Hej !
jeg er selv gammel bongryger og har røget i 4-5 år
er nu stoppet og ryger ikke hash værdag, kun til hygge i weekender osv.
MEN
Jeg havde store problemer selv i starten.
Det sve i min hals og svælg, jeg hostede og hostede og fik også mine dejlige astmaanfald sommetider.
Men det ku lidt medicin ordne.
Det værste var nu at jeg fik så meget choker på at det netop er som om " jeg dør sku "
Jeg fandt ud af at jeg simpelthend sugede forkert.
jeg sugede det for " voldeligt " ned i lungerne.
Prøv at træn ham op med lidt mindre hoveder, og lav måske udgangen på hovedet større så det er lættere at suge ud.
OG RIST nu det mix ordenligt.
Nogle ka klare et negomix andre blir kvalt.
RISTE GUIDE TIL BONG LAVES NU :
Gør følgene.
Lav en skål af sølvpapir.
Brug en rund genstand som form evt. en kop hvor dens hang sidder langt oppe, og ikke en lille kop.
Sæt koppen på det FLADE søvlpapir, sørg for at koppen er længere imod det ene hjørne end det andet.
Så start med at forme det korteste hjørne rundt om koppen og sørg for ikke at røre det der skal være bunden ( så får du en glattere bund, og det hjælper tobakken med at "glide" bedre, og det brænder ikke lige så let på )
Fold derefter siderne og til sidst bagenden, nu vil du bemærke at der er mere bagende og ikke plads til at lave en ligeså kort side som de andre 3,
derfor at du laver et fint håndtag ud af det, når håndtaget er lavet, tager du lige og retter siden til på indersiden af skålen der hvor håndtaget er.
det gør du ved at presse " revnerne " godt sammen.
Så tager du en pegefinger og retter den forsigtigt ud nede i bunden for folder osv, til den er nogenlunde glat.
prøv engang at lugte meget forsigtigt til den røg,, den stinker og den svir i næsten,,, senere vil røgen begynde at lugte milere og milere, og til sidst lugter den slet ikke, og svir sleeet ikke.
Plus du vil bemærke at tobakken ser " mørkere ud " IKKE SORT ELLER FORKULEDE !
Så er tobakken klar..
ta nu et halvt til et helt gram Udnollede hash og prop ned i din skål.
varm det op i kort tid, til du ka mærke at tobakken blir " tungere " i skålen.
Held HURTIGT det op i din bongmixeskål, og begynd med det samme at mase tobakken imod hashklumperne, med spidserne af din tommel og fuck og pejefinger.
( du skal ikke have pikhud på fingrene til dette her, da man ka brænde sig lidt )
Gør dette til at hash mixet er fint.
Det jeg kalder et " muddermix "
skrap derefter resterne af dine fingre ned i skålen ( nogen siger at det er det bedste der sidder der )
________
Rygningen
den bør forgår sådan her.
Sug hovedet igang stille og roligt, hvis der ikke er gløder i det hele endu så gi et hurtigt hårdt sug fra dig, til det hele er andtændt.
Så stille igen til røgen er ved at være helt oppe.
( for nogen hjælper det at tage en 3 sek pause og puste ud og tage en inhånding igen, og derefter puste ud, det skal gå tjep, da røgen kradser mere jo længere den blir i bongen )
Sug nu til men ikke alt hvad du kan.
Og selv om det svir så sug det hoved heeelt ud !
det ka føles ubehaligt, men tro mig det bliver bare være hvis du stopper midt i det hele, for så blir røgen tilbage i din hals og sætter sig og kradser plus du nok kommer til at hoste det ud, vilket virkelig ikke kan anbefaldes.
NED i lungerne med det til du ikke har plads til mere.
hold det i nogle sekunder hvis du kan, og pust ud.
når du puster ud, la vær at slippe alt ud på 1 sek
Slap af udhaler stille og roligt, og mærk varmen og glæden brede sig

Det kan forpeste dit liv... det forpestede min hjerne, mine lunger, og mange sygdomme kan også smitte igennem bongen hvis man ryger mange på den, og selv om man kun ryger en, så er svamp der stadig.
Go ryger derude.