Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 15:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hej alle sammen.

Vil lige starte med at sige, at det er super lækkert med sådan et forum her.

Jeg har lige lidt spørgsmål - jeg tror jeg vil gro lidt udendørs i år, men jeg ved ikke hvor meget jeg skal gro? Hvor mange planter? Jeg regner med, at det jeg gror er noget jeg og tre andre gutter skal ryge et par gange om måneden, men jeg har slet ingen idé om hvor meget én plante kan producere og derfor hvor mange jeg skal have, hvor meget plads jeg skal sætte af til det osv.

Så vil jeg høre hvor lang tid der egentlig går fra plantning til første hiv? Altså, selvfølgelig kommer dette an på sorten, vejret og mange andre, men som et fingerpeg, hvad siger man så?

På forhånd tak!

Titel:
Medlem

Geografisk sted: På flugt
Nu du selv siger at du ingen idé har om hvor meget røg du kan få ud pr. plante osv. kunne det så ikke tænkes, at du kunne gå igang med at læse lidt op på emnet om dyrkning. Køb eller lån en bog om emnet. Eller tjek Christian Florestans (er ikke sikker på det er stavet rigigt) guide ud. Kan ikke lige huske linket. Måske nogle andre kan smide linket ud.

Det er sjovt og forholdsvist nemt at dyrke sit eget cannabis, men det kræver altså at man lige skænker teorien en smule af sin tid.

Held og lykke med projektet :)

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Skeletor skrev:
Nu du selv siger at du ingen idé har om hvor meget røg du kan få ud pr. plante osv. kunne det så ikke tænkes, at du kunne gå igang med at læse lidt op på emnet om dyrkning. Køb eller lån en bog om emnet. Eller tjek Christian Florestans (er ikke sikker på det er stavet rigigt) guide ud. Kan ikke lige huske linket. Måske nogle andre kan smide linket ud.

Det er sjovt og forholdsvist nemt at dyrke sit eget cannabis, men det kræver altså at man lige skænker teorien en smule af sin tid.

Held og lykke med projektet :)

Selvfølgelig! Jeg regner heller ikke med, at det bare lige er noget man sådan gør - jeg er helt overbevist om at det kræver en vis form for dedikation og læsen op. jeg har også lige reserveret hampedyrkerens håndbog og jeg er igang med cf-guiden, men jeg synes ikke jeg kan se noget sted, hvor der står noget om mængde etc.

Men jeg prøver at læse videre og se om jeg får svar på mine spørgsmål..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: North State :)
Tror i får nok ryger ud af 10 planter, næsten uanset hvor galt det går... Vil tro du kan ryge dit hjemmedyrk omkring august? men aner det egenligt ikke helt.. : )

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Hvis man skal have en fuld cirklus, altså ikke har autoflowering strains som 'low ryder' der går i blomst efter tid og ikke efter sollys, og man planter maj-april, vil de hvis de være modningsklare omkring oktober til start september. Derfra skal det tørres (noget alt for mange gør for lidt ud af, undertegnet inklusiv) så hvis dette gøres på ordentlig vis vil du i start december have mulighed for at indånde veldyrket og veltørret pot.

Vh
BisMann

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

BisMann skrev:
Hvis man skal have en fuld cirklus, altså ikke har autoflowering strains som 'low ryder' der går i blomst efter tid og ikke efter sollys, og man planter maj-april, vil de hvis de være modningsklare omkring oktober til start september. Derfra skal det tørres (noget alt for mange gør for lidt ud af, undertegnet inklusiv) så hvis dette gøres på ordentlig vis vil du i start december have mulighed for at indånde veldyrket og veltørret pot.

Vh
BisMann

Ja, der er mange, der skriver, at jo længere tid det tørre des bedere næsten, så det vil jeg prøve at overbevise mig selv og min tålmodighed om. :)

Nu har jeg fået kigget lidt mere på CF-guiden og den siger, at det er en god idé at begynde at gro indendørs og så så dem i slutningen af april afhængigt af vejrudsigten, så jeg tror at jeg her i påskeferien vil anskaffe mig lidt udstyr og derefter så planterne indenfor og så senere udenfor..

Uha, jeg får næsten sommerfugle i maven - det er spændende det her :)

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Nu har jeg fået lidt mere styr p åtingene, med hensyn til udstyr, hvor, hvornår etc.

Men jeg ved ikke helt hvad jeg skal have plantet. Jeg vil gerne have skunk og pot. Så jeg har kigget på følgende;

Skunk:
10 frø: Purpurea Ticinesis x (E-Rocket x Danish Passion)
10 frø: Danish Passion
10 frø: Early Durban x Helvetica

Pot:
10 frø: Thyphoon pot

Men jeg ville egentlig gerne have flere slags pot måske? Hvad vil i anbefale til en førstangs? Jeg vil gerne have lidt forskelligt også sådan at jeg kan lære en masse. Jeg har ca. 5x5 m (måske 7x7) at gøre godt med og et par planter af hver er vel rimeligt. Når man bestiller 10 frø, så er der vel også nogle af dem der bliver til hanner og sådan. Hvor mange af de 10 frø kan man regne med bliver til noget?

Man kan vel også når man får en hun beskærer den og så planter videre fra den?

Jeg kan ikke rigtig finde noget om det pågældende i groguiden eller på forummet. Det er lidt svært at søge efter.. Men hvad siger i? Links og sådan er også velkomment!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]