Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 10:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hej psy, jeg har fjernet nikotin vha vand som den opskrift der er herinde. Problemet er, som overskriften antyder, at det brænder rigtig dårligt, man skal hele tiden tænde igen. Det hjælper lidt at presse mixet hårdere i jointen. Men er der nogle der har gode råd, evt. som har haft samme problem?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Går ud fra du har brugt den teknik hvor man dypper smøgen i et glas vand indtil den er gennemblødt og giver den 1-1.5 min i mikrobølgeovnen. IMO er det ikke den bedste måde, hurtigste men smangen bliver også derefter ligesom alt andet man laver en i mikrobølgeovn.

Hvis jointen brænder dårligt kan det være fordi du har for meget pot/skunk i og for lidt tobak. tobak brænder næsten altid hurtigt og normalt med mindre det er vådt.. Prøv dig frem og kom lidt mindre pot/skunk i. Hvis det er hash du kommer i burde det brænde nemmere hvis det er en nogenlunde ordenlig kvalitet. Men som sagt prøv dig frem og hvis den brænder for hurtigt så husk at du kan fjerne ilten omkring gløden og stoppe brændingen istedet fro at komme spyt på jointen.

Mvh Mikkel

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
DoYouSpeakWak, tror nu nærmere han har vandristet i en gryde. Den metode er lidt mere kendt. :)

Trådstarter - Er du sikker på at det har tørret længe nok?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Vandristet i en gryde. Har jeg aldrig hørt om. Virker da lidt bagvendt. Når tobakken bliver fint ristet uden vand. Men der er jo nok mange flere måder at gøre det på.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
DoYouSpeakWak?? skrev:
Vandristet i en gryde. Har jeg aldrig hørt om. Virker da lidt bagvendt. Når tobakken bliver fint ristet uden vand. Men der er jo nok mange flere måder at gøre det på.

Altså nu er vandristning nu måske et lidt misvisende navn. :)
Men nikotin er vandopløseligt. Derfor kan det opløses i vandet i en gryde. Man bliver bare ved at skifte vandet indtil det ikke er ulækkert mere, derefter kan det tørres på noget avispapir. :)

EDIT: Quoter lige en guide fra et andet topic - http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=16084
T skrev:
>-Nikotin fjerning med vand guide-< <- det lyder fedt når man siger det!
(2 pakker cigaretter)
1. Stor skål.

2. Ned med tobakken i skålen.

3. Varmt vand (så varm din vandhane nu kan..måske at koge noget vand ville være at foretrække.

4. Rør lidt rundt i det lige hurtigt med en ske.

5. Lad det stå i 10 min. og så hæld vandet fra (hold hånden på kanten af skålen med en lille åbning).

6. Tilsæt nyt varmt vand og lad det stå i 10 min. og så hæld vandet fra.

7. En til gang!.. så kan man se at vandet ikke rigtig for farve længere og
så er nikotinen ude af tobakken!.

8. 1 stks BT avis.

9. Fordel tobakken så godt du kan ud på avisen (jo bedre den er spredt jo hurtigere tørre det).

10. Ca. 2-3 dage efter er det tørt og klar til brug. (efter første dags tørring skal det lige pilles fra hinanden så godt man kan).

<Tobakken smager bedre, det krasser mindre i halsen, det er mindre usundt, man slipper for nikotin stank når man skal riste, man slipper for at riste hele tiden, jamen hvorfor ikke gøre det;D?>

Junior medlem
Brugeravatar

Ja, jeg brugte den quotede guide. Tobakken er fuldstændig tør, der er ikke noget der.
Jeg bruger hash af god kvallitet, og jeg har også prøvet at rulle tilsvarende joints med alm. ristet tobak.

Medlem

panda skrev:
Ja, jeg brugte den quotede guide. Tobakken er fuldstændig tør, der er ikke noget der.
Jeg bruger hash af god kvallitet, og jeg har også prøvet at rulle tilsvarende joints med alm. ristet tobak.

Den eneste ordentlige forklaring er jo at tobakken må være fugtig. Jeg har selv vand-"ristet" på en tilsvarende måde, og tobakken brændte fortræffeligt for mit vedkommende...

Medlem
Brugeravatar

Hey pysboys :)
tænket lige på en ting . nå jeg laver mix til pibe eller bongen . kommer jeg staniol rundt om smøgen for af ude går af den brander på .
Det er der også en måde af for alt ude af en smøg ? eller tager jeg fejl ?

:peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

kaaper skrev:
Hey pysboys
tænket lige på en ting . nå jeg laver mix til pibe eller bongen . kommer jeg staniol rundt om smøgen for af ude går af den brander på .
Det er der også en måde af for alt ude af en smøg ? eller tager jeg fejl ?

Mjoo, det burde da virke, meeen...
Personligt ville jeg nu hellere lave en lille "gryde" eller lignende af staniolen, og så ellers riste tobakken dér i. Så kan man meget let afgøre om man er ved at brænde tobakken på, og om den er ved at ha' fået nok - dvs. ikke lugter særligt meget mere.
Og for det ikke ska' være løgn, så ka' man jo så også mixe hashen ned i "gryden", varme let, og ellers nulre hash & tabak rigtig godt sammen - med andre ord lave et rigtig dejligt "muld-agtigt" bongmix. :joint:

Medlem

DoYouSpeakWak?? skrev:
Hvis jointen brænder dårligt kan det være fordi du har for meget pot/skunk i og for lidt tobak. tobak brænder næsten altid hurtigt og normalt med mindre det er vådt.. Prøv dig frem og kom lidt mindre pot/skunk i. Hvis det er hash du kommer i burde det brænde nemmere hvis det er en nogenlunde ordenlig kvalitet.

Hvis potten/skunken er tørret ordentligt, dvs så den kan smuldres ud mellem fingrene uden at den nænsomt skal pilles fuldstændig i små stykker først, så er det helt unødvendigt at komme tobak i.

Medmindre det er fuldstæning elendig hash vi taler om, er det bare et spørgsmål om at nolre det ekstremt fint ud, til pinde i hvertfald, så brænder det fint, og du bliver klart skævest hvis det er nolret meget fint ud. Giver den bedste forbrænding af hashen, efter min erfaring. Jeg plejer klart at komme mere hash end tobak i mine joints, og de brænder fortræffeligt :P

Men som DoYouSpeakWak?? siger hjælper en god kvalitet på forbrændingen(og så meget andet) :peace:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]