Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 jul 2025 18:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 50 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
Relativistisk båthorn

:lol: jeg sparer så på vandet istedet for at drikke det, så er der også mere vand at bade i (og til det er det jo klart bedre end cola, så sådan er der jo 'gynger og karuseller' alle steder :) )

Peace, over & out
:peace:

Medlem
Brugeravatar

JEL skrev:
hvad vil du helst drikke? Cola fra en flaske som en tyk mand har rørt gevindet på, eller vand fra en ferskvands-sø som han-fisk har svømmet rundt og befrugtet æg i? I rest my case (med god cola-smag i munden :) )

Selvfølgelig er vand ok, hvis man ka' li' det, men ku' man så ikke istedet forsøge at opfinde noget vand der smager af cola (eller andre gode ting), så man også havde dét at vælge imellem? Hvorfor ska' det være et valg mellem sundhed eller smag, hvis man nu ka' få begge ting?

Det skal lige siges at vand bliver genbrugt, så det glas vand du sidder og drikker nu kunne vel være løbet gennem adskillige menneskers urinrør, så hvor det har været spiller forhåbentlig ingen rolle. Desuden er der jo også masser af vand i cola.

Junior medlem
Brugeravatar

Katten skrev:
Det skal lige siges at vand bliver genbrugt, så det glas vand du sidder og drikker nu kunne vel være løbet gennem adskillige menneskers urinrør, så hvor det har været spiller forhåbentlig ingen rolle. Desuden er der jo også masser af vand i cola.

Vandet der ryger ud i kloakkerne ryger til et rensninganlæg. Derefter er det meget renere men slet ikke så rent at man kan drikke det.. Det bliver skyllet direkte ud i havet..

Jeg er selv endt i havet et par gange :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
JEL skrev:
hvad vil du helst drikke? Cola fra en flaske som en tyk mand har rørt gevindet på, eller vand fra en ferskvands-sø som han-fisk har svømmet rundt og befrugtet æg i? I rest my case (med god cola-smag i munden :) )

Selvfølgelig er vand ok, hvis man ka' li' det, men ku' man så ikke istedet forsøge at opfinde noget vand der smager af cola (eller andre gode ting), så man også havde dét at vælge imellem? Hvorfor ska' det være et valg mellem sundhed eller smag, hvis man nu ka' få begge ting?

At du tror, at vandet du drikker kommer direkte fra en sø, viser bare hvor lidt du ved om denne debat. Lad nu være med at argumentere for uvidenhed, og få dit frelste sind ud af rendestenene.

Måske skulle du prøve noget du ikke konstant blev tilfredsstillet af, ofte har man godt af ikke at leve på en lyserød sky. Du indtager jo (forhåbentligt) heller ikke andre stimulerende stoffer i samme mængder.

Og vær nu sød at lade din idealiseret narkopolitik blive uden for den her debat, den hører simpelthen ikke hjemme i dette topic.

Medlem
Brugeravatar

Khazim skrev:
Måske skulle du prøve noget du ikke konstant blev tilfredsstillet af, ofte har man godt af ikke at leve på en lyserød sky. Du indtager jo (forhåbentligt) heller ikke andre stimulerende stoffer i samme mængder.

Og vær nu sød at lade din idealiseret narkopolitik blive uden for den her debat, den hører simpelthen ikke hjemme i dette topic.

Jeg vil ikke kalde cola for et stof, eftersom der ikke er andet psychoaktivt i end koffein. Så kan du også kalde kartoffler for stoffer. Desuden kan du slet ikke samligne det med andet stof forbrug.

Hvilken narkopolitik snakker du om?

Medlem
Brugeravatar

partypoo skrev:
Katten skrev:

Vandet der ryger ud i kloakkerne ryger til et rensninganlæg. Derefter er det meget renere men slet ikke så rent at man kan drikke det.. Det bliver skyllet direkte ud i havet..

Jeg er selv endt i havet et par gange :D

Det er jo stadig det samme vand ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Katten skrev:
Khazim skrev:

Jeg vil ikke kalde cola for et stof, eftersom der ikke er andet psychoaktivt i end koffein. Så kan du også kalde kartoffler for stoffer. Desuden kan du slet ikke samligne det med andet stof forbrug.

På hvilken måde er Koffein ikke et stimulerende stof? kartofler består også af stoffer, men disse er ikke i lige så høj grad centralnervesystemstimulerende som koffein er - derfor kan jeg sagtens kategorisere koffein som et stof forbrug, og dermed også misbrug.

Medlem
Brugeravatar

Khazim skrev:
Katten skrev:
Khazim skrev:

På hvilken måde er Koffein ikke et stimulerende stof? kartofler består også af stoffer, men disse er ikke i lige så høj grad centralnervesystemstimulerende som koffein er - derfor kan jeg sagtens kategorisere koffein som et stof forbrug, og dermed også misbrug.

De mængder koffein der er i cola er jo langt fra lige så seriøse, som hvilket som heltst andet stof misbrug.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Hvofor er folk ikke bare ærlige, vi gider sgu da ikke at drikke vand når vi kan få sodavand. Nu spænder folk hjælmen og siger sandheden.

JEg vægler klart sodavand frem for vand!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
FlæmMing skrev:
Hvofor er folk ikke bare ærlige, vi gider sgu da ikke at drikke vand når vi kan få sodavand. Nu spænder folk hjælmen og siger sandheden.

JEg vægler klart sodavand frem for vand!

Og jeg kan bedre lide chips og chokolade frem for rigtig mad, så det spiser jeg hele tiden!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 50 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]