Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 01:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Ja ser i.

Mig og 2 af mine venner(Den ene HAR røget hashish i 15 år) har gennem de sidste 3 dage siddet og slammede adskillige bonghoveder.
Problemet er at en af mine venner for EXTREM ond i halsen/lunger af bong. rygning.
Han ryger selv en pakke smøger om dagen, og er HELT frisk på den fede.
Vi har prøvede adskillige forskellige både købte og hjemmelavde bonger, men ALT gør ond i halsen på ham.
Han siger sågan at HAN VAR VED AT DØ!!!(WTF) han siger at når han suger bong føles det nogen gange som om han skal dø.
Dette har gjort ham BANGE for andre instrumenter såsom tjubang, chillum, spand (god grund;)) osv, nu tør han kun pinden.
Nå ihverthald er sagen at bong gør EXTREMT ondt på ham.

Hvad kan han gøre for at det ikke gør ondt på ham ??????

Takfor hjælpen.

God ryger;)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted herude
this1isright skrev:
Ja ser i.

Mig og 2 af mine venner(Den ene HAR røget hashish i 15 år) har gennem de sidste 3 dage siddet og slammede adskillige bonghoveder.
Problemet er at en af mine venner for EXTREM ond i halsen/lunger af bong. rygning.
Han ryger selv en pakke smøger om dagen, og er HELT frisk på den fede.
Vi har prøvede adskillige forskellige både købte og hjemmelavde bonger, men ALT gør ond i halsen på ham.
Han siger sågan at HAN VAR VED AT DØ!!!(WTF) han siger at når han suger bong føles det nogen gange som om han skal dø.
Dette har gjort ham BANGE for andre instrumenter såsom tjubang, chillum, spand (god grund;)) osv, nu tør han kun pinden.
Nå ihverthald er sagen at bong gør EXTREMT ondt på ham.

Hvad kan han gøre for at det ikke gør ondt på ham ??????

Takfor hjælpen.

God ryger;)

2 ord. stop rygningen. ihvertfald midlertidigt. og hvis det stadigt gør ondt om et par uger så søg læge!

Senest rettet af Roit 06 mar 2008 15:42, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Få fat i noget lyst godt rent marok, helst ikke mørkt/sort hash da det smager mere kraftigt end det andet

Derudover kan det være en ide at bruge grøn look til mixet da det gør det en del nemmere og behaligere at ryge. Derudover så put omkring 1:1 i fylde ikke vægt, for at minimere tobakken

Mind din ven om at han aldrig må hoste røgen ud, det gør alt værre. Host som du vil efter, men ikke med røg

Titel:
Medlem

Xpert skrev:
Få fat i noget lyst godt rent marok, helst ikke mørkt/sort hash da det smager mere kraftigt end det andet

Derudover kan det være en ide at bruge grøn look til mixet da det gør det en del nemmere og behaligere at ryge. Derudover så put omkring 1:1 i fylde ikke vægt, for at minimere tobakken

Mind din ven om at han aldrig må hoste røgen ud, det gør alt værre. Host som du vil efter, men ikke med røg

:yeah:
Nu ved jeg heller ikk hvor godt i rister det.. Men ellers så giv det en rigtig god gang i gryden ved god varme, indtil det ikk lugter af noget mere.. Ellers kunne en Vaporizor anbefales.. Du kan rent faktisk lave en selv.. Der ligger et link til det på DCF..
Er sgu i godt humør idag :P så her er linket: http://community.dcfonline.dk/index.php ... pic&t=6595

Titel:
Medlem
Brugeravatar

jeg ved godt hvordan man laver en vape men tak for tippet.

Men jeg tror det har noget med "tobak" og gøre for vis jeg eller han ryger ren hashish (klump, skunk, pot) gør det ikk ondt, på ham, og det er meget mildere for ham.

Og ja, tobakken ER ORDENLIG risted.

Please svar mig, jeg vil gerne hjælpe ham.

God Ryger;)

Titel:
Medlem

jeg kan i alt fald ikke hjælpe så.. men held og lykke.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rundt på gulvet
Put så meget i hovedet at det svare til et hiv af en joint. Det er tricket.

Synes heller ikke der er noget værre end sådan et kæmpe bong sug. AD!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2100 KBH
Kender du til vandristning? :)

det er efter mine astma lunger det bedste :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Bare et spørgsmål?

Hvorfor må man ikk hoste røg ud ?

God Ryger;)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ang. hoste så irriterer det halsen meget mere end hvis man når og puste ud inden man hoster.

Pas også på ikke at riste FOR meget, hvis tobakken bliver sort så smager det krads og grimt. Prøv at riste en smøg i lang tid over svag flamme, giv det god tid uden at brænde. Smøgen må ikke blive sort på ydersiden!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Xpert skrev:
Pas også på ikke at riste FOR meget, hvis tobakken bliver sort så smager det krads og grimt. Prøv at riste en smøg i lang tid over svag flamme, giv det god tid uden at brænde. Smøgen må ikke blive sort på ydersiden!

Da også lidt svært at riste en cigaret i hånden perfekt og nikofrit nok til bongmix? :) Ikke for at fluekneppe. Gryde/leverpostejsbakke/sølvpapir eller vandristning ville være at foretrække. Det er absolut ikke for at prøve at belære, for jeg er hundrede procent klar over, at du udemærket er klar over det. Det er mere til folk der læser det.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Uden tvivl, frarådes også til folk der ikke ryger smøger, men da han ryger så så jeg ingen probs i det. Glemte dog at skrive det. Hovedsagen var bare at det godt kan virke utroligt hårdt og grumt at ryge hvis smøgen er ristet (brændt) for meget. Selvom den ikke er brændt kan den godt være godt ristet, derfor det med tålmodigheden og god tid :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ja ok.
Problemet er bare at han er blevet så "BANGE" at han ikk tør prøve en gang til (næsten).
Og han kan ikk lade være med at hoste LIGE efter han har suget hovedet.

God Ryger

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2100 KBH
this1isright skrev:
Ja ok.
Problemet er bare at han er blevet så "BANGE" at han ikk tør prøve en gang til (næsten).
Og han kan ikk lade være med at hoste LIGE efter han har suget hovedet.

God Ryger

Prøv at få ham til at tage mindre sug, og så vis det går godt kan han prøve sig lidt frem med større og større sug.. ville jeg gøre vis jeg havde samme problem

Go ryger herfra

Titel:
Medlem

Rist tobakken godt og grundigt uden den bliver sort som sagt længere oppe, og har i evt. prøvet med masser af isterninger og lidt iskoldt vand?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: paradisæblevej 111
Udover alt det der er skrevet med rist, valg af tjald osv så må jeg også følge op på den med isterninger og koldt vand.

Det er ultrabehageligt for halsen.... MEN! Man skal ikke overvurdere. Husk han stadig skal ta små lunger. For man kan ikke mærke hvornår man har fået tilstrækkeligt. og så giver det bare bagslag :D Fuck nogle erfaringer.. hehe. men go for it :)

mini

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Tror egentlig bare han skal holde sig lidt fra bongen, ryge lidt pinde og tage det roligt, så kan han jo eventuelt se om han får mod på bongen igen? Ingen grund til at presse ham til at ryge bong igen.

Titel:
Medlem

Hvor stor er den bong i ryger på? jeg ved ud fra mine egne erfaringer at det er mere behageligt at ryge på en bong på størrelse med en ½ liters flaske frem for en på størrelse med en 1½ liters flaske eller større....

det hjælper også meget hvis man suger stille og roligt hele vejen igennem istedet for bare at suge alt hvad man kan.. din ven kan evt tage hovedet på bongen over 2 omgange.. altså så han ikke suger så lang tid på hovedet men til gengæld gør det 2 gange...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

kemal skrev:
Tror egentlig bare han skal holde sig lidt fra bongen, ryge lidt pinde og tage det roligt, så kan han jo eventuelt se om han får mod på bongen igen? Ingen grund til at presse ham til at ryge bong igen.

:yeah: Hvor svært ka' det være!? Hvis det gør så ondt når han ryger bong, at han "tror han skal dø", ja så lader man sgu da være med at ryge bong! :D Det er altså virkelig en no-brainer for mig... :)

Han ryger 20 smøger om dagen, og ryger måske også hash hver dag, og I lyder som nogle hardcore rygere :wink: no offence, så det er vel i bund og grund ikke så underligt, hvis hans luftveje er blevet lidt fucked - nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor længe han har røget så meget hver dag, men alligevel.

Den her type forespørgsler tjener altså ikke noget godt, i forhold til at bryde fordomme omkring stenede hashrygere... :) No offence igen - jeg ryger selv en hel del hash.

Hvis din kammerat virkelig ønsker at kunne ryge bong igen, så må min anbefaling være, at han dropper smøgerne - og måske endda al røg i et stykke tid. Nu kan jeg selvfølgelig ikke vide det på forhånd, men det er vel ret ofte tilfældet hvis man ryger 20 smøger om dagen, samt ofte hash, men kunne det tænkes, at din kammerat ikke har den bedst kondition? Hvis det er tilfældet, og nok også under alle omstændigheder, så skulle han måske påbegynde motionstræning.
På den måde, hvis kombineret med nul røg, så burde han indenfor en overskuelig fremtid kunne forbedre sine luftvejes tilstand - hvorved han indenfor en overskuelig fremtid burde kunne slamme et par bonghoveder i ny og næ.

Held og lykke til din kammerat herfra i hvert fald! :wink:

:joint:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Xpert skrev:
Ang. hoste så irriterer det halsen meget mere end hvis man når og puste ud inden man hoster.

:shock: :shock: :shock: :shock: Må den ik blive sort ?! Jamen, kan man godt riste en smøg med sin lighter uden den bliver sort ? og hvad er problemet i den bliver sort ? der var squ lige noget jeg ik vidste :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]