Prometheus skrev:
Portuz skrev:
Prometheus: Hvad så med dem som ikke kan styre sig selv, deres forældre kan heller ikke styre dem, eller også er det bare gode til at skjule det de laver?
Hvis folk ikke kan styre sig selv uden at Store Moder Stat administrerer alt som er det mindste farligt, er det vist på tide at mekanismerne for evolutionær selektion træder i kraft igen. Hvor vil du stoppe? Skal man indhente en tilladelse for at købe lightergas eller benzin? Skal alle NSAID-præparater som folk er dumme nok til at overdosere på være receptpligtige?
I begge to i hver sin lejr, i er!
Prometheus lyder til at have temmelig styr på sig selv, hvilket jeg også tror han har. Derfor er det let for ham, med hans viden om emnet, at udøve en anden form for selvkontrol, end så mange andre.
Portuz lyder til at have lidt mere fat i hvad der foregår på gaden i danmark. Fordi der er mange der lammer sig, kun for at lamme sig. Ikke noget rekreationelt, ikke noget bevidsthedsudvidende, kun ren eskapisme.
Men derfor er der ingen grund til at gøre standard medicin receptpligtigt.
Hvem har lyst til skadestuerne/vagtlægerne skal bruge deres tid på at skrive recepter ud på kodimagnyler, dexofaner, marzine og hvad der nu ellers er af spændende sager derude?
Seriøst, folk skal bare til at sætte sig lidt mere ind i, hvad de gør ved sig selv og deres krop. Har flere gange oplevet folk prøver E ,for første gang fordi en af deres venner siger "DET MEGA SJOVT MAND!!".
Men det er vel ikke kun med stoffer folk er sådan, det jo samme lamme tankegang man ser når 18-23årige, gang på gang tror de er rallykører.
Sikke mange mennesker der er døde pga folk er hjernedøde eller bare følger med strømmen.
Fordi det jo helt fint at banke sine børn, altså naboen gør det, så det vel ok?
Tror jeg er endt ude på et sidespor med den her post, men er pænt efterlam og godt skæv.
Vil egentligt bare give jer begge ret og komme med min egen mening....