugede mens den sprang heh..

vi brugte brune kings eller prince light

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Har også prøvet det for halvandet år siden eller noget. Det var dog i modsætning til hvad nogle andre der har svaret, med dårlig røg.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg vil da mene, at det er noget, der sker med dårlig hash. Som vi alle ved, er der jo alt muligt lort i dårlig hash, og det kan være alt fra hår til lort, der laver gnister i hashen.

Titel:
Medlem

Gæst skrev:
Jeg vil da mene, at det er noget, der sker med dårlig hash. Som vi alle ved, er der jo alt muligt lort i dårlig hash, og det kan være alt fra hår til lort, der laver gnister i hashen.
Nope, ikke kun. Jeg har oplevet at det er sket med dansk hjemmedyrket, frøfri pot. :)

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Big-Mac skrev:
jeg kan ikke huske om jeg har prøvet det med skunk eller pot..

det var ikke noget ra lighteren, jeg sad min pinden og sugede mens den sprang heh..

vi brugte brune kings eller prince light

Det ser også nogen gange for mig. Min teori er at det er lighter sten der er røger i mikset når jeg har nolleret hashen ud, som så bliver tændt af gløden.

Titel:
Medlem

Thomhash skrev:
Det ser også nogen gange for mig. Min teori er at det er lighter sten der er røger i mikset når jeg har nolleret hashen ud, som så bliver tændt af gløden.
HVAD?
Ligthersten i mixet? Som bliver tændt?
Det giver ingen mening i mit hovede. For det første så brækker ligter-"stenen" (som jo oftest ikke er lavet af sten nu om dage) ikke bare sådan i stykker, og for det andet giver det da ingen mening at den skulle ryge i mikset, for derefter at blive tændt. Jeg ved ikke med dig, men jeg har svært ved at sætte ild til sten (eller metal for den sags skyld) med en simpel lighterflamme eller jointglød.

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Jeg er ret sikker på at det har noget at gøre med fugtindholdet, i hvert fald hvis det drejer sig om det grønne - pot/skunk.
Enten fordi det er knastørt eller fordi der er for meget fugt i?
Ligesom brænde i et bål kan knitre og slå gnister.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Mungojohn skrev:
Thomhash skrev:
HVAD?
Det giver ingen mening i mit hovede. For det første så brækker ligter-"stenen" (som jo oftest ikke er lavet af sten nu om dage) ikke bare sådan i stykker, og for det andet giver det da ingen mening at den skulle ryge i mikset, for derefter at blive tændt. Jeg ved ikke med dig, men jeg har svært ved at sætte ild til sten (eller metal for den sags skyld) med en simpel lighterflamme eller jointglød.

Grunden til det er, at jeg kan huske et trick med at man kunne nulre lightersten ud i hånden, og så drysse det over en tændt flamme så gnistrer det. Men det er ikke noget jeg har tænkt dybere over . :P

Titel:
Medlem

har tit lagt mærke til de gnister og jeg mener de kommer fra tobakken.. nogle gange der er nogle masive stykker tobak som godt kan knase lidt når de tændes... synes det er fedt når det sker imens jeg suger et hoved hehe

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: On top of myself i hope
Citat:

Selvfølgelig ryger der små stykker af hver gang man tænder..
Prøv at rul på ligther hjulet, ud over en glød.
Jeg ved desværre ikke hvorfor stenen slår gnister(den består af Cerium, Lanthan og Jern)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted herude
Har hørt et sted at der er en meget lille smule krudt i cigarettet papir så det kan brænde lige og ikke går ud, så mon ikke at der også er lidt i joint papir.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Nope der er ikke krudt i jointpapir, heller ikke i cigaretpapir... Har dog hørt dette med krudt i tobakken, men det er jo det normale; folk kæder det hele sammen bare fordi de store grene i tobakken kan give en ffffss-lyd som krudt... Ergo er det jo krudt :roll:

Titel:
Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: København
Sayeh skrev:
Jeg ved desværre ikke hvorfor stenen slår gnister(den består af Cerium, Lanthan og Jern)

Ferrocerium har en evne til at antænde ved temperaturer omkring 150 og 180 grader C. Gnisterne er altså brændende metal. Der står en del mere om det på http://en.wikipedia.org/wiki/Ferrocerium og http://en.wikipedia.org/wiki/Pyrophoricity til de nysgerrige... :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]