Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 12:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 70 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel: WUUHUUU!
Medlem

bandil:

Det er da sådan set ligemeget, hvad man laver, når man ikke lærer alverdens ting, som man ikke har lyst til (jvf. "at nakke folk").

Værnepligt er vold mod den personlige frihed; der er da slet ikke noget at diskutere. Man kan så synes om militæret eller ej, men selvom man kan lide det, så er det stadig at spilde/voldtage andres tid.

Lad os se. Hvad laver man i militæret? - Ja, for det første, så kommer man jo i god form (Juhuu, drenge! Har I hørt det? - Skynd Jer at melde Jer frivilligt!). Så lærer man også disciplin. Nej, det er faktisk løgn, fordi verbet 'at lære' henfører til en viden, som man tildeler sig af egen fri vilje.

Kan man undgå at "lære" disciplin i militæret? - Nej, for gør man det ikke, så kan man sgu bare få en ekstra stroppetur, og en til, og en til, indtil man makker ret. Det er ikke som i eksempelvis en skole, hvor man (eventuelt) bare kan lade være med at følge med i undervisningen, hvis man er uinteresseret. Der bliver ændret på een, om man vil det eller ej.

Man lærer altså ikke disciplin, man bliver voldtaget med det.

Hvad lærer man mere i militæret? - Ja, så kommer alle de andre ting, som kan være 'at lære'-ting.

Jeg synes da, det er ok, at folk bruger deres tid i militæret, men værnepligten giver mig kvalme, og jeg vil til enhver til modsætte mig militær tjeneste, om det kommer til at stå nogen steder eller ej: Der er fandeme ikke nogen, der pisser på min personlige frihed!

[ 15 2001: Besked ændret af: Melicamp ]

Medlem

Man kan naturligvis altid diskutere om værnepligt er etisk korrekt. Jeg giver da folk ret i at det kan virke lidt "krænkende". MEN det er nu engang de forhold vi som danskere må leve under. Så hvis man alligevel bliver indkaldt kan man da lige så godt få det bedste ud af det. Jeg var da også noget bitter da jeg blev indkaldt, men vendte det til noget positivt og gav det 100% Så var det faktisk ganske skægt. Jeg har da mange af mine "ekstreme" minder fra millitæret, som jeg ellers ikke havde fået. Dem ville jeg ikke undvære for nogen pris!

For endeligt at se på det "voldelige" aspekt af værnepligt: Hvis der endeligt udbrød krig i Danmark(hvilket jeg ser som HELT usandsynligt), ville jeg da heller blive hellere blive slået ihjel, mens jeg kæmpede for min egen og mine brødres frihed, end af blive bombet tilbage til stenalderen hjemme med sin familie. Det mener jeg da ikke er er et millitaristisk syn på tilværelsen, men snarere "livsbekræftende..."

nok om det!

Hygge

MVH
Bandil

Insane psychedelia user!

Fåk da det, jeg har sgu da viking i blodet, jeg vil sgu da kæmpe for mit land som vi har gjort i flere 1000er af år og der er ikke nogle der skal få ændret på vores nordisk kultur heller ikke indvandere, facister, aliens eller hvad fanden der nu skulle kunne finde på at true os, capiche??? Synd jeg ikke kan finde ud af italiensk [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Jensus, fatter du ikke hvad manden siger, ARMY NOT COOL - jeg har været der og det er kraftedme det mest flade jeg nogensinde har været med til, jeg måtte ikke engang æde knalder, og det er fandme berøvelse af min frihed, jensus, hvordan kan du tage dig selv seriøst og så sige at du vil KÆMPE ligefrem, hør nu lige her, hvis der bliver krig og der er nogen der ANGRIBER danmark, så får vi så mange prygl at vi ikke fatter en skid de næste 1000 år - og det er netop fordi at vores militære forsvar stinker så enormt, det amerikanske det virker fordi de er alle sammen frivillige, og det betyder at det alle sammen er gode soldater - og de danske, jeg de danske er en flok hashrygende action force mænd - capice?

Medlem

Geografisk sted: Sodom & Gomorra
Jeg skal FAEN meg til nord-norge i i oktober......

12 måneder med snø, tanks , russer-horer,
sinte fulle nordlendinger+++

haha

[img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Insane psychedelia user!

EGO fat nu selv hvad jeg siger, før i posten sagde jeg oxo at militæret stinker, så sagde bandil at han var glad for at han kunne kæmpe hvis der kom krig i landet mens vi andre bare sidder derhjemme. Men nej jeg sidder fandme ikke derhjemme og jeg vil skidde på om jeg har været i hæren, næh så skal brostenene fandme frem.

Og hvis der bliver krig vil du så sidde og tude et eller andet sted eller vil du være aktiv???

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Man kan ikke bekæmpe våben med våben - det siger sig selv - mere ondskab fjerner ikke ondskab. Det eneste der kan gøre noget ved ondskaben er kærlighed. Hvis alle nægter at ndergå militær træning, så ville vi ikke have krige. Det lyder som utopi, men det skal sgu da starte et sted - og så kan det lige så godt begynde her ved mig [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

En rigtig smuk tanke, H, men der er bare mange lande hvor man anvender en særlig form for frivillig tvang: En pistol til hovedet, vil du melde dig ind i vores militær?

Nej, det vil jeg ikke..KNALD, du er død. [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]

Ja, det vil jeg godt... Tag en riffel og kom med os.

Men du har ellers helt ret, militæret er en åndsvag institution, der helt burde afskaffes... Muligvis med undtagelse af en frivillig fredsbrigade der stopper uroligheder... (selvom der intet militær ville være, vil folk nok stadigt slå og bide de folk ihjel de ikke kan lidt.. [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img] trist, men sådan er det...)

Peace,
Tias.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Jeg er ikke helt enig med dig Halifax666... Våben skal bekæmpes med våben. Kan du huske i 3. klasse eller deromkring, hvor man lærte at minus gange minus giver plus osv... Våben er minus. Dårlig karma. Man kan ikke gå hen til en fanatisk selvmordsbombemand, og sige han/hun skal elske verden (ligesom en selv), istedet for at trykke på udløsningsknappen... Så bliver man ligesom nødt til at skyde personen, for at forhindre en bombekatastrofe, med civile intet anende folk indblandet...

Jeg blev selv kasseret til session, men hvis jeg var kommet ind, ville jeg også ha givet mig 120%. Dels får man nogle kammies for livet, og nogle oplevelser der aldrig er nogen der kan tage fra dig. Men jeg er enig i, det burde være frivilligt...

Militæret er lidt som et langt trip... Tag det som en oplevelse, som et trip er. Bagefter, uanset om det har været godt eller dårligt, har man fået noget ud af det...

Heh... Det skulle være lidt som i Israel... Der skal kvinderne jo også i militæret... Tænk hvor mange militærnægtere, der pludselig godt kunne se det fede ved militæret...:) Ok... Langt ude teori, men sjov tanke...

Peace out.

Medlem

@rylle: Kunne ikke have sagt det bedre selv.

Insane psychedelia user!

Det kan da godt være at det er en oplevelse men nogle oplevelser kan altså være megaskræmmende og gi en ar på sjælen resten af livet...og krig skal bekæmpes med brosten [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] og den fede [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

JENSUS: jeps jeg sidder og tuder i GOA et eller andet sted, helt sikkert, tro mig, jeg kæmper ikke, medmindre at noget af det jeg elsker bliver udsat for vold - ellers, JEG VIL DA SKIDE PÅ ALLE DE ANDRE - det er mig det handler om, mig og det som der kommer mig nær - jeg gider fandme da ikke vove livet for et eller andet latterligt, nej, jeg kommer til at sidde og tude på meskalin i goa, imens at jeg får sendt livefootage af Jensus der står og kaster med brosten, problemet er at brosten imod soldater med guns, bliver til: Manden med brostenene bliver nakket, og jeg ser det på TV - er det ikke en fed fremtid du spår dig selv.....

Krig skal afskaffes, de burde bruge nogle af alle de penge på at bygge nogle størrer diskoteker.......

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2750
Halifax-> Har din hjerene været fuldtændig væk i en eller anden hash psykose mens du har haft historie timer? Det siger sig selv at det eneste våben kan bekæmpes med er våben! Hvis folk ikke har den holdning er det bare synd, da dem der har de største og de bedste våben altid har magten sådan hænger verden nu engang sammen.
Du skal heller ikke se våben som ondskab men som en af grundstenene for civilitation. Jeg er ikke selv en militær freak eller noget i den retning, jeg hader bare at se at folk kan have så forskruet et syn på verdenen at tro at vi skal afskaffe våben.
Men sådan kan det gå når man vokser op i et land som danmark og aldrig nogensinde er kommet i nærheden af krig og undertrykkelse.
F.eks. dengang for 50 år siden hvor nazisterne prøvede på at overtage verdenen var det ikke kærlighed der redede hele jorden fra undertrykkelse men VÅBEN og soldater selvfølgelig.
Du skal ikke sige våben er ondskab. onde mennesker bruger måske våben ondt, og de er sku nok ligeglad med ens kærlighed. Det eneste våben kan bekæmpes med er våben. Sådan er det og sådan vil det altid være.
Venlig hilsen
Fråder

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg er pacifist... hvis der kommer krig i landet, så får jeg min røv ud herfra og dyrker go' karma et eller andet sted sydpå...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
@Dex: Hvad vil du så gøre, hvis dem der invadere er et eller andet sted sydfra...

Medlem

Geografisk sted: Between the 2nd and 4th star
Man kunne jo også kaste med tis...

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Så tager jeg den tværs over nordpolen, rundt om kloden...

Medlem

Så blev den diskussion også ødelagt.

Det passer ikke, at de folk, der har de største guns vinder. Jeg vil altid vinde over en voldsmand, ligemeget hvor mange tæsk jeg får.

Insane psychedelia user!

Fråder: DUH hvis nazisterne ikke havde haft guns og had, men istedet for elskede alle, se så ville de ikke være nazier...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Man skal tænke på at mennesker som er onde, kun er det fordi de selv er blevet udsat for ondskab. Voldsspiralen kan kun stoppes hvis vi begynder at elske hinanden!

@Dex-) I Tilfælæde af krig så drøner vi til Pataya beach og tripper langt ind i evigheden [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 70 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]