Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 apr 2024 13:58


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 04 jul 2008 15:23 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 aug 2007 13:37
Indlæg: 48
Geografisk sted: København
Hey alle,

Jeg havde et meget intenst og voldsomt LSD-trip for noget tid siden. Jeg endte på en akut skadestue. Min krop krampede, stivnede, rystede, og det var rigtig ubehageligt. Mine forældre blev fortalt af lægen, at der var en risiko for, at jeg ville komme til at lide af Parkinson-syndrom for altid.

Heldigvis har jeg det godt nok nu, men mit spørgsmål til jer er så: Kan det virkelig passe, at folk som indtager LSD, kan komme til at lide af Parkinson?

Lægen havde sagt, at det før var set ved folk, som havde taget LSD. Kan det virkelig passe, eller er det bare en skræmmehistorie?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 jul 2008 15:59 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2002 01:01
Indlæg: 1079
Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
har jeg godt nok aldrig hørt om.. tror næppe det passer..

_________________
http://www.soundcloud.com/confusionintrusion


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 jul 2008 16:05 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 okt 2007 18:44
Indlæg: 217
Geografisk sted: lidt nord for regnbuen og så bare forbi møllen (der hvor det altid sner)
Hvor meget LSD indtog du ? .. Lyder godt nok meget mærkeligt at LSD skulle kunne være synderen.. Blandede du det med noget? og har i sådan noget sygdom i familien?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 jul 2008 16:07 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 sep 2001 01:01
Indlæg: 2921
Geografisk sted: Danmark
Det har intet hold i virkeligheden. IMO er det pinligt for lægen at han spreder misinformation på den måde. Hvis han ikke ved hvad han snakker om skal han ikke udtale sig, især ikke når det drejer sig om en så alvorlig sygdom.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 jul 2008 16:09 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 nov 2006 17:29
Indlæg: 1714
Geografisk sted: Gellerup
ConfusioN skrev:
har jeg godt nok aldrig hørt om.. tror næppe det passer..


Har du noget konkret viden, eller gætter du bare? umiddelbart lyder det mest til at være det sidste, og det kan forummet ikke bruge til noget som helst. Lad faglærte besvare istedet for at posthunte

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 jul 2008 16:18 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 aug 2007 13:37
Indlæg: 48
Geografisk sted: København
Jeg har skrevet en triprapport herinde under kombinationer, hvor jeg beskriver den samme følelse i kroppen. Men dette var dog to dage efter mit trip, som jeg har skrevet en rapport om. Jeg havde kun indtaget LSD der.

Nej, ingen i min familie har noget lign.

Jeg synes bare, at det virker underligt, når lægen siger, at det er set før ved folk, som har taget LSD. Jeg har sgu heller aldrig hørt om det - men hvorfor fanden skulle lægen slynge en så alvorlig udtalelse ud, hvis der intet er bag det? Jeg ved det virkelig ikke, og det er derfor jeg spørger herinde.


Senest rettet af Trunten 04 jul 2008 16:37, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 jul 2008 16:35 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 aug 2007 13:37
Indlæg: 48
Geografisk sted: København
Tog kun halvanden mærke (Rolling Stones). Så det er da ikke overdrevet meget. Har før prøvet at tage mere.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 jul 2008 18:07 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 okt 2007 18:44
Indlæg: 217
Geografisk sted: lidt nord for regnbuen og så bare forbi møllen (der hvor det altid sner)
Lyder sq godt nok weird ihvertfald og super ubehageligt.. Godt at der ikke skete noget med dig ihvertfald .. LSD kan jo sagtens tricke et angstanfald, som igen kan forsage, at man måske ligger og spænder helt vildt i kroppen eller andre kropslige spasmer ... må man vel gå udfra.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 jul 2008 18:16 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 aug 2007 13:37
Indlæg: 48
Geografisk sted: København
Ja, og det er også det jeg antager, men ville jo lige høre :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 jul 2008 18:39 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 sep 2001 01:01
Indlæg: 2921
Geografisk sted: Danmark
Det kan også være at der har været andet end LSD i det du har indtaget... Det var vel ikke tilfældigvis en af de røde stjerner?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 jul 2008 18:54 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 aug 2007 13:37
Indlæg: 48
Geografisk sted: København
jim fear skrev:
Det kan også være at der har været andet end LSD i det du har indtaget... Det var vel ikke tilfældigvis en af de røde stjerner?


Nej, det var af frimærkerne Rolling Stones. Har før prøvet dem.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 jul 2008 19:54 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 okt 2007 18:44
Indlæg: 217
Geografisk sted: lidt nord for regnbuen og så bare forbi møllen (der hvor det altid sner)
De ellers super de Rollings Stone mærker =D har selv nogle ark med dem .. Rigtig godt knald på - Men altså man gambler sq lidt hver gang man tager syre.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 jul 2008 20:25 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 aug 2007 13:37
Indlæg: 48
Geografisk sted: København
Darkpsyc0 skrev:
De ellers super de Rollings Stone mærker =D har selv nogle ark med dem .. Rigtig godt knald på - Men altså man gambler sq lidt hver gang man tager syre.


Ja, mere eller mindre, men hvis det i teorien er rigtigt, at man kan få Parkinson af LSD, så skal jeg i hvert fald ikke gamble!

Men men men, det er jo langt fra sikkert - det er jo som sagt kun hvad doktoren sagde - selvom jeg godt nok synes det er noget crap at fyre af, hvis ikke man ved, hvad man snakker om!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 jul 2008 20:51 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 apr 2007 11:55
Indlæg: 1272
Geografisk sted: hulen
LSD forårsager ikke parkinson.
Der er udført en del studier som involverer begge dele. Søg evt. på google.
Måske han har blandet noget han lige har skimtet på google sammen med din situation, og så kommet frem til at det er sket før?

Der er åbentbart også et rygte om at MDMA gør det han sagde LSD gjorde:

"Does MDMA cause brain damage/Parkinson's disease/deplete spinal fluid? No, although investigations on possible brain damage continue; there is certainly no drastic brain damage though. The Parkinson's rumors come from a journalist confusing MDMA with MPTP, a product of screwed-up opiate manufacture which has nothing at all to do with MDMA."

Taget fra http://schulen.eduhi.at/Chemie/drugfaq.htm .

MVH!!!!11


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 39 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team