Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 20:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: North State :)
Hej:)
Jeg står lidt i det dilemma at jeg har forberedt 70 små potter med en god spirrings-jord, og en masse bede, og jeg modtager mine 70 frø fra DCF om ca. 2 uger. Og det har egentlig ikk så meget med sagen at gøre.
Jeg har tænkt at så frøende ned i potterne og så stille alle potterne op på taget i et fugle sikret bur indtil de er 10 - 20 cm, så jeg kan plante dem ud i mine bede. Men er det dumt at lade så mange planter være udenfor i deres startperiode? Er det farligt for dem? For det skulle jo være optimalt at give dem et par uger indendørs først, hvilket jeg ikke syns jeg har plads til... (har dog tænkt at forespirer / "udklække" de fleste af frøende indenfor med vat metoden). De skulle alle være gode danske ude sorter?

Royal Dane
G-Mix
DCF´s UdeSkunkMix
Grøn Midtsjælland
Oldfarmer Nepal
NGsativa
DCFs PotMix

Håber nogen kommer med et beroligende svar! Tak:)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Betingelsen for at starte planterne op udendørs er at der ikke kommer frost, så hold øje med vejret, og start evt. lidt senere.
Hvis du forspire alle frøene mellem tallerkener med vådt toiletpapir i, så vil jeg mene du kommer langt. Men nu det er 70 planter, så start evt. nogen af dem op i en vindueskarm (helst sydvendt, vestvendt) så har du da i hvert fald nogen hvis det skulle gå galt på taget.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Yes, det lyder som en god idé. Plejer ikke have så mange frø, så nu er der råd til at eksperimenterer lidt forskelligt :)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Ellers kunne der måske være mulighed for at stille planterne i et minidrivhus ovenpå taget?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

BisMann skrev:
Ellers kunne der måske være mulighed for at stille planterne i et minidrivhus ovenpå taget?

Ja god idé, jeg har et lille akvarium til rådighed, det kan måske bruges som drivhus:)

Har du eller nogen anden, nogen erfaringer om frø fra DCF-frøbanken.. For er lidt bekymret om at jeg måske kun får 40-50 af frøene eller ligende til at spirer? Det kunne nemlig godt tænkes.. havde glemt at tænke på det, da jeg fyldte 70 potter op med muld, leca nødder og sand... : )

Titel:
Medlem

[quote="Rasta Drengen]
Har du eller nogen anden, nogen erfaringer om frø fra DCF-frøbanken.. [/quote]

De er IMO ganske glimragende..
Har ikke haft problemer med dem

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Ja har også kun oplevet gode ting med dcf ud over deres Nepal jeg ikke fik noget synderligt ud af. Men havde en spiringsprocent på 100 % sidste år, men du skal nok regne med noget lign. 70-80 % spiring på Så mange frø.

Senest rettet af Bismann 09 mar 2008 22:33, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Okay, lyder nice nok så.. Forventer os alt bedre end sidste år, da 10 ud af 40 frø spirede.. Bryder mig ikke om stadens frø: )

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]