Der bruges faktisk tørrede knuste blade som fyld i meget dårlig hash... Desværre. For at få det tørre pulver til at hænge sammen bruges der div. ting såsom bivoks, palmin, honning, the eller lignende.
Men de tørre blade er normalt frarøvet klorofyl og ligeså brunt som hashen.
Men c0ne normalt så kan man da slet ikke sætte ild på dårlig hash? Det er mere reglen end undtagelsen at mellem og dårlig tjald hverken bobler eller brænder.
Hvis jeg brændetester, hvilket jeg synes er synd for klumpen, så måler jeg det efter hvor meget og hvordan det bobler lige når det antændes, men det der siger mest ved en brændetest er hvor hurtigt det antændes, jo hurtigere jo bedre
Når jeg kigger på tjald hjemme går jeg efter denne checkliste:
1. Duft, udseende,
(obligatorisk)2. Bubbletest med lighter tæt ved (Hvis det er koldpresset "pollen" presset overfladen sammen og testes igen)
obligatorisk3. Skraber/trykker negl ned i overfladen og føler på klumpen
(obligatorisk)4. Kigger på det opbrudte stykke igennem frimærkelup på 10x for at lede efter trichomes. Man lærer hurtigt hvordan de forskellige ser ud tæt på, hvordan strukturen og overfladen er osv. Jeg har derfor også gerne min lup med i lommen
(kun hvis der forefindes forstørrelsesinstrumenter)5. EVT: Tygge/smage, må ikke smage grimt af kemikalier eller alt for sødt (sukker/honning) knase (sand/grus/jord/knuste knogler) eller lign.
(Behøves normalt ikke i den gode ende da disse kvaliteter ikke behøver tilsætning for at virke tiltrækkende)6. Der ryges
(Meget obligatorisk)Jeg bruger selvfølgelig ikke alle sammen hele tiden, men jeg har gjort det til en vane at kigge så grundigt på det da jeg har en naturlig afsky for at blive snydt. Og så lider jeg kraftigt af badhashofobi
Jeg MÅ snart få lavet den hashguide færdig, men der sker jo så meget hele tiden!
God forsinket weekend til jer alle