kemal skrev:
Tror egentlig bare han skal holde sig lidt fra bongen, ryge lidt pinde og tage det roligt, så kan han jo eventuelt se om han får mod på bongen igen? Ingen grund til at presse ham til at ryge bong igen.
:yeah: Hvor svært ka' det være!? Hvis det gør så ondt når han ryger bong, at han
"tror han skal dø", ja så lader man sgu da være med at ryge bong!

Det er altså
virkelig en no-brainer for mig...
Han ryger 20 smøger om dagen, og ryger måske også hash hver dag, og I lyder som nogle hardcore rygere

no offence, så det er vel i bund og grund ikke så underligt, hvis hans luftveje er blevet lidt fucked - nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor længe han har røget så meget hver dag, men alligevel.
Den her type forespørgsler tjener altså ikke noget godt, i forhold til at bryde fordomme omkring stenede hashrygere...

No offence igen - jeg ryger selv en hel del hash.
Hvis din kammerat virkelig ønsker at kunne ryge bong igen, så må min anbefaling være, at han dropper smøgerne - og måske endda al røg i et stykke tid. Nu kan jeg selvfølgelig ikke vide det på forhånd, men det er vel ret ofte tilfældet hvis man ryger 20 smøger om dagen, samt ofte hash, men kunne det tænkes, at din kammerat ikke har den bedst kondition? Hvis det er tilfældet, og nok også under alle omstændigheder, så skulle han måske påbegynde motionstræning.
På den måde, hvis kombineret med nul røg, så burde han indenfor en overskuelig fremtid kunne forbedre sine luftvejes tilstand - hvorved han indenfor en overskuelig fremtid burde kunne slamme et par bonghoveder i ny og næ.
Held og lykke til din kammerat herfra i hvert fald!