hamp skrev:
Hvordan med mængden af alkohol? Det ødelagde ikke trippet at der vel også kom en betragtelig alkohol rus ind over?
Jeg var vist lidt søvnig igår. Beklager! Som Azhole skrev kan man afdampe alkoholen (NB! - pas nu på med den slags), hvilket jeg også gjorde. I betragtning af, hvor relativt lidt alkohol jeg brugte, ville jeg ikke tage mig den ulejlighed en anden gang. Men hvis man bliver fuld af at lugte til en nisseøl, så er det sikkert ikke nogen god idé + at det jo i hvert fald også kommer en del an på, hvilket kaktus:alkohol forhold man anvender.
Og det kan sagtens ske at man ville få meget mere ud af det ved f.eks. at bruge meget mere/stærkere alkohol, eller lave gentagne udtrækninger, som jeg vist tror det bliver anbefalet i tråden, der er linket til på Mycotopia. Som sagt så tør jeg ikke udtale mig om metodens effektivitet i forhold til almindelig nedkogning. Det er ikke sikkert den er ideel for folk, der skal betale i dyre domme ud af deres næsten tomme lommer for deres kaktus, og derfor gerne vil sikre at der ikke er et milligram, der går til spilde.