hejkarlåge skrev:
Okay..
Her er lige et signalement af mig (i korte træk):
Så kan I se om det, for mig, er forsvarligt at prøve svampe.
- 19 år
- Rimelig følsom
- Tænker meget over hvordan jeg er (hvad jeg gør, siger og har gjort fx)
- Tænker nogle (få) gange over, om jeg er god nok som jeg er, tvivler
lidt på mig selv, men det er ikke noget der gør mig deprimeret eller
sådan.
- Morten..

Hej Morten. Jeg kan identifisere mig selv enormt meget i hvad du skriver. Jeg er også sådan en person der tænker rigtig meget over tingene. Både over mig selv, men også andre ting, spekulerer osv. Så er jeg også en meget følsom person i forhold til mange andre drenge i hvert fald. "Jeg bliver nemt rørt". Og jeg har det også med at tvivle på mig selv, men jeg føler dog at jeg har fået vendt det punkt markant! Har fået meget mere selvtillid på blot få dage faktisk.
Men min første anskuelse var at psykedelika ikke var noget for dig. Den "fordom" har jeg dog fået klippet ud af mit hovede nu. For jeg kan se at du saktens kan benytte dig af psykedelika. Jeg tror bare at du skal bruge meget tid på at forberede dig rent mentalt. Prøv kun at tænk positivt omkring dit kommende trip. Jeg har haft et rigtig slemt trip på Copolandia Cyanescens 1gram tør, alt for stor dosis til mig, som kun har prøvet svampe 4 gange. Læg ud med nogle bløde svampe. Mit første trip var på 1,5 gram tør Mexicana Truffles. Fantastisk trip.
Men før jeg prøvede svampe, røg jeg salvia 5x. Jeg fik "out of body" og glemte fuldstændig hvem jeg var den første gang. Meget mystisk trip, men jeg synes det var rigtig spændende! Så jeg prøvede det igen og igen. Til sidst fik jeg nok og jeg holdt mig fra salvia. Jeg har så nu købt en pose 10x 1 gram, som jeg vil prøve med min ven snart igen, og se hvad der venter mig.
Et rigtig godt tip til dig, af egen erfaring. Lad være med at trippe alene på svampe. Jeg har prøvet det og jeg synes bestemt ikke om det. Mine tanker bliver for langt ude, og jeg begynder at tale med mig selv om de underligste ting, som om jeg var psykotisk mærkelig. Jeg havde et helvedes trip, plus jeg havde taget for stor dosis + jeg var vildt uheldig med setting, da jeg var endt et sted fyldt med myg! "Jeg har skrevet om mit trip et sted her inde, noget med et maleri osv".
Men fordi at vi er sådan nogle der tænker meget, så kører tankerne overdrevet langt væk. Jeg så mig selv drukne, jeg så mig blive skudt at landmænd, og jeg så mig selv blive fanget af politiet og fremmede mennesker. Alt muligt!
Det er også gået op for mig, at jeg har det med nogle gange at kun se de poitive ting, men så kommer jeg i tanke om alle de dårlige ting og så hænger jeg fast i de dårlige tanker, og så kører mine tanker af den vej. Og på svampetrip kan man godt glemme alt om hvad det er hele sagen drejer sig om og så hænger man ligesom bare fast i alle de negative tanker. Derfor er det også ret fedt at have en ven med sig, som kan hjælpe en væk fra de baner.
Men ellers held og lykke. Husk at have lidt gotter med på rejsen, slik, et æble eller andet let, og så noget at drikke. Jeg får i hvert fald lyst til lidt mad når jeg rejser. Og det ikke fedt hvis man har fråde og ikke kan få noget! Det fader også ens trip lidt ud hvis det er blevet for stærkt.
Jeg har engang prøvet at have voldsom fråde mens jeg var skæv på hash. Det var rigtig slemt! Det var nat og jeg var sammen med min ven hjemme i mit fuldstændigt tomme hus, da alle vores ting og mad bl.a. lå i vores nye hus. Det var så slemt at vi lige var ved at cykle en 6 kilometer op af den længste bakke midt om natten på en cykel, hjem til ham bare for at få et eller andet.
Men pludselig forsvandt min sult?
Men vi havde været på "rov" diverse steder for bare at finde et eller andet. En frysepizza eller en toast i i en kummefryser: Damn det var utåligt! Så sørg for mad i forvejen, ligemeget om du så ryger hash eller er på svampe.
En høj dosis C-vitaminer "gram" kan bruges hvis man har et alt for kraftigt trip, eller badtrip. Men jeg anbefaler ikke at snyde sig ud af et trip. Da jeg synes man får rigtig god brug af et badtrip bagefter! Studer dit trip og hvis det ikke er noget for dig, så hold dig fra det. Og lad være med at trippe for ofte!
Og undskyld jeg tager en lidt gammel tråd op, men jeg synes det var relevant at skrive det her