Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 00:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hey, er totalt noob når det gælder ekstrakter. Overvejer at bruge denne opskrift:

http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=21110

Ville bare lige høre om i tror rensebenzin og ethanol(denatureret, desværre) fra matas kan bruges? Jeg har ikke just den store adgang til kemilaboratorier, så jeg må jo tage hvad der kommer :)

Jeg har søgt på de andre tråde, men der popper sikkert nye spørgsmål op undervejs og så håber jeg i kan bære over med at jeg bumper denne tråd :)

Håber I gider hjælpe!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Ja det kan det... Men hvorfor tog du ikke noget isopropylalkohol i Matas når du nu var der? :)

Denatureringsmidlet fordamper ved ca. samme temperatur som ethanolen så det virker fint nok

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Xpert skrev:
Ja det kan det... Men hvorfor tog du ikke noget isopropylalkohol i Matas når du nu var der? :)

Denatureringsmidlet fordamper ved ca. samme temperatur som ethanolen så det virker fint nok

Hey, tak for svaret.

Isopropylalkohol er bedre, eller jeg kan bruge det til noget sjovt i fremtiden? Jeg tager ned i Matas nu, så "skaden" er ikke sket :)

Som du nok kan gætte er jeg lige begyndt med de "kemiske processer".

For resten, vil isopropylalkoholet fjerne det N-heptan der er i rensebenzinen? Det vil jeg sgu helst ikke have i kroppen ;)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

GangsterMark skrev:
Xpert skrev:

Hey, tak for svaret.

Isopropylalkohol er bedre, eller jeg kan bruge det til noget sjovt i fremtiden? Jeg tager ned i Matas nu, så "skaden" er ikke sket :)

Som du nok kan gætte er jeg lige begyndt med de "kemiske processer".

For resten, vil isopropylalkoholet fjerne det N-heptan der er i rensebenzinen? Det vil jeg sgu helst ikke have i kroppen ;)

N-heptan = rensebenzin. Nu orker jeg ikke lige at tjekke processen, men jeg går ud fra, at rensebenzinen er det, der skal fordampe. Derfor fordamper alt N-heptanen, så der er ingen grund til at være bange for det.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Tak Gæst!

Lige et andet spørgsmål: Når jeg knuser frøene til at starte med skal jeg vel også knuse skallen? Og så skal det være knust så fint som muligt?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Tror jeg fik fat i det meste, det ligger i hvert fald i benzin nu..

Men jeg skal udenbys de næste par dage, så kan jeg fylde ethanol og frøene i en flaske i og så tage flasken med i en taske et par timer og så stille den i et skab når jeg når frem uden der sker noget(tænker varme i tasken, evt. rysteture osv)?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
GangsterMark skrev:

Men jeg skal udenbys de næste par dage, så kan jeg fylde ethanol og frøene i en flaske i og så tage flasken med i en taske et par timer og så stille den i et skab når jeg når frem uden der sker noget(tænker varme i tasken, evt. rysteture osv)?

Ja, det kan du sagtens. Teoretisk set er det faktisk bedre at det opbevares varmt og rystes, i og med de fleste kemiske reaktioner sker bedre og hurtigere i varme samt ved omrøring.

Du kan dog også lade det stå på punkt A, for jo længere tid det står, des længere tid har det til at reagere fuldstændigt, hvorved flest muligt alkaloider bliver udskildt.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

And skrev:
GangsterMark skrev:

Ja, det kan du sagtens. Teoretisk set er det faktisk bedre at det opbevares varmt og rystes, i og med de fleste kemiske reaktioner sker bedre og hurtigere i varme samt ved omrøring.

Du kan dog også lade det stå på punkt A, for jo længere tid det står, des længere tid har det til at reagere fuldstændigt, hvorved flest muligt alkaloider bliver udskildt.

Tak for svaret, And.. Altså du mener, med punkt A, bare at lade det stå i min lejlighed og passe sig selv(kan godt være jeg bare er en noob der ikke fatter noget)? Regner med at jeg vil have det til at stå i Ethanol i 6-7 dage cirka.. Kan det gå galt hvis det står i ethanol i omkring 10 dage(skal på studietur om en uges tid, og der vil jeg sgu ikke tage flasken med :P)?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
GangsterMark skrev:
Tak for svaret, And.. Altså du mener, med punkt A, bare at lade det stå i min lejlighed og passe sig selv(kan godt være jeg bare er en noob der ikke fatter noget)? Regner med at jeg vil have det til at stå i Ethanol i 6-7 dage cirka.. Kan det gå galt hvis det står i ethanol i omkring 10 dage(skal på studietur om en uges tid, og der vil jeg sgu ikke tage flasken med :P)?

Jeps, punkt A er din lejlighed. Så vidt jeg ved vil de ekstra dage ikke komme til at gøre nogen forskel, men jeg har kun teoretisk erfaring.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
det vil blot betyde at du muligvis kunne traekke en smule mere lsa ud af froeene ved at lade det staa i ethanolen lidt laengere tid :wink:

god tur :P

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Geografisk langt væk...
Hey lige et lyn spørgsmål på vejen.. (jeg er lige på nogle morning glory frø, så orker ikke at skrive den store roman) :peace: Kan det lade sig gøre at bare spise HBWR frø uden at lave et ekstrakt ud af det, har kun prøvet at lave ekstrakter.. Men bliver man fuldstændig overdrevet syg og dårlig at lade være?? Så lige et andet spørgsmål. Jeg håber nemlig på at jeg kan trippe i morgen igen på HWBR istedet bare og rejse ud af min sjæl og over i min bedste vens sjæl :) men kan man godt tage frø dagen efter et trip, fordi på LSD kan man ikke bare sådan fra den ene til den anden dag gøre det :S Desværre..??..

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
:moved:

Titel:
Jeg vil personligt anbefale ikke at lave ekstrat da det virker noget bedre og jeg synes bivirkningerne er stærkt overdrevet.

OT: Jeg skal trippe med min storebror i weekenden og det er hans første gang så det bliver interessant :lol: Bliver alt for sjovt :P

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Til små og mindre doser kan jeg tilsyneladende anbefale ekstrakt i fx. ren vodka uden inddampning til sidst

Opløs frø i 1:20 eller lign. i 24 timer og indtag ved at holde væsken i munden i 10 min. Onset på max 30min uden kvalme (måske dosisafhængig, kun prøvet med mindre doser)

Dejlig effekt, god potens (slikkede en smule der var røget ved siden af op i morges, gulvet bølger svagt her 9 timer siden

Skal nok vende tilbage med mere viden

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
Xpert skrev:
Til små og mindre doser kan jeg tilsyneladende anbefale ekstrakt i fx. ren vodka uden inddampning til sidst

Opløs frø i 1:20 eller lign. i 24 timer og indtag ved at holde væsken i munden i 10 min. Onset på max 30min uden kvalme (måske dosisafhængig, kun prøvet med mindre doser)

Dejlig effekt, god potens (slikkede en smule der var røget ved siden af op i morges, gulvet bølger svagt her 9 timer siden

hvor mange froe snakker vi om expert?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Lavede ekstrakt af 10 stykker (1,1g) hvor jeg brugte omkring 10-20ml vodka på 40%

Trak i nogle timer

Den hurtige respons fra stoffet virker åbenbart kraftigere? Tror ikke jeg har indtaget mere end 3-5 frø i går/dag med mindre det bundfælder sig
Effekten var dog yderst dejlig, meget lidt bodyload modsat normalt og afslappet følelse af velvære i kroppen. Fuldstændig afklaret lækker følelse i kroppen og mindre visuals dog langt fra på samme plan som 13 frø rent

Skal nok update med lidt mere specifikke tal på og en vurdering af effekten...

Jeg har været lidt imod ekstraktet da jeg tror det fjerner nogle af indholdsstofferne fra frøene der giver en del af trippet. Efter at have afprøvet frøene sammen med en ven der har prøvet LSA ekstrakt i sverige for en del år siden, fandt jeg ud af at der var halv-stor forskel i virkningen. Psylvester skrev også til mig og var overrasket over effekten af 5 frø uden ekstrakt.
Derfor var jeg lidt pessimistisk overfor mit eget forsøg på ekstrakt i forgårs, men jeg kom frem til at trække direkte med aklohol uden at bruge heptan, forhåbentligt får jeg et koncentrat med ca. samme indholdsstoffer som de alm. frø

Min foreløbige overbevisning siger mig at de virker nogenlunde som de andre, skal lige have afprøvet en ordentlig dosis i dag

Titel:
Junior medlem

Hey er helt ny her på siden så bær li over med mig hvis jeg poster et forkert sted :? . Men da jeg fandt et emne der stort set svarede til det jeg ville spørge om "låner" jeg lige denne tråd..

har tænkt på at købe nogen HBWR frø men er i tvivl om hvad jeg skal gøre ved dem.. Har læst en masse indlæg herinde og søgt en masse, men næsten alle gør det forskellig, så det er lidt svært at finde hovede og hale i det :P

Kan man godt bar spise dem rå? og i så fald skal man så pille skalden af? har hørt noget om at der er noget gift deri. skal man knuse dem, og tage dem som bomber eller noget helt andet?

Eller skal man lave en ekstrakt (den som xpert bruger ovenover med vodka) hvis ja, hvordan skal man bære sig af? skal man knuse frøene eller ej? og skal man tage skalden af?

En eventuel dosis til begge metoder modtages med kyshånd ;) det skal siges jeg aldrig har prøvet HBWR før

Titel:
Medlem

Xpert skrev:
jeg kom frem til at trække direkte med aklohol uden at bruge heptan, forhåbentligt får jeg et koncentrat med ca. samme indholdsstoffer som de alm. frø
Husk at melde tilbage om det viser sig at være tilfældet :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Xpert skrev:

Hej, det lyder ret spændende. Så man skal bare knuse omkring ti frø(evt. dele dem med en ven) og så smide dem i vodka i 24 timer? Hvad med kvalmen? Jeg synes det lyder ret vildt at holde væsken i munden i ti minutter... Skal man også drikke det?

Måske er det egentlig lidt dumt at jeg laver ekstrakt af kun ti frø.. Jeg tror jeg vil prøve noget af det du snakker om med de resterende 20 frø. Meld tilbage, er meget nysgerrig, og det er jeg sikker på der også er andre der er :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

licoq skrev:
Hey er helt ny her på siden så bær li over med mig hvis jeg poster et forkert sted :? . Men da jeg fandt et emne der stort set svarede til det jeg ville spørge om "låner" jeg lige denne tråd..

har tænkt på at købe nogen HBWR frø men er i tvivl om hvad jeg skal gøre ved dem.. Har læst en masse indlæg herinde og søgt en masse, men næsten alle gør det forskellig, så det er lidt svært at finde hovede og hale i det :P

Kan man godt bar spise dem rå? og i så fald skal man så pille skalden af? har hørt noget om at der er noget gift deri. skal man knuse dem, og tage dem som bomber eller noget helt andet?

Eller skal man lave en ekstrakt (den som xpert bruger ovenover med vodka) hvis ja, hvordan skal man bære sig af? skal man knuse frøene eller ej? og skal man tage skalden af?

En eventuel dosis til begge metoder modtages med kyshånd ;) det skal siges jeg aldrig har prøvet HBWR før

Prøv at klikke på linket jeg har opgivet i den første post. Og søg eventuelt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]